• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

    Nix ingen trygg gata inte!
    Kan tävla med Rosengården i Malmö...

    Som sagt synd att man ska behöva hota små barn med stryk.
    Dottern undrade om dem inte förstod att fönstrena skulle gå sönder om dem träffade.... Hon är som sagt bara sju och har vuxit upp i skyddad verkstad, men där stannar hon tills hon är stor nog att klara sig själv.


    Villemoa skrev 2009-09-12 20:22:31 följande:
    Malmvägen i Sollentuna...inte Sveriges mest trygga gata...Helt otroligt att 5-6-åringar får ränna runt ute....bra att du sa ifrån Tinker! Synd bara att man måste hota med stryk...
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-09-12 20:47:21 följande:
    Nix ingen trygg gata inte!Kan tävla med Rosengården i Malmö...Som sagt synd att man ska behöva hota små barn med stryk.Dottern undrade om dem inte förstod att fönstrena skulle gå sönder om dem träffade.... Hon är som sagt bara sju och har vuxit upp i skyddad verkstad, men där stannar hon tills hon är stor nog att klara sig själv.
    Håller inte riktigt med om Rosengård...när vi bodde i Malmö var vi ofta där och handlade, kändes tryggare än inne i centrala Malmö. Visst, det är stökigt där om nätterna periodvis, men det är större ligister. De mindre barnen hålls ordentligt efter av sina föräldrar. Kanske för hårt ibland?
  • Panzerfaust

    Nåja, om det krävs att ambulans och brandkår behöver beväpnad eskort (polis) för att kunna sköta sitt jobb så kan man säga att ett område har kukat ur. Ett resultat av Sveriges bedrövliga flyktingpolitik, antagligen den mest inhumana som finns.

  • Im yours

    Godmorgon tanterna!

    Nu har vart i Mariehamn, och vänt. Kryssningen var underbar, vi hade jättefint väder. Kunde sitta uppe på 12:e med en Cuba Libre i handen igår. Bara en sådan sak som att gå till ett dukat bord ...... nästa gång ska jag boka in spa-behandlingar. Sonen, snart 20 år, sa till mig. Gud, vad skönt att bli behandlad som en vuxen människa av personalen!!!

    Mmmmmm ........ det här behövdes verkligen i vår just nu kompakta vardag. Jag älskar allt som har med manusskrivar-kursen att göra, men mycket jobb är det Idag ska kortfilmsmanuset plitas ner på papper, filmen Tootsie m Dustin Hoffman ska ses, o ett par av mina kursares synopsis ska präntas in i skallen till morgondagens seminarium.

    Det är helt magiskt att bolla med karaktärerna i egna filmidén. Få dem att bli levande, mina har börjat tala m mig nu på sistone . I looooove it.

    Grattis i efterskott Mulle, (Åsa). Jag är urdålig på namnsdagar.

    Blommans flyttlass drar mot Småland, jösses vad glad jag är för din skull. Tänk att drömmar kan bli till verklighet!

    Tinker: Ja, vad fanken ska man göra med alla kids som bara driver omkring på gatorna. Samtidigt som jag ibland skulle vilja banka skiten ur dem, tycker jag lite synd om dem. Jag ser dagligen, hur många av föräldrarna bidrar till utanförskapet. Genom att inte prata svenska med dem, snärja in dem i islamisk ideologi. Inte underligt att många barn känner sig åsidosatta av samhället, o inte bryr sig om konsekvenser av stenkastning etc. Jag ska villigt erkänna att jag börjar tröttna på hela skiten Nu är det Ramadam-firande några meter från mitt hus.

    Idag blir det till att vässa hjärncellerna. I första hand genom en god frukost. Tjingeling. Changeling är precis som blomman säger en bra film, se den.

  • Fjosok

    Godmorgon

    Tung morgon här, måste börja tänka på framtiden nu och karriär, fast i ett yrke med kass lön och visserligen på G mot något annat men det är långt och snårigt dit än.

    Snurrar i mitt huvud. Har tidigare sagt att innan 30 skulle jag ha ett yrke med en lön över 30 000 i månadslön, så blev det inte...

    Men jag måste ta nya steg snart och satsa, men hur var och när.

    Muh!

  • lillabruden

    godmorgon!

    har inte åkt till italien ännu för min farfar har blivit bättre (!?) men dem har gett honom 10dgr så vi får se när det sker....

    hoppas allt är bra med er!
    har inte läst på en ca 20sidor, några goda nyheter?

    kramiz

  • dfk

    Godmorgon/goddag och tjingeling!
    Jag är sådär härligt småtrött med yllesockor på fötterna.
    Ja lite höst har det ju nu blivit.

    Fjosok, du har rätt i att man får tankar i ens liv, "vad vill jag och hur ska jag uppnå det jag vill?".

  • Fjosok

    Mmm, sökt tre nya jobb nu på morgonen.

    Kankse lämnar studerandet ett tag

    Allt väl med er andra då? Vad händer en söndag som denna?

Svar på tråden Tantvarning 5