• Svar på tråden Tantvarning 5
  • dfk

    Nu ska jag rusa iväg till det andra jobbet.
    Måste bara berätta en sak som hände mig i tidiga somras, jag fick ett stipendium! Jag fick det tilldelat i mitten av juni med dunder och brak och fick motta en sån där stor låtsascheck och fick en mikrofon under hakan. Uj, vad nervöst.Men jag har inte fått de riktiga pengarna än.Det känns ju skämmigt att fråga om en sån sak.
    Han sa då att det skulle komma in på mitt konto
    efter midsommar. Det var ju ett tag sen, man kan ju inte tjata om pengar som ska få, men det är klart man undrar var de tog vägen. Kanske ångrade dom sig?!?

  • Sonja68

    DFK: Det är klart att du ska ringa och fråga. De kanske har skickat till fel kontonummer
    Vad härligt med stipendium, vad ska du göra för det, om det inte är hemligt?

  • Frulle

    klart du ska fråga!! Lovat är lovat!
    Jag blir ju nyfiken på hur mycket stålar du ska få!!!


    dfk skrev 2009-09-09 09:10:16 följande:
    Nu ska jag rusa iväg till det andra jobbet.Måste bara berätta en sak som hände mig i tidiga somras, jag fick ett stipendium! Jag fick det tilldelat i mitten av juni med dunder och brak och fick motta en sån där stor låtsascheck och fick en mikrofon under hakan. Uj, vad nervöst.Men jag har inte fått de riktiga pengarna än.Det känns ju skämmigt att fråga om en sån sak.Han sa då att det skulle komma in på mitt konto efter midsommar. Det var ju ett tag sen, man kan ju inte tjata om pengar som ska få, men det är klart man undrar var de tog vägen. Kanske ångrade dom sig?!?
  • TinkerBelle

    God morogn tanter,

    *gäspar*
    Kom hem kl halv två i natt. Va himlans skönt att få sova i sin egen säng och inte på en soffa.

    Läget i England är lite berg och dalbana. Igår försökte svärmor slita ur slangen till morfinpumpen. När inte det gick så hittade hon pumpen och började fingra på inställningar. Maken tror sjukhus personalen har missuppfattat och att hon i själva verket försökte skynda på processen?.
    Eftersom hon inte svarar på frågor så vet vi inte säkert vad som hände. Hon är mentalt redo men kroppen kämpar på.
    Idag ska hon få komma hem så att hon kan tillbringa sina sista dagar hem. Det är en önskan hon uttryckt under en längre tid och man hade börjat planera redan innan hon blev sämre.

    Som Aleta skrev så kommer det bli ännu mera sorg när hon väl slänger in handduken.

    Medan jag varit borta ha min kära syster varit här och tagit hand om barnen så lill-skrutt har varit hur glad som helst, för hon älskar sin moster.

    Heloise ? vet hur hemskt det är med den där värken. Innan dem hittat en lösning på det så knaprar jag nog vidare på mina p-piller som gör livet lättare för den här tanten. Vet att det inte funkar för er och era planer så lite träning kan nog vara bra. Kan faktiskt funka som smärtlindrande när man har mens. Glöm inte skydden bara!

    Mulle ? när man letar hus/lgh springer man på det mesta och ibland är priserna rena fantasipriserna. Har gått på min beskärda del av visningar de senaste 8 åren.
    Kanske därför jag blir illamående när maken börjar prata om att vi behöver större hus.
    Huset vi har nu köpte jag till mig och barnen och det är lite litet så visst har han rätt, men usch säger jag bara för allt runt omkring som måste genomlidas när man köper och säljer hus.

    dfk ? fråga efter pengarna! Tänk om dem hamant på någon annans konto. Om dem skulel komma efter middsommar så tycker ju jag att dem fått mer en nog med tid att föra över dem.

    Kram till er alla!

  • Aleta

    Dubbelgrattis till dig dfk!
    Klart du ska fråga, det kan ju som sagt ha hamnat fel.

    Idag är det stor release för det program som min man har varit med och utvecklat under många år. Spännande! De hade valt 090909 09:09 som tidpunkt vilket fick mig att tänka på mångas val av bröllopsdatum. Tror ni att folk gifter sig idag trots att det är onsdag? (Vi gifte oss på en onsdag, men vanligt är det ju inte.)

    Nu har jag hittat ett jobb som jag vill söka. Jag har tyvärr inte rätt utbildning, så chansen är väl inte så stor, men jag tror att jag skulle passa jättebra.
    Eller borde jag starta upp en liten chocolatierfirma istället? Jag är lite rädd för det eftersom det krävs en hel del investeringar.

