• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Men, fick jag inte med det om PB:

    Det låter som att du har full vecka. Om det är bra eller dåligt med tanke på flyttbryt vet jag inte... Men det kommer ordna sig! Givetvis är det vemodigt att lämna en plats där man trivts bra, men du kan ju se fram emot att ni senare i höst kommer vara installerade i ert STORA fantastiska hus. Din son verkar vara en fantastisk liten kille, så han kommer nog hitta kompisar.. (Även i den lilla klassen han ska gå i så är säkert de få killarna där jätteglada att få en lekkompis till). KRAM till dig

  • passionsblomman

    Tack Ore!

    Jag vet så väl att det här är en reaktion på allt som händer och min vetil har alltid varit genom ögonen. Min sambo drar till gymet och lyfter skrot tills han storknar. Jag gråter...

  • Lapinette

    ps - och jag gör både och ! Tränar bort frustration och gråter ut.

    Jag ringde precis soc! Damen var jättetrevlig men på väg in på ett möte så hon ringer tillbaka imorgon. Spännande!

  • BrudSommar2006

    Telis, jadå, jag har känt fladder ett tag nu, det är väl OK än så länge, jag ser inte fram emot när det blir sparkar och hicka... Förra gången minns jag inte när jag kände något men det var rätt så sent vill jag minnas, senare fick jag veta att det berodde på att moderkakan låg fram och alltså var i vägen för att jag skulle känna något.

  • fru AM

    Lappis: JAg träffade en tjej på vilda västern-festen i helgen som väntade barn (sitt andra) och de hade planerat att åka och hämta ett barn på Filippinerna nu i höst men så blev hon gravid (efter sju sorger och åttta bedrövelser) - vår bordsgranna började genast med: ja det har man ju hört, så fort man slappnar av så blir man gravid ... Men både hon och jag sa - nästan i kör: NEJ det är inte så det är, men det blir ibland så, slumpmässigt, helt statistiskt och det är de fallen man hör talas om!
    Dessutom så hade hon nu gått så långt tankemässigt i adoptionsprcessen att de funderade på att om två år ändå åka och hämta ett barn, som en trea. Det tyckte jag lät så himla bra och mysigt på något sätt!

  • Lapinette

    Blir tokig på alla som säger ... ja, nu ska du se! Nu blir du nog gravid bara för att man säger att vi ska adoptera.

    Jag behöver lite tips (för maken lär inte få aschlet ur). Present till en 3-årig kille och en 6-årig tjej (som bor i Frankrike)?

  • fru AM

    Till den 6-åriga tejejen kan man kanske tänka sig en del pysselgrejer med glitterpennor, stämplar och trudelutter, eller kanske en cool väska. Hårgrejer/smycken kan vara poppis

    3-årige killen kan tänkas gilla dinosaurier (kolla med föräldrarna om möjligt)

    Här en bra länk: www.vallingtrasket.se/familjelivindex4.html

  • Telis

    Lappis, nej, jag är dålig på lunchställen. Kl 12.30 vid Stureplan så får vi se vart vi går? Passar det kokisen också?

    Jag såg någon gång att det är 8% av dom som står i adoptionskö som "råkar" bli gravida under tiden. Så det är rent skitsnack att man blir gravid bara för att man slappar av när man ställer sig i kön. Jag blir så trött på såna där som inte har en aning om vad dom pratar om. *suck*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor