• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Frulle

Ååå är det mulle i kalendern idag?! Trodde inte den namnsdagen fanns!!

Heloise skrev 2009-09-12 01:02:36 följande:
    Grattis på namnsdagen Mulle!
  • Soldemor
    Panzerfaust skrev 2009-09-10 22:19:32 följande:
    till Frälsis och Svettis och jobba bort mina synder
    Ja, jympA kan ge fantastiska upplevelser om kombinationen ledare-musik-rörelser stämmer, man kan faktiskt känna sig frälst! Halleluja!

Och dessutom är brocccoli faktiskt gott!
  • Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-09-10 22:46:44 följande:
    , för det lär bli min död.
    Tala om för mig när du skall gå på första passet, så jag kan boka in en ledig tid för begravningen...
  • Soldemor

Den här tanten känner sig en aning trött. Det är mycket att sätta sig in i på nya jobbet, jouren på sjukhuskyrkan samt att jag vickar som kyrkoherde i min förra församling den här helgen som är min lediga helg. Så konstigt att jag är trött?

Idag var Amaretto husligt, han tvättade gardiner - i Soldes drickabrunn. De hängde på köksstolen och han lyckades knöla ner dem i vattnet. Sedan tittade han på mig ungefär som: "Var det bra så?" Men man kan inget annat än att älska honom reservationslöst!

Grattis på namnsdagen, Mulle! Åslög är ett vackert fornnordiskt namn!

• dfk

Åh! Är det Mulles namnsdag! Grattis!

Har varit i skogen och plockat blåbär och lingon. Men det fanns inte så mycket, men lite sylt kan det nog bli.
    Imorgon blir det kantarelljakt!

• TinkerBelle

Har precis kommit hem efter att varit iväg på bandy (igen).
    Hallen vi var till ligger nära Malmväen (har ni sett programen ).

Utanför när vi kom stod 4-5 5-6 år gamla snorungar och kastade sten på omklädningsrummens fönster. Klockan sex på kvällen!!!

Var är föräldrarna kan man undra. Handväskan åkte fram i vart fall och jag väste mellan tänderna att om dem inte la benen på ryggen skulle dem få smaka på stryk. Trist, men tyvärr det enda språk den sortens ungar förstår. *suck*

Så ja din fråga är befogad - man undrar ju vart sverige är påväg....

Panzerfaust skrev 2009-09-12 01:23:06 följande:
    Vad i helvetes jävlar är det som händer i samhället egentligen?www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp9-10 åringar som rånar varandra med kniv?!
  • TinkerBelle

Gratinerad broccoli!!!
    *Mums*

Soldemor skrev 2009-09-12 15:55:01 följande:
    Ja, jympA kan ge fantastiska upplevelser om kombinationen ledare-musik-rörelser stämmer, man kan faktiskt känna sig frälst! Halleluja!Och dessutom är brocccoli faktiskt gott!
  • Villemoa

Grattis på namnsdagen Mulle!

Idag har vi pysslat här hemma; fixat ett lekrum till Moa så nu har vi fått tillbaka vårt vardagsrum Nu har vi ett kombinerat gäst-och lekrum.
    Vi ska börja sätt upp tavlor också så här ett år efter inflytt...svårt bara att välja vad man ska ha men det blir några bröllopsbilder och så förstås många på Moa.

Trevlig lördagskväll till alla, kram på er goa tanter!

• TinkerBelle

Skickar en stor bukett blommor till Mulle - GATTIS!!

• Villemoa

Malmvägen i Sollentuna...inte Sveriges mest trygga gata...

Helt otroligt att 5-6-åringar får ränna runt ute....bra att du sa ifrån Tinker! Synd bara att man måste hota med stryk...

Svar på tråden Tantvarning 5