• Svar på tråden Tantvarning 5
  • dfk

    Klämma ska det vara. Jag vill ha mandelpotatis, smör ,hackad röd lök, den läckra strömmingen och hårt tunnbröd. Voila!

    Bara jag tänker på löss, så kryper det på hela mig. Nu vill jag genast sterilisera hela huset och skura. Men jag ska lugna mig och se först om det kommer några först. Tydligen ska det vara svårt att bli av med, de är så smarta krypen att de kan bli resistenta mot lusmedel.

  • Fjosok

    Sitter här och leker med min nya iPhone 3Gs.

    Då man inte får glädja sig åt bröllop eler liknande kan man ju alltid glädja sig åt en ny mobil, hehehe

  • Daa

    O, ja! Och smöret smälter av den varma potatisen... *börjar nästan dregla*


    dfk skrev 2009-08-20 19:55:50 följande:
    Klämma ska det vara. Jag vill ha mandelpotatis, smör ,hackad röd lök, den läckra strömmingen och hårt tunnbröd.
    Det låter klokt att avvakta de små odjuren (lössen alltså ). Men jag förstår din känsla att vilja sterilisera hela huset.
    *ryser till igen*
  • Daa

    Kul med ny mobil.
    Förlåt, Fjosok, men jag måste...


    Fjosok skrev 2009-08-20 20:00:44 följande:
    Sitter här och leker med min nya iPhone 3Gs.Då man inte får glädja sig åt bröllop eler liknande kan man ju alltid glädja sig åt en ny mobil, hehehe
  • Fjällbruttan

    Spammar visst...

    Min man har ett bra uttryck:
    -Vi lever på 2000-talet, va fan ska man äta rutten fisk för???


    Löss är äckligt och vidrigt, vi har TYVÄRR prövat!!!
    Våra kom från skåne... jävla turister att släpa med sig skit
    (Fast trevliga turister, barnens bästa kompisar....)

    I alla fall kan jag trösta er med att de jävlarna inte kan reproducera sig efter 2 timmar om de trillar av skallen, så tappar man en lus i soffan är det kört för den när man kommer hem på kvällen efter, eller till sängen....
    www.lusfri.nu finns fantastiska kammar att köpa, slår apotekets med hästlängder och man  kamma sig lusfri, de tar nämligen bort äggen också...
    Om nu inte lusmedel skulle funka....
    *uärrrk* ryser och kliar mig i huvudet igen!
    Springmask är ju ännu värre..*klöker*

    Nä nu ska jag gå och rensa kantareller, jag och stora tjejerna har plockat 1,5 konsumkasse idag, TRÄNINGSVÄRK finns den den som vill ha!
    Vårt ljuvliga gula guld växer på fjället så vi har knatat upp och ner som skållade råttor i 3,5 timme idag....

Svar på tråden Tantvarning 5