• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Koko: vi har privat sjukförsäkring via jobbet så jag ringde Skandia som vi hör till och fick en tid. Sedan gick jag dit, hon tittade på mina märken och vi bestämde gemensamt att vi skulle ta bort det som såg misstänkt ut ("dysplastiskt"). Sedan ringde de en vecka senare och sa att det mkt riktigt var dysplastiskt och att de därför ville ta en bit till. Denna bit väntar jag fortfarande svar på, det är ju semester. Jag hade inte cancer i huden men cellerna var "oroliga" och kunde ha utvecklats till cancer. Märket var >6mm i diameter, ganska mörkt i färgen (mer svart än brunt) och oregelbundet i formen - dvs flera varningstecken.

    Ang Conny så har jag ju träffat honom och han verkar högst normal. Många killar är sena i talet, och han pratar ju eller hur? (Även om ni inte förstår allt.)

  • Mrs  B

    MSW
    *vink i vink*

    Skyfall här också liksom åska.

    Vilket passar bra nu när jag har tagit tag i min rapport igen och Malte sover.

    Koko
    Lätt hänt!!!
    Max ska inte få någon spruta än på ett år. 5-6 års ålder är nästa.

  • _koko_

    muggles - Åh, det ska vi såklart också göra!! Bara skicka in papperna och teckna försäkringen först, som vi försökt göra i typ två år nu... Tänk att slippa värdelösa husläkare...
    Får se hur det går för sambon nu, tror han skulle få en remiss för att ta bort de två största iaf. Sånt där är ju allvarligt (hans mamma gick dessutom bort i cancer (dock en annan sort) alldeles för ung)!
    Tack för info!

    muggles igen - Fniss, ja, jag tycker ju också att han verkar rätt normal, och det sprutar ju ljud ur honom mest hela tiden, helt klart!

  • Telis

    Ibland är det mysigt att jobba inne i stan men som idag blir jag galen på alla som kommer med en pärm i näven och frågar om dom får ställa en liten fråga. Är det inte nåt elbolag eller mobiloperatör så är det Greenpeace, Röda korset, SOS Barnbyar, Läkare utan gränser, Amnesty, nån mot tortyr i Iran, eller Cancerfonden. Kan dom inte hoppa på alla turister istället för mig, varje dag, morgon, lunch och middag. Dom står dessutom en i varje ända av gatan så har man otur så blir man påhoppad två gånger.

    Nej, nu vill jag ha semester.

  • _koko_

    Telis - Ja, de kryllar på drottninggatan också!! Värst är nog den där mot tortyr i iran (om det är samma), som visar upp hemska bilder och vill ha stora summor (typ 100 euro) kontant?!! Luktar bedrägeri lång väg... Du kanske måste öka gånghastigheten till sthlmstempo så de fattar att du inte är turist?

  • Telis

    koko, det går ju inte att gå fortare för alla turister som är i vägen.

    Ja, visst blir man skeptisk när dom vill ha massa pengar kontant. Vad tror han liksom?

  • _koko_

    telis - Nä, man måste kryssa som värsta slalomåkaren! Fast det borde ju du ha talang för, böj ena benet bara!

    Börjar bli väldigt trött på hela svininfluensahysterin nu, kan inte låta bli att bli påverkad... Är vi helt puckade som ska sätta conny på dagis med en nyföding hemma? Får prata med vårt dagis, första vintern på dagis brukar ju vara väldigt sjukdomsfylld även i vanliga fall... Åsså är det RS-år ovanpå alltihop också. Hejja!

  • Telis

    Ja, bra tips! Ska börja öva benböj på luncherna! Förhoppningsvis avskräcker det alla jädrans insamlare och försäljare också.

    Jag kan inte heller låta bli att fundera på den där svininfluensan. Och om det är så smart att åka till Kalifornien som är en av dom mest drabbade staterna i USA när dom säger att det är fyra gånger så hög risk att bli riktigt ordentligt dålig när man är gravid jämfört med annars. Jag vill ju gärna vara lite cool men det är inte lätt när man kämpat i tre år för ens bli gravid första gången.

    Svårt det där med dagis, skulle ni bli av med platsen om Conny var hemma medan ni avvaktade och såg hur det utvecklade sig? Kanske blir det ingenting eller också blir det värre sen när skolorna börjar och folk börjar jobba igen?

  • snaily

    Bra idé Telis - eller istället för att ta vanliga steg när du går på stan så gör du varje steg som ett utfall - träna benen och håll jobbiga försäljare borta samtidigt Kan ta lite tid att komma till jobbet på morgonen bara...
    När är det nu igen ni åker till USA?

    Koko, förstår era funderingar... i det här svininfluensahysteriska läget känns det rätt bra att bo i en avkrok. Fast det kommer nog hit också fortare än man hinner säga grisknorr.

  • Telis

    Snaily, vi åker om lite drygt tre veckor. My god, vad jag längtar efter semester nu.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor