• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • kängu

    Vickan, lycka till med att få fatt på svinisvaccin!

    NU ska jag sluta spamma tråden

  • viktualia
    kängu skrev 2009-10-19 20:13:43 följande:
    Vickan, lycka till med att få fatt på svinisvaccin!NU ska jag sluta spamma tråden
    Tack! det kan behövas... snurr snurr...
  • snaily

    Kängu - tack! *rodnar*
    Jaa, vad väntar ni på, det kom mer snö inatt och en skidbacke är redan öppen! Fast säsongen är i och för sig lång så ni är välkomna när som helst. Ta med hundar och barn och kom! (Korven hälsar att han inte tänker äta upp Ru, han älskar bebisar!)

    Vickan
    Jag har också bott och jobbat i olika landsting tidigare, det är helt hopplöst! Hoppas det löser sig snart.

    Vänner
    Vilken smart liten pryl den där windin! Kan man köpa en till maken också?

  • Hattis

    Hej alla! *En smygläsare smyger in* Känner mig ungefär (tror jag) som EA en gång beskrev att hon smög in, överlevde och tassade ut. Har läst i denna tråd till och från i ett par år *gubbe med gapande mun* Har hållit (och håller!) tummar för många och sedan något år håller jag även tummar för att det ska bli smått hos mig själv. *Smyger ut och pustar*

  • viktualia

    Hattis - nämen välkommen!!! vi bits inte så ofta!! alltid lika fascinerande med folk som följt tråden så länge utan att säga något... (- säger snacksaliga Vickan)

    Det är klart vi ska hålla tummarna för dig också.. men en presentation är ju på sin plats.... ålder, landsände, hur länge ni har försökt, skostorlek.. hm.. *kliar mig i huvudet* det brukar bestämt vara nåt mer på den där listan men jag kommer inte på det...

  • MSW

    Vickan: Favorit choklad också!

    Hattis: Välkommen!

    Mugglan: Riktigt nice lägenhet! Och inga spöken heller!

    Mugglan igen: Operationen är inplanerad om två veckor (5 nov) och jag kör lite lagom strutstaktik att det är så nära!

    Nu ska jag natta min lilla-sötnos!

  • Hattis

    Tackar för välkomnandet!
    Svaren på den något standardiserade presentationslistan blir väl i stil med följande:

    Ålder - trettioplus, landsände - kgl hufvudstaden, försökt hur länge - har i princip försökt i år, hoppades och trodde att det först att skulle gå lätt (HA) men det har resulterat i två st missfall varav det senaste ett MA vecka 9 som fortfarande inte gett med sig (nu motsvarande vecka 18)Skostorlek 37 och vänta nu chokladsort - all sorts ljus tryffel och sådant med kola i, har nog en rätt barnslig chokladsmak.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor