Feministbrud och dfk, tack så mycket för era stöttande ord! dfk, vi får ta fikat nästa gång!
Feministbrud, han ska åka till Seattle och han kommer att dela ett hus med flera andra. Seattle har ett stort och fint universitet, så det borde absolut finnas jobb för mig som helst vill jobba akademiskt - teoretiskt sett. I början var min plan att följa med honom och jobba. Men självförtroendet svek mig, och saker drog dessutom ut på tiden för min pojkvän, så hur det nu blev, så skickade jag inga ansökningar i tid. Och när det gäller USA måste man vara ute i väldigt god tid, för att först hitta ett jobb och sedan söka arbetsvisum som tar månader!
(Det är otroligt svårt att få akademiska jobb i USA just nu, om man inte redan har "funding"! Och jag vet att det är skitdumt, men min känsla av hopplöshet var så stark, jag trodde inte att det fanns en chans i världen för mig att få jobb, så jag fegade...
)
Men ni har absolut rätt i att jag inte har tömt alla möjligheter än. Tack för era förslag, Aleta och Im yours också! Ströjobb eller praktikplats eller kanske distansjobb ska jag fundera på! Det försvårar lite att det måste ske inom ramen för vad som är tillåtet med ett turistvisum. Jag får t.ex. inte läsa kurser, tyvärr. Men vaddå, andra har ju åkt till USA och jobbat, det borde väl kunna fixa sig för mig också! Tack igen för er uppmuntran!