• Svar på tråden Tantvarning 5
  • lillabruden

    hejsan tanter :)
    jag har numer en ny data och det är ju så himla härligt!!! så nu kommer jag tillbaka igen i full fart!!!

    är lite bakis idag men det är ok, hade jättekul igår o pratade politik,darwin lära m.m så som tanter bör på en fest

    hoppas ni mår bra alla!!! kramar!

  • didis

    Kikar in lite snabbt, följer inte minst blommans budgivningar med stor spänning...

    Idag har jag o dottern varit och shoppat. Det är bland det tråkigaste jag vet att handla kläder (även om det är kul att umgås med dottern) men nu börjar jag ju komma upp mig i smöret så det gäller att se hyfsat välklädd ut! Annars är jag mest t-shirt o jeanstypen men när jag går på kurser numer kan folk dyka upp i dräkt!?

    Och så ska jag gå på bankett nästa vecka, bara en så´n grej! Då får fleecetröjan stanna i garderoben.

    Jajaja man har inte mer bekymmer än man gör sig!

    Nu ska jag laga boullabaise (eller hur det nu stavas, jag fick knappt godkänt i franska) - gott är det i vilket fall!

  • Soldemor

    God afton!
    Tanten är on igen! Jag har lyckats med att ansluta t internet!

    Detta känns bara för gott!
    Nu skulle jag väldigt gärna vilja ha en resume vad tanterna har gjort de sista veckorna:
    Hur går det med huset, Blommis, och bebisarbetet?
    Hur är det med familjetillskottet, Heloise?
    Och hur är det med alla andra tanter här? Vill veta!

    *Skickar lite jordgubbschoklad för att fira*

    Jo, just det: Vi skall på visning på onsdag! Titta på fina vita huset, både in- och utvändigt!

  • Sonja68

    Tjena!

    Dfk: Polarn o pyret Den var bra, hahaha.
    Soldemor och Lilla bruden: Välkommen tillbaka till cybervärlden hehe.
    Och Zack verkar vara en försigkommen liten herre. Undra vad förskolepedagogerna (Fjosok, jag kom ihåg mig där ) skulle säga om han kom knatandes till dagis ensam en morgon...

    Blomman, hur går det med buden?!?! Det här är ju bara för spännande.

    Jag har varit hos min bästa väninna sedan 25 år tillbaka och käkat tacos och våra barn har lekt. Hon klippte luggarna på våra flickor också, och så har vi haft det jättemysigt.
    Nu så ringde min man och sa att han kommer hem om 20 minuter, så jag har slagit igång bastun och lagt ölen i kylen
    Verkar bli en mysig kväll det här...

    Ha det gott alla o Kram

  • Sonja68

    Didis, glömde säga; Jeans, t-shirt och fleecetröja. LÅter som jag det. Ibland skärper jag till mig när jag vet att vi får kundbesök på jobbet...

  • Soldemor

    Ääälskar att handla kläder, gissa vad jag behöver ett större hus till? Lyckades få med maken till Ullared två gånger på två veckor, helt underbart! Jag kan handla där och i betydligt dyrare affärer, men tycker jag blivit snål efter senaste Ullaredsvisiten. Fast jag har fått en postorderkatalog av Amarettos uppfödare, en tysk postorderfirma och där finns det kläder som jag vill ha, dyra kläder men fina, som jag kan ha på jobbet. Får väl handla lite varje månad. De har även ursnygga och sköna skor!

  • passionsblomman

    Hejom fejom! Nu har jag varit på middag och fått sätta mig vid dukat bord och dricka lite vin och bli ompysslad! Det var alldeles underbart och PRECIS vad jag behövde.
    Sonen sover kvar där och sambon har åkt vidare mot nattens extrajobbande, så nu är jag solokvist och allena härhemma. Skitskönt!

    Dräkt är fint på sånt där fint folk. Jag skulle vilja ha en skräddarydd, med kjol, byxor och kavaj i min garderob, men just nu är det inte direkt någon prioritet.

    Didis, du är en sån där som är snygg i vadsomhelst är jag säker på.

    Kom förresten på att man själv väl såg halvfräsch ut när det där paret kom idag, eftersom man inte duschar och tvättar håret INNAN man går ner och drar ris, eldar, gräver och rensar vid stranden. Gummistövlar och groviskläder och ett fågelbo i huvet... Nåväl, de struntade nog i mig och fokuserade på utsikten..

    Jag sms mäklaren för att höra om de hade ringt henne sedan eller ej.
    -De HADE hört av sig och är jätteintresserade och de ska höras igen på måndag. (Då ju även det Italienska paret och de som redan är med och budar ska höra av sig med vad de har att säga)

    Det är för spännande att ens tänka på.

    Jag vet att jag kan få äta upp det här och att det låter flummigt, men min magkänsla säger mig att det är något särskilt med det här paret som dök upp idag. Jag tror det kommer vara de som hamnar här.
    Sedan kan jag ju ha hur fel som helst och de kanske aldrig ens lägger ngt bud eller vad som helst. Men så känns det i magen.

Svar på tråden Tantvarning 5