• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • snaily

    PB, kram! Jäkla tant, och jag som trodde jag uppehöll henne nu *skickar över choklad*

  • Lapinette

    snaily - kan du skicka över lite hit ... även om jag inte har någon tant. Vår choklad var visst slut .

  • Mrs  B

    Hej hej!!!!!

    PB
    Stor kram till dig!!!!!!
    Tanten ska ju hit imorgon så jag fattar inte vad hon gör hos dig....???
    Har nog missat dina bilder på husen så du får gärna inboxa mig lite bilder. Om inte annat måste jag ju få veta var du bor så jag kan få lite våfflor nästa sommar.
    Annars kan du ju leta upp mig på FB och inboxa där...

    Nenne
    Maken träffade precis DiLeva i dörröppningen på hotellet. Stort!!!!

    Hustomt
    Vår tomt är ca 1000 kvadratmeter och alldeles lagom. Framsidan är numera stensatt och baksidan består av gräsmatta, gungställning, sandlåda, uterum och "fotbollsplan"......

    Mineralvatten
    Gott, men aj så ont det gör i min mage med alla bubblorna.

    Ja, då har ni sett maken min, på språng som vanligt.

    AF gick bra. Hade en snubbe som hellre pratade om sig själv än det vi skulle diskutera.
    Men tyvärr blir det inte han sen utan hon jag hade för två år sedan, men det är ok det också eftersom hon var bra.

    Vindrickande
    Här är det öken just nu pga penicillinet, lite trist men det kan jag ju ta igen snart.....

  • fru AM

    Stackars dig Passionsblomman. Det är ju inte mens du ska få, utan en en liten Passionsbebis! Kram

    Inboxar dig min mailadress så du kan stilla min nyfikenhet med husbilder.

    Usch vad tidigt jag är uppe - det är ju lördag, men om det bryr sig Hektor inte ett skvatt!

  • Telis

    Gomorron, gomorron!

    Snaily och PB, %@${¤&(")"%!£@ med tantj*veln!

    AM, men har du inte berättat för Hektor vad det innebär med lördagar?! Ingen sovmorgon, inget lördagsgodis, du vet!

  • Telis

    Jag tycker att min mage började växa igår, bara så där, från en minut till en annan.

    Så nu blir jag osäker på semesterpackningen igen, borde jag försöka hitta en liten basgarderob med ett par byxor och ett par kjolar här hemma innan vi åker på semestern? Eller ska jag utgå ifrån att jag antingen kan ha mina gamla vanliga kläder om ett par veckor också med lite gummisnoddar/magband eller att jag shoppar i USA?

    Jag hade ju visserligen tänkt att shoppa i USA i vilket fall som helst men det är inte så kul att vara tvungen att göra det för att man inte har något att ta på sig, då köper man ju alltid bara nödlösningar som man aldrig trivs med.

  • passionsblomman

    AM: du glömde ge mig adressen...

    MrsB: Jag kan ta din mail också så är det nog lättast. Det går inte att skicka bilder till inboxen och FB har jag inte.

  • viktualia

    MrsB - cool bild!

    Telis - jag har sett till att ha några brallor som verkligen funkar, hittade ett par schyssta mammabrallor på PoP för ett antal veckor sedan och jag tog med mig dem för säkerhets skull när jag var på semester. Precis som du skriver blir sällan panikshopping jättebra. Så i ditt läge hade jag nog sett till att ha i alla fall någon underdel att ha när jag kom hem.

    För egen del har magen liksom inte blivit gravidrund utan bara "lagt på mig några extrakilon"-tjock. Alltså rensade jag min garderob igår och la undan sånt som sitter FÖR illa... får hoppas på att komma i dem framåt nästa sommar. Återstår gör bara två par långbyxor varav det ena är ett par slitjeans... så även här behövs shopping...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor