• Umbraz

    Ännu mer fortsättning, bröllop Umeå 2009!!!

    Hittar ingen fortsättningstråd, vet inte om jag söker dåligt men jag startar denna tråd så får vi se vad som händer.

  • Svar på tråden Ännu mer fortsättning, bröllop Umeå 2009!!!
  • Umbraz

    Ja, nu är vi fyra fina flickor som står brud nästa helg!!!! Och fint väder har vi beställt, ellerhur???

    umekicki79: GIFT Den 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: GIFT Den 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: GIFT 16 maj Backenskyrka
    Idefixen: GIFT 30 maj Norrforskyrka
    Linnea alba: GIFT 27 juni, Tavelsjö kapell, fest Sundlingska gården
    Önskebrunnen GIFT 4 juli Umeå stadskyrka
    Hempling: GIFT 18 juli, Svedjans kapell och fest på lägergården
    Madam Mim: GIFT Juli Svedjans kapell och fest på lägergården
    Violla: GIFT 25 Juli Tavelsjö kyrka (eller svedjans kapell)
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Brud augusti: 1 augusti i Backens kyrka
    Elmac: 7 augusti vid ett naturreservat på stranden
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka
    Umeå090815: 15 augusti Backenskyrka
    Shia: 29 augusti Backenkyrkan

  • Önskebrunnen

    Vet någon varför jag inte kan lägga in mina bröllopsbilder som min vän tagit men en proffs-amatörkamera?Har lagt in några som jag fått skickat till mig men skulle vilja lägga in fler..Har många fina bilder!

  • Umbraz

    Jag ska försöka lyda ditt råd, tror det är bra att ha något att fokusera på. Vi har ju våra två döttrar som näbbar (5 och 7 år)och det tror jag är superbra, då kan de ta lite av vårat fokus, så det blir lite mer avslappnat, jag inbillar mig det iallafall. Tack för att du delar med dig.


    Önskebrunnen skrev 2009-07-25 22:16:08 följande:
    Ja,jag förstår precis vad du menar!För mig var det jättejobbigt att gå in i kyrkan med allas blickar på mig...är inte van att stå i centrum.Men det gick över förväntan.Läppen drarrade lite nätr jag tittade på min gråtande faster...Jag lydde min väns råd.När du kommer fram till prästen,försök att lyssa på vad han/hon säger.Minns.Det var lättare när man stod där framme,då släppte nervositeten för mig.Min make hade det väldigt jobbigt under solosången...men då bara njöt jag!Tänk på att det är eran dag och försök att inte tänka på alla andra som sitter där.Lycka till!
  • Umbraz

    Men du, var inne och kollade på de bilder du lagt ut. Så fina ni var!!!! Och vilken fin dukning, jag förstår att ni hade en superdag.


    Önskebrunnen skrev 2009-07-25 22:19:31 följande:
    Vet någon varför jag inte kan lägga in mina bröllopsbilder som min vän tagit men en proffs-amatörkamera?Har lagt in några som jag fått skickat till mig men skulle vilja lägga in fler..Har många fina bilder!
  • Önskebrunnen

    Tack!!Kände mig som en prinsessa!!Och vi hade verkligen kul på festen!Tack vare bra värdpar och toastmaster som känner oss innan och utan...Alla blev lagom berusade och ingen spårade ur.Alla säger att det var en av det bästa bröllopsfester det varit på.Efter all mat ,tal mm så var det bara...party!!Kändes bara som om festen tog slut för fort...men man ska ju sluta när det är som roligast!
    Vi hade barnfritt på festen ska jag tillägga.Våra gemensamma barn är 4,6år, och 14,16år är mina bonusbarn.
    Sov natten på hotell och åt god frukost,gick en promenad vid strandpromenaden efter det.Barnen sov hos oss med sina kusiner som de avgudar+våra stora barn.Mormor & morfar tog med sig barnen morgonen efter och vi blev bjudna på middag hos dom när vi hämtade barnen.Helnöjd med allt!

  • SommarNoll9
    Umbraz skrev 2009-07-25 22:18:15 följande:
    Ja, nu är vi fyra fina flickor som står brud nästa helg!!!! Och fint väder har vi beställt, ellerhur???
    Jepp, finväder är beställt!

    Önskebrunnen: Vad fina ni var! Tar till mig alla tips och råd inför nästa lördag Vi ska ju också vara i Göstas loge. Hur tyckte ni att det fungerade med allt? Kök, städning? Vilken tid fick ni släcka och låsa?
  • 010809

    Önskebruden: åhh.. vad fina ni var! =) Som Umbraz skrev så är man så här precis innan bröllopet nästan lite avundsjuk på dig som tagit dig igenom det redan =)

    Det är som att nu när det är mindre än en vecka kvar börjar jag fatta att det faktiskt är på riktigt.. *fjärilar i magen* Har faktiskt det mesta under kontroll nu, var mer stressad tidigare i veckan.. bara irriterad på att ikea slutat sälja en vas, då vi har en för lite =/

    Jag hoppas verkligen att vi får bra väder, åt minstone inte spöregn!

  • Önskebrunnen

    Tack!
    Vi är jättenöjda med Göstas loge ,allt klaffade.Vet inte vilken catering ni valt?Vi hade festcatering och han,Tomas Ö, stannade kvar tills middagen var över.Serveringspersonalen var fantastisk!Vi for ut dagen efter och plockade i hop våra grejer.Resten är bara att lämna.Vi skulle vara ute kl 01.Men vi hade bussfärd hem kl.00.15 så att alla skulle hinna med nattbussen.
    Vi hade vigsel kl 13 och middag 16

  • SommarNoll9
    Önskebrunnen skrev 2009-07-27 19:48:20 följande:
    Tack!Vi är jättenöjda med Göstas loge ,allt klaffade.Vet inte vilken catering ni valt?Vi hade festcatering och han,Tomas Ö, stannade kvar tills middagen var över.Serveringspersonalen var fantastisk!Vi for ut dagen efter och plockade i hop våra grejer.Resten är bara att lämna.Vi skulle vara ute kl 01.Men vi hade bussfärd hem kl.00.15 så att alla skulle hinna med nattbussen.Vi hade vigsel kl 13 och middag 16
    Låter toppen! Vi har dock fått veta att musiken måste tystna 01.00 men att vi får vara kvar till 02.00, så jag hoppas att det stämmer! För det är den infon vi givit våra gäster. Får nog ringa och dubbelkolla imorgon. Vi har vigsel 15.30 och middagen börjar 17.30 ca. Vi har ju vigseln därute också nere vid sjön så vi har ju ingen transporttid efter vigseln.
  • SommarNoll9

    Hur gör ni andra med gästbok? Och om ni har, vad har ni köpt för någon och vad skriver ni i den?

Svar på tråden Ännu mer fortsättning, bröllop Umeå 2009!!!