• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • start september

    BS igen, jo det kan ju vara praktiskt med kort cykel också. Jag har dock det dumma trackreckordet 29-35-31-28-26-23, så det vete katten om det är 23 som gäller nu.

    Nu ska jag gå och lägga mig hos min hostande lilla tjej, har kommit nu ikväll. Första dagissjukan kanske?

  • Snorkfröken77

    Start - Jag har ju kört med säkra perioder och då ska man ta 18 dagar från sitt kortaste intervall dvs 23-18=5 sen ska man ta 11 dagar från sitt längsta intervall dvs 35-11=24. Då ska alltså den osäkra perioden vara mellan dag 5 och 24, vilket ju tyvärr är en del att spela på, men kanske en liten hjäp på traven?

  • fru AM
    viktualia skrev 2009-08-15 17:18:05 följande:
    AM - du missade visst min nyfikna fråga om tygkvalitén i kläderna i BUMP-boxen!
    Åh förlåt - glömda att skriva att jag inte sett kläderna "live" s a s - även om jag alla tre graviditeter FUNDERAT på att köpa dem!

    Frejis: (du skrev: A M - Skoj med Livia som är pratsam på stan. Ni får kanske börja undvika folksamlingar och de mest centrala gatorna snart ) Haha - det blir svårt med tanke på att vi bor typ PÅ Stureplan ...

    Frejis igen - oj Havandeskapsförgiftningsvarning ... Det finns ingen måtta på vad lilla fröken hittar på med din kropp Det verkar som om hon är lite otålig i alla fall och längtar efter att träffa er!

    EGO: är lite lagom seg i kolan i dag. Var på Vilda Västern-partaj igår. Kom isäng 2.30 och Hektor och Livia vaknade 7 ... Tur att jag inte drack några mängder. Men kul hade vi. Dansade och hånglade som en galning med maken. Och dj-gt snygg var jag som indian också
  • passionsblomman

    AM: Här vaknar man upp till hånglande indianer!

    (ännu roligare eftersom indianer i "min" andra bebistråd är vad tanten är här då)

    Apropå tanter och indianer så behöver jag inte undra längre här, då det framgår med all tydlighet att det nu är mens på riktigt.
    Lite skönt ändå, för det hade varit så störigt att testa minus igårkväll och sedaninte blöda idag ändå. Nu vet jag iallafall.

  • viktualia

    AM - åhå... jag som var så nyfiken.. hm... det är ju vådan av att bo på vischan och vara lite lagom hänvisad till nätshopping.. får kanske ta mig till storstan för att känna och klämma lite...

  • Mrs  B

    Hej hopp!!!!!

    Har äntligen fått sova en hel natt och det behövdes verkligen vill jag lova. Känner sig nästan utvilad.

    Vi hade myskväll igår barnen och jag. Såg filmen "Madagaskar 2" och åt popcorn. Väldigt mysigt......
    Nattning vid 21, zzzzzzz vid 21.30 och sen gick jag och la mig vid 22.30. Vaknade inte sedan förrän 07 då jag hörde Malte.

    Nu bakar jag pizzabullar och i eftermiddag ska Max på barnkalas.
    Maken väntas hem sent i kväll.

  • Mrs  B

    Vickan
    Hoppas jag med för det är första gången jag gör dem själv här hemma. ???

    Tänkte vi kunde äta dem till lunch nu innan Max ska iväg på ett barnkalas.

  • viktualia

    Mina pizzabullar brukar bli så goda att jag knappt kan sluta äta dem... *fnissar*

    Själv brukar jag fylla dem med spenat, majs, finhackad svamp och lök och massor av ost... hihihi!

  • Ore

    Pizzabullar är mumsigt

    Vilda västernfest med massa dans och hångel låter väääldigt trevligt, AM!

    Själv fick jag inse att jag inte är någon vidare partyprinsessa för närvarande. Typ halv elva var jag trött, det värkte rejält i magen (tror att det är något som hamnar litet i kläm, för det brukar kännas bättre när jag ligger ner) och alla andra började bli sådär trevligt lulliga, utom jag då som fortfarande var spik nykter. Då tackade jag för mig och begav mig hemåt istället...

    PB: Skit med tantjäkeln - återigen! När hon väl har kommit kan hon väl ge fasen i att retas med en??? Hoppas du kan ge henne lång näsa snart

    Hmm, bli sittande med två huslån ett bra tag är ju inget drömscenario... Och ju högre huspriserna är desto vanskligare är det ju. Men har man samma bank så tycker man att det borde gå att lösa... De har ju säkerheten i båda husen, och nu när räntan är jättelåg så ska ju de flesta klara räntor på två hus, med tanke på vilket worst case-scenario man räknar med. Amorteringar borde man ju kunna vänta med ett litet tag på det nya huset, och strypa helt på det gamla. Enda nackdelen är väl att de flesta antagligen har handpenningen till det nya huset låst i det gamla huset, men som sagt - huset har ju ändå ett värde, även om det tar ett litet tag att få loss det...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor