• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou

    Godkväll tanterna!

    Har haft en helt ledig lördag (ovanligt) = tid för hemmapyssel! Pojkvännen och jag har varit riktigt duktiga! Har städat och tvättat, gått ärenden på stan och nu ikväll har vi gjort två plåtar pizza, coleslaw och bakat bröd och matmuffins.

    Jag var också på hundpromenad med min kompis som är hundvakt i helgen. Min pojkvän är kattmänniska så han ville inte följa med... Han missade därmed vääärldens sötaste och goaste hund, Lisen hette hon! Någon slags spaniel tror jag, är ingen fena på hundraser... Hon skällde inte en gång, klagade inte ens när jag plockade en fästing, och hon hade så mjuk päls... Åh alltså, vad mysigt med hund!! Lyckligtvis är jag allergisk, för hund är ett projekt jag _inte_ behöver just nu.

    Sonja, vad underbart med bastu! Det är något jag önskar mig i mitt framtida hus... Haha, ja, öl också för den delen.

    Blomman, vad skönt att få lite andrum i (den andlöst spännande) budgivningen! Om nu bara spekulanterna skulle lämna dig i fred på helgen...

    Soldemor, vad coolt att du fick nya upplopplingen att funka på en gång!

    Nu ska här sovas, imorgon är det kajakpaddling som gäller! Kram på er!

  • Soldemor

    Ja, detta är verkligen coolt, att kunna komma ut på internet även hemma! Hoppas det coola fortsätter när jag skall fylla på surfpotten med en månad. Skall göra det senare idag. Först skall vi åka till Tassebo, katthemmet som Isolde kommer ifrån. De har marknad idag, och vi skall åka dit med kattmat och div prylar de kan sälja på sin loppis. Amarettos uppfödare har lämnat massor med mat och annat smått och gott. Och så skall personalen få ett fotocollage med Isolde när hon poserar med sina pokaler från Osby-utställningen, där hon blev BIS. Det är första gången i katthemmets historia som någon av deras katter varit på utställlning.

  • TinkerBelle

    God eftermiddag alla tanter,

    Idag har dagen varit väldigt långsam och slö.
    Har dock hunnit med en sväng till frisören med ena sonen för en klippning.
    Det blev våfflor till lunch då jag hittade ett packet våffelmix i skåpet som naturligtvis måste ätas upp.
    Nu har jag lite muffins i ugnen. Har tagit Morotskakae receptet ur senaste Buffé och klickat i muffins formar. Vi får se hur det blir.

    Funderar på om jag ska orka gå en promenad i solskenet, men hmm är lite seg...

    Soldemor - så kul att ha dig tillbaka.
    Bobou - hoppas vädret har varit lika fint hos dig som här! Sist jag paddlade kajak var på min möhippa. Fridfullt om än lite tufft för mina otränade armar.

  • Sonja68

    Mmmmmm, har just avnjutit en middag bestående av Renskav. Då snackar vi inte såna där paket man köper i affärens frysdisk utan riktigt hemmagjord. Det är bra att ha en pappa som har renar
    Till det en iskall öl "Sibirskaja Korona". Jag är lycklig , just nu.
    Tinker om du skickar över lite muffins så är söndagen fulländad
    Annars så är det rätt slött här också idag. Regn på morgonen, nu har solen titta fram igen. Får se om jag orkar pallra mig ut. Borde egentligen. Maken kollar fotboll Spartak Moskva mot nåt lag från Kazan, Rubina eller nåt sånt. Lär bli svårt att få honom att lyfta röven från soffan misstänker jag.
    Puss på er allihop!

  • passionsblomman

    Jag bara visar och visar och visar vårt hus!

    Nu kom han som var här igår tillbaka med sin mamma för att visa hur fint det är här!

    Då ÄR de ju intresserade!

    Jag bjöd på kaffe...

  • dfk

    Ja tar man med mamma och visar hus så är det seriöst!

    Dottern kom hem välbehållen ialla fall. Dom hade haft det såååå kul, kvitter kvitter!

    Morotsmuffins lät himla gott!
    Renskav lät inte heller dumt!
    Hembakad pizza, jam jam!
    Undrar vad jag ska hitta på. Känner mig sådär lagomt motiverad att dra igång något.

    Soldemor, det var på tiden att du kom tillbaka. Saknat dig!
    Lillabruden, nu får du stanna här!

    Jag såg en stoooor skugga igårkväll framför tevens sken och den hade låååånga ben. Den sprang snabbt iväg och kröp in i nåt hörn.
    Nu börjar det bli höst för då kommer spindlarna hem till oss och bosätter sig. Försökte att bussa katterna på den.

  • passionsblomman

    Spindlar är bra, de äter andra små otrevliga kryp.

    Och visst är det väl så, att tar man med mamma ut på en tur och visar, så tycker man det är intressant...

    ...och får man kaffe på altanen så fastnar nog utsikten lite extra va?

  • Villemoa

    Ett helt ego inlägg från mig men jag har haft the weekend from hell! Hade ju ordnat 60-års fest för mamma och allt var frid och fröjd tills på kvällen då en av mina nära släktingar skapade ett problem av ingenting alls och kallade mig både det ena, andra och tredje! :-0 Jag är ju inte den som sväljer saker och ting, eller tar skit, utan jag sa ifrån på skarpen men då var jag "oförskämd" mm. Sen har jag också fått höra vad samma person + dennas dotter egentligen tycker om mig fast naturligtvis har ju inte DE berättat för mig utan snackat skit bakom ryggen på mig!! Bland annat har de sagt att jag inte är redo för att vara mamma och att pga att jag har några svackor så förstod denna första att jag skulle ha svårt att klara av mammarollen!! Hallå, vem har inte haft svackor i livet och vad faen har det att göra med min mammaroll??? Denna persons liv är ju bara en svacka för faen!!!
    Och detta ska alltså vara nära släktingar?! Jag är så chockad så det finns inte och har varit spänd i magen sen i fredags kväll. Nästan som sammandragningar och då är jag ändå bara i v.6+6.
    Jag har varit så ledsen i dagarna två så det finns inte!

  • TinkerBelle

    Åhhh!
    Du har dem på kroken...
    Kaffe från Blomman kan ju itne vara fel.


    passionsblomman skrev 2009-08-30 15:41:19 följande:
    Jag bara visar och visar och visar vårt hus! Nu kom han som var här igår tillbaka med sin mamma för att visa hur fint det är här!Då ÄR de ju intresserade!Jag bjöd på kaffe...
Svar på tråden Tantvarning 5