  • Frulle

    Ja det är jobbigt.. Man blir så knäckt när priset stiger så pass mycket!

    Men iaf. Micke var på banken igår och dom sökte på 2 milj med en avgift på 5000:- och så ska ha se om det funkar med att vi bara lägger in 5%. Får vi detta är kan vi absolut få nåt vi vill ha!


    TinkerBelle skrev 2009-09-09 09:36:59 följande:
    God morogn tanter,*gäspar*Kom hem kl halv två i natt. Va himlans skönt att få sova i sin egen säng och inte på en soffa.Läget i England är lite berg och dalbana. Igår försökte svärmor slita ur slangen till morfinpumpen. När inte det gick så hittade hon pumpen och började fingra på inställningar. Maken tror sjukhus personalen har missuppfattat och att hon i själva verket försökte skynda på processen?.Eftersom hon inte svarar på frågor så vet vi inte säkert vad som hände. Hon är mentalt redo men kroppen kämpar på.Idag ska hon få komma hem så att hon kan tillbringa sina sista dagar hem. Det är en önskan hon uttryckt under en längre tid och man hade börjat planera redan innan hon blev sämre.Som Aleta skrev så kommer det bli ännu mera sorg när hon väl slänger in handduken.Medan jag varit borta ha min kära syster varit här och tagit hand om barnen så lill-skrutt har varit hur glad som helst, för hon älskar sin moster.Heloise ? vet hur hemskt det är med den där värken. Innan dem hittat en lösning på det så knaprar jag nog vidare på mina p-piller som gör livet lättare för den här tanten. Vet att det inte funkar för er och era planer så lite träning kan nog vara bra. Kan faktiskt funka som smärtlindrande när man har mens. Glöm inte skydden bara! Mulle ? när man letar hus/lgh springer man på det mesta och ibland är priserna rena fantasipriserna. Har gått på min beskärda del av visningar de senaste 8 åren.Kanske därför jag blir illamående när maken börjar prata om att vi behöver större hus.Huset vi har nu köpte jag till mig och barnen och det är lite litet så visst har han rätt, men usch säger jag bara för allt runt omkring som måste genomlidas när man köper och säljer hus.dfk ? fråga efter pengarna! Tänk om dem hamant på någon annans konto. Om dem skulel komma efter middsommar så tycker ju jag att dem fått mer en nog med tid att föra över dem.Kram till er alla!
  • Aleta

    Tinker, min pappa var hemma också, i slutet så stängde de av begränsningarna på morfinpumpen så han hade fri tillgång. Det spelade ju ingen roll om han fick en överdos morfin, då hade han åtminstone inte ont. Det var jättesorgligt, men ändå skönt att vara där hela familjen. När det var över så bäddade vi fint i sängen och satt i rummet och skålade med något gott, jag minns inte vad, sherry kanske.

  • TinkerBelle

    En av vänner var precis har precis varit med i en budgivning där utgångs priset var 5.2 miljoner och det gick upp mer än en miljon på en vecka!!!
    För ett radhus...

    Hutlöst!


    Frulle skrev 2009-09-09 09:45:00 följande:
    Ja det är jobbigt.. Man blir så knäckt när priset stiger så pass mycket! Men iaf. Micke var på banken igår och dom sökte på 2 milj med en avgift på 5000:- och så ska ha se om det funkar med att vi bara lägger in 5%. Får vi detta är kan vi absolut få nåt vi vill ha!
  • Sonja68
    TinkerBelle skrev 2009-09-09 10:27:11 följande:
    En av vänner var precis har precis varit med i en budgivning där utgångs priset var 5.2 miljoner och det gick upp mer än en miljon på en vecka!!!För ett radhus...Hutlöst!
  • TinkerBelle

    Ja målsättningen nu är att få hem henne.
    Vad som än händer efter det är helt upp till henne.
    Att alla sitter i sjukhusets dagrum är ingen hit.


    Aleta skrev 2009-09-09 09:59:34 följande:
    Tinker, min pappa var hemma också, i slutet så stängde de av begränsningarna på morfinpumpen så han hade fri tillgång. Det spelade ju ingen roll om han fick en överdos morfin, då hade han åtminstone inte ont. Det var jättesorgligt, men ändå skönt att vara där hela familjen. När det var över så bäddade vi fint i sängen och satt i rummet och skålade med något gott, jag minns inte vad, sherry kanske.
Svar på tråden Tantvarning 5