• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-11 12:27:31 följande:


    Ingis, jo det känns som en ok deal. Vi har att göra ändå.*mumsar danska bröstkarameller*Jag är så godissugen!!! Vet inte om jag skall försöka stå emot eller gå och köpa. *dreglar*Kom igen Ingis, du orkar, bara 3 v kvar innan du får lång ledighet från jobbet! Hur länge skall du vara hemma förresten?Jag frågade mannen här om dan hur mycket han ville vara hemma. Han tittade frågande på mig och sa vi delar på hälften, det är väl självklart! Ok, då vet jag. Tycker han har helt rätt, men någonstans hade jag ställt in mig på ett helt år hemma, men som sagt även pappan har ju sin rätt. Oh godis...
    Tack för peppingen! Den behövs verkligen...big time!

    Visst ska mannen vara hemma han osså....men det ska funka med ekonomin o även passa på jobbet....tex med semestrar osv....inget roligt att komma tillbaka i juni o så går alla kollegorna på semester i juli....
    Vi vill eg dela f.dagarna rakt av...men det passar inte riktigt med våra jobb o så.....
    Så nu blir jag hemma ett helt år....huvaligen....hoppas jag orkar! Kommer säkerligen att få abstinens o få sår i öronen av bajssnack o bebisprat

    Godissug....drick vatten istället....så du slipper sticka dig i fingrarna 7 ggr om dagen o irritera dig på diabetesläkare som inte ringer tillbaka...
    Eller köp sockