• Svar på tråden Tantvarning 5
  • Bobou

    Och även om man nu bajsat innan man tvättar sig; blir bidén för evigt besudlad bara för den sakens skull? Gäller inte samma sak i duschen i så fall, om man nu hoppar i duschen omedelbart efter uträttat behov? Om man någon gång har diarré och måste tvätta sig, går det att använda badkaret igen efteråt? Och nåde den som kissar i duschen! :-O

    Förstår att det blir tätt mellan badrumsrenoveringarna hos Panzer och Heloise.

  • Heloise

    Nä inte så täta badrumsrenoveringar hos oss Fattar inte riktigt varför vi skulle ha det, men så har jag missat hela bidé diskussionen. Personligen hatar jag bidéer, de tar upp plats och är onödiga, dessutom farliga

    Panzer och jag har varsitt badrum och båda är bidé fria

    Stor kram till Sonja och Cantaton!

    Jag ska gå och göra mig redo för en tjejkväll med bastu, hårinpackning, skitsnack och massor med corona, ag älskar att ha semester!

  • Sonja68

    Jag tycker det är dags att slå ett slag för bidén, den är helt klart underskattad. Snacka om många användningsområden!
    Blomman, du har väl checkat av att det finns bidé i Villa Villekulla. Annars så får du sätta upp det snarast på inköpslistan

    Heloise: Så kul det låter, hoppas du får en trevlig kväll!

    Bobou: Tjoho, en till körsångare! Hej kompis. Vad är det för kör?
    Jag är en gammal kyrkokörkorist som just nu har ett långt uppehåll. Men comebacken är nära nu... känner mig enormt sugen på lite Bachkoraler, Händel, Schubert och lite annat. Vi sjunger även Gärdestad och lite musikal.

  • Sonja68

    Tanter, tanter, Panzer och Fjosok: Jag vet inte vad min man håller på med men han sitter och kollar flygbiljetter hela tiden på nätet, samt stänger ner när jag går förbi.
    Trodde först att han kollade till Moskva för han ska dit snart, men Norwegian flyger inte dit vad jag vet.
    Iofs kan det vara anslutningen från Luleå till STholm han kollar där. MEN han blev så rolig när jag frågade och menade typ att jag inte skulle lägga mig i så mycket.
    Lite stött blev jag allt. Men sen efter en halvtimme säger han; "Du kan begära ledigt från jobbet den 28:e september"
    Jag fyller år den 27:e så det KAN ju vara så att han vill överraska med en weekendtripp till nåt ställe... Törs knappt hoppas!

  • dfk

    Åh, Sonja vad spännande! Jag tror nog allt att han planerar något i den stilen!

    Vad mycket bideprat det var. Jag gillar också bideer! Den har många användningsområden sådetså.

    Är så trött, jag längtar till helgen. Imorgon ska jag göra västerbottenpaj och så ska det surplas kräftor. Vi köpte en snaps som hette någor i stil med "vanlig snaps" eller "vanligt brännvin" som tydligen ska vara god. Dricker egentligen inget starkare än cider eller vin, goda drinkar kan också gå ner förståss, men har inte varit så mycket för starksprit direkt. Hoppas jag klarar av att hutta någon liten iallafall.

    Min 9-åring kom hem och berättade att det går löss i klassen, då får man hålla utkik då efter små snuskiga kryp. Hoppas vi klarar
    oss, rys!

  • Daa

    Jaaa!
    Mamma ringde just och bjöd in oss nån gång i helgen (tyvärr lade hon till ett "kanske", så det är inte säkert).


    Sonja68 skrev 2009-08-20 12:57:17 följande:
    För att spinna vidare på att nåt luktar skit...Det är SURSTRÖMMINGSPREMIÄR!!! Jippie!!!Har oroat mig för att det inte blir några strömmingar för min del. Maken avskyr surströmming, vägrar äta dem, har jobbat två år i rad med att packa dem och nästan spyr av lukten. Jag är mao förbjuden att äta denna delikatess hemma.Men nu har brorsan med sambo bjudit mig på surströmmingsfest på lördag, tjoho! Ser fram emot detta.Nån fler som tänker äta surströmming i helgen?
  • dfk

    surströmming är gott!
    Tyvärr är det bara jag som äter det, ingen annan vill ha. Inte så kul att sitta själv på verandan och äta i ensamhet. Så det blir nog ingen för mig.

  • Daa

    Nej, det sociala är ju också en ganska stor del av upplevelsen.
    Träna simultanförmågan genom att prata samtidigt som man rensar strömmingen och gör i ordning sin klämma


    dfk skrev 2009-08-20 19:41:58 följande:
    surströmming är gott!Tyvärr är det bara jag som äter det, ingen annan vill ha. Inte så kul att sitta själv på verandan och äta i ensamhet. Så det blir nog ingen för mig.
    Löss? *ryser*
Svar på tråden Tantvarning 5