• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Sonja68
    Frulle skrev 2009-09-15 12:06:31 följande:
    Hej.Här har jag inte tittat in på ett bra tag kom jag på.. Sitter här i jämna bajsplågor på jobbet.. Aj..Jaha vi har ännu inte fått svar från bank. Allt har dragit ut på tiden, men han har lovat att IDAG efter kl 14 ska han ringa!!!! Jag är så nervös nu så jag dör.. Har 2 lägenheter vi vill lägga bud på idag.
    Mulle, håller tummarna för att ni får positiva besked så ni kan börja bjuda.
    Har du problem med magen Sköt om magen.

Kram
  • Frulle

Äh jag har lite bajsfobi bara!!

Sonja68 skrev 2009-09-15 12:17:45 följande:
    Mulle, håller tummarna för att ni får positiva besked så ni kan börja bjuda.Har du problem med magen Sköt om magen. Kram
  • Aleta

Hej alla!
    Nu är jag tillbaka och har ett nytt favoritresemål -Dublin!
    Gågator, bra shopping, musik överallt, intressant historia, 850 pubar och underbart väder.
    Irländarna är galna i ABBA och Henke Larsson, men i övrigt är de helt normala.

En massa kramar till alla som har det jobbigt, vad ni råkar ut för!

Och välkommen till Småland Passionsblomman!

• Bobou

Jag vet inte om jag har rätt att beklaga mig i den här tråden, med tanke på att jag varken blivit rånad, fått svininfluensa, går på fertilitetsbehandlingar eller läkt armen i en omöjlig vinkel... Men ändå.

Jag tror att jag har en ganska jobbig höst och vinter framför mig. Från första oktober är jag arbetslös. Det känns inte så farligt egentligen, jag tror jag har ganska goda möjligheter. Men den nionde oktober åker min pojkvän till USA i fyra månader, och utan jobb blir det svårt att ha råd att åka och hälsa på honom, men OM jag planerar in en resa vill jag ju kunna stanna där ett tag och hur lätt är det då att söka jobb? "Jo tack, jag vill gärna jobba här, men är det okej om jag börjar med en månad ledigt?" Typ. Jobb går före, så jag är helt inställd på att vi kanske inte träffas på fyra månader. Det är klart att jag klarar mig utan pojkvännen ett litet tag, och jag tror inte vår relation välter för den lilla tuvan heller.

Samma dag som han åker (tror han åker på eftermiddagen) är dessutom vår ettårsdag. Jag skulle gärna vilja fira det, bara lite, och göra något mysigt ihop, men vad? Som ni kanske förstått är ekonomin ansträngd, och åtminstone han är ganska upptagen dessutom (för att hinna träffa vänner och familj innan han åker). Dessutom delar vi lägenhet med min syster och hennes pojkvän --> svårt att ha hemmadejt.

Nå, romantiken löser sig nog om vi båda prioriterar det. Vi har bl.a. pratat om att sticka på cykelweekend. I våras cyklade vi Södertörn runt och sov en natt i Nynäshamn, det var supermysigt! Men hur jag ska hålla humöret uppe hela vintern, det vet jag bara inte.

• feministbrud

Stackars dig Bobou! Men hur är det med din pojkvän, kommer han att ha eget boende i USA? Isåfall tycker jag att du ska sticka dig och åka hem den dagen ett jobb blir aktuellt om det är möjligt. Ska han till en stor stad? Isåfall kanske du kan hitta någon bra praktikplats? Arbetslöshet för dig kan ju betyda möjligheter i detta fall!

• dfk

Babou kramar till dig! Men jag tycker också att om du har möjlighet åka och hälsa på så gör det. Du kan ju vara tillgänglig till arbete när du kommer hem. Men jag förstår, räkningar ska betalas och resa till pojkvännen är inte gratis.
    Så du har svängt förbi Nynäshamn minsann. Synd att jag inte hann bjuda dig på lite fika då!Pojkvännen såklart med.

Fjällbruttan- huva, med illamående! Jag led av det första graviditeten och mådde skitdåligt. Kunde knappt äta. Jag gick inte upp som jag borde i vikt. Andra graviditeten däremot svällde jag som en spärrballong och åt friskt. Där var det inga problem med illamående inte.
    Är det fönsterputsning du har som bisyssla?

Frulle- det kommer nog gå bra!

Sonja, ni har också mycket kring er men glöm inte "efter regn kommer solsken"!!
    Kan du inte tuppa av i soffan ändå fast du har dina gäster där.
    På med pyjamasen bara!

Spännande Aleta att du var i Dublin, dit skulle jag också vilja åka någon gång.

• Frulle

Hej alla!
    Ja nu händer det grejer!! Nu leder vi en BUDGIVNING!! Wohooo!!

• Cantaton

Tummen upp!

Frulle skrev 2009-09-15 20:23:54 följande:
    Hej alla!Ja nu händer det grejer!! Nu leder vi en BUDGIVNING!! Wohooo!!
  • Villemoa

Spännande Mulle!

Kramar till alla förkylda krakar!

Sonja; reclaim your sofa!!

Nu bor vår blomma officiellt i drömhuset!

Välkommen hem Aleta!

*vink, vink till er andra goa som jag inte kommenterat*

Frulle skrev 2009-09-15 20:23:54 följande:
    Hej alla!Ja nu händer det grejer!! Nu leder vi en BUDGIVNING!! Wohooo!!
Svar på tråden Tantvarning 5