• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • nennesjuttioåtta

    grattis till bilinköp!

    Hej Cicci, skönt att se dig här igen!

  • nennesjuttioåtta

    nej, jag har tyvärr inte tid att sitta här. Måste jobba!

    kram på er!

  • Ore

    Puh, nu måste jag ta paus från brudöverlämningstråden innan mitt blodtryck skjuter i höjden eller så...

    Man får tydligen inte skriva saker i en tråd om en annan tråd, lärde jag mig av PB:s avstängning i förra veckan, men ibland önskar jag verkligen att man kunde få datorn att utföra vissa grejer IRL. Vissa behöver en väckande örfil. Fast jag skulle nog ha mer användning för att få igenom IRL-kramar genom datorn, när jag tänker efter...

  • muggles

    Lappis: jag gillade de silvriga tapeterna men jag stör mig på att de inte har gjort rent klinkersfogar i badrummet (ljusblå mosaik på golvet) Inte för att det skulle ha påverkat mig så att jag inte skulle ha köpt huset (som i övrigt var jättefint) men att glömma en sådan sak när man pimpar övrigt - jag ser det direkt!

  • muggles

    På husfronten händer det lite nu faktiskt...

    AM: tack.

    Vi rensade ur två bokhyllor igår kväll - som förberedelse för visning. Tyckte inte det var så mkt grejer som åkte ut men det blev flera flyttlådor - alltså man har så mkt saker, det är helt otroligt!

  • Oupsie

    Fick lite bråttom iväg innan idag så jag hann inte svara. Ja, ibland så är han snäll min make. Det var på tiden att man fick se den sidan hos honom för han har inte samlat så mycket pluspoäng den senaste tiden om vi säger så . Det var en försenad examenspresent. En svart Bayswater är det. Så den blir mitt andra bär. Har en Mabel som jag fick i födelsedagspresent för ett par år sedan. Snorkis gör du något speciellt för att ta hand om dina? Sprayar du dem med impregnering?

    Muggles, håller med dig. Det ser slarvigt ut när man inte rengjort fogarna till fotograferingen.
    Det finns ett medel som heter Citek som kan användas för att få bort avkalkningar. Luktar jättestarkt och äckligt! Jag vet att min man använde något som hette fog-rent eller något liknande när han fixade sin gamla lägenhet för försäljning. Det skulle sprayas på och sen sköljas av. Det blev väldigt bra resultat. Men det är nog inte så eko som ättika.

    Svårmor, hihi. Fast jag har en bra svärmor så hon behöver inte få den benämningen.

    Snaily, bröllopsdag! Vad trevligt .

    Ore, ta det lugnt

    Vickan, har du börjat jobba något hemifrån? Eller när skulle du få börja med det?

  • Lapinette

    Måååånga fina hus denna vecka ... säger damen som inte ska köpa hus!

  • Telis

    Men Lappis, om det är många hus ute den här veckan så kanske dom inte blir så dyra och då är det kanske lika bra att slå till?

  • Telis

    muggles, smart att börja utrensningen i tid!

    Oupsie, åh, en Bayswater. Vill också ha!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor