• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Aleta

Tack!

Jag glömde säga grattis till Fjällbruttan!

Panzer, jättehemskt! Det där borde du posta i en av alla de miljarder brudöverlämningstrådarna som svar på att det inte är någon negativ signal alls eftersom det var evigheter sedan någon giftes bort mot sin vilja...

Heja FrulleMulle, jag håller tummarna!

Bobou: följ med och ströjobba där istället!

• Im yours

Tog mig en ledig dag igår,och förskylningsov i många långa timmar Har ju gått omkring o känt mig krasslig ett tag, men ändå satsat järnet på manusskrivandet. Nu skriver vi hemma ett tag, alltså mindre tid på föreläsningar. Tror att jag ändrat mig gällande mitt manus, just under utbildn. Jag ska skriva en familjefilm, Smilla och Herr Tiger. Det andra har jag hela livet på mig att göra Känns som att det valet kommer att bli mest spännande att jobba med, även om själva skrivandet är det samma.

Bobou: Förstår verkligen att det känns jobbigt, om det är möjligt rent praktiskt så tycker jag att du ska följa med. Som Aleta skriver, kan du kanske ströjobba där.

Blomman: Käre vän, du visar verkligen prov på styrka. Vem som helst skulle vara både mentalt, o fysiskt slut av det du åstadkommer. Njut nu av badkarsbad, och den nya fina soffan. Tids nog kommer energin, o orken tillbaka. Massor av lycka till på nya stället!!!!

Fjällbruttan: Jösses vilket fönsterpusar- race. Hoppas ditt illamående försvann i takt med att fönstren blev rena.

Till alla jag inte nämnt, men absolut inte glömt. Massor av krya på, lycka till, och tycker om er- kramar.

• Sonja68

Boubou & Dfk; styrkekramar från mig!

MulleFrulle: iiiiihhhh, va' spännande Hur går det, hur går det??

Imyours; bra att du tog dig en sovdag igår. Känns det bättre nu?

Förressten hur är det med LillaBruden Hur mår morfar?

Aleta: Dublin, *lägger till det i min DitVillJagÅka-lista* tack för tipset. Har också hört från annat håll att det är supermysigt.

Jag har precis varit på förskolan och kollat när Katja sprungit Höstjoggen. Gud så söta alla dessa knattar är !
    Precis när de kommit i mål började det regna. Snacka om tajming. Det regnade tidigare på morgonen, men precis under joggen så var det uppehåll

En av våra gäster har ÄNTLIGEN begett sig hemåt, den andra stannar till torsdag. Jag är så less. Igår drog jag iväg på Step up och lämnade alla karlarna med ungarna. De hade lovat att fixa middag, eftersom jag skulle på träning, men det hade de ju glömt, det hade ju dykt upp så _viktiga_ saker... Så jag fräste upp alla rester som vi hade i kylskåpet och ställde på bordet, överlämnade barnen till dem där de stod med sina 3 kloka (?) huvuden under motorhuven och sa "Varsågoda, maten står på bordet, utfodra barnen och se efter dem, nu drar jag och tränar". Fick utlopp för mina aggressioner på Step passet, grrrrrr. Gissa om det var skönt !

Ha det gott tanter och tantanhängare. Kramar till alla!

• Bobou

Feministbrud och dfk, tack så mycket för era stöttande ord! dfk, vi får ta fikat nästa gång!

Feministbrud, han ska åka till Seattle och han kommer att dela ett hus med flera andra. Seattle har ett stort och fint universitet, så det borde absolut finnas jobb för mig som helst vill jobba akademiskt - teoretiskt sett. I början var min plan att följa med honom och jobba. Men självförtroendet svek mig, och saker drog dessutom ut på tiden för min pojkvän, så hur det nu blev, så skickade jag inga ansökningar i tid. Och när det gäller USA måste man vara ute i väldigt god tid, för att först hitta ett jobb och sedan söka arbetsvisum som tar månader!

(Det är otroligt svårt att få akademiska jobb i USA just nu, om man inte redan har "funding"! Och jag vet att det är skitdumt, men min känsla av hopplöshet var så stark, jag trodde inte att det fanns en chans i världen för mig att få jobb, så jag fegade... )

Men ni har absolut rätt i att jag inte har tömt alla möjligheter än. Tack för era förslag, Aleta och Im yours också! Ströjobb eller praktikplats eller kanske distansjobb ska jag fundera på! Det försvårar lite att det måste ske inom ramen för vad som är tillåtet med ett turistvisum. Jag får t.ex. inte läsa kurser, tyvärr. Men vaddå, andra har ju åkt till USA och jobbat, det borde väl kunna fixa sig för mig också! Tack igen för er uppmuntran!

• Bobou

Tack SOnja! *kramar tillbaks*

Mulle, vad är det ni budar på? Berättaberätta!

• Frulle

Än så länge är det fortfarande vårat senaste bud som leder. Men han skulle ringa runt nu för nån timma sen plus att han skulle hålla en till privat visning kl 11,30. Så då kommer det säkert in fler bud.

Det är en 4:a på 95 kvm som ligger i Hägernäs. Jättebra planerad och helt ok utseendemässigt..

Även fast vi har en del till vi kan lägga på budgivning så tror jag vi stoppar här.. Vill inte lägga för mycket känner vi.

• Cantaton

Ligger den ner i Hägernäs strand?

Frulle skrev 2009-09-16 11:13:41 följande:
    Än så länge är det fortfarande vårat senaste bud som leder. Men han skulle ringa runt nu för nån timma sen plus att han skulle hålla en till privat visning kl 11,30. Så då kommer det säkert in fler bud.Det är en 4:a på 95 kvm som ligger i Hägernäs. Jättebra planerad och helt ok utseendemässigt..Även fast vi har en del till vi kan lägga på budgivning så tror jag vi stoppar här.. Vill inte lägga för mycket känner vi.
  • Heloise

Tittar in en snabbis, är fortfarande sjuk och har lite feber, har itne bestämt mig om jag ska vara hemma ifrån jobbet eller inte.

I dag fyller Panzer år!! Det firade han igår i förskott med att ramla ner ifrån stegen när han målade och riva upp ett 15 cm långt sår på underarmen

Dublin är underbart, skulle gärna åka dit igen!
    Håller tummarna Mulle

nä nu ska jag svamla ihop en fråga till skolan imorron och sova lite till

• Sonja68
    Heloise skrev 2009-09-16 12:17:06 följande:
    Tittar in en snabbis, är fortfarande sjuk och har lite feber, har itne bestämt mig om jag ska vara hemma ifrån jobbet eller inte. I dag fyller Panzer år!! Det firade han igår i förskott med att ramla ner ifrån stegen när han målade och riva upp ett 15 cm långt sår på underarmen Dublin är underbart, skulle gärna åka dit igen!Håller tummarna Mullenä nu ska jag svamla ihop en fråga till skolan imorron och sova lite till
    ! Måla är tydligen inte helt ofarligt...
    Krya på er båda två.
Svar på tråden Tantvarning 5