• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

    EA - men vilken GALENSKAP!!! 2 år är ju en hel j-la evighet!!!!!!!! Angry emoticon

    EGO- Det var länge sedan jag sov så dåligt en natt. Gav upp hoppet om mig själv redan nån gång vid 3 snåret och ville bara slippa allt. Lyckades knackigt sova vidare till strax efter nio och alla planer på att gå och jobba skrotades totalt. Blärk vad trist detta är!!!! Är liksom bara hängig, har hittills sluppit host/snor/feber-elände.

  • Liten med Mindre

    Kram till alla deppisar! Landstinget verkar ändra sina förutsättningar efter dagsform. Blä!

    Sov illa jag med, men det berodde på för mycket socker före läggdags, och att maken jobbade natt (det låter mysigt att säga att det var saknad som gjorde det...).

    Men sen var Mindre så mysigt i morse att jag blev på gott humör. Får tacka min lyckliga stjärna dels för henne, och dels för att jag hade lite jobbgrejor att läsa på bussen så att trafikstockning inte kändes som en katastrof.

    Hur är folk egentligen funtade som sitter i bilköer in till stan varje dag???

    Måste också reflektera - det bästa med barnfri helg är just att vara barnfri. Och det värsta med barnfri helg är att vi båda saknar Mindre nåt så oerhört att vi knappt kan vänta till helgen efter när vi får vara tillsammans hela dagar. Helst skulle man ha en dag ledigt direkt efteråt och bara vara.

  • viktualia

    Liten - det är ungefär det jag har "snott" till mig... En helg när jag gjorde det jag längtat efter rätt länge - åkte till Sthlm och var social. Nu känns det som jag "betalar" med att vara halvrisig... få se om jag orkar göra söndagssaker som att starta tvätten och kanske till och med vädra dammsugarn... hm..

  • Fru E

    Snaily-vad är det för bidrag från kommunen?? Varför får man gå före i kön då?? Har aldrig hört talas om det innan....

    Japp surt är livet just nu men inget vi kan göra något åt eftersom vi är oförklarligt barnlösa så är det 2 år som gäller. Hade de hittat något fel på oss tex att ÄL inte fungerar så hade det varit fritt fram......

  • Fru E

    Privat är det nog inte 2 år som gäller utan bara i Landstingskön skulle jag tro

  • Lapinette

    EA - privat så är det inga köer ... mer än att det vissa månader kan vara fullbokat /typ direkt efter sommaruppehållet.

  • Fru E

    Lappis-ja det var det jag trodde men har ingen lust att betala så mycket pengar när vi kan få det "gratis" snart

  • nennesjuttioåtta

    om de tog sig tid att utreda en ordentligt så skulle de nog hitta vad det var för fel på oss

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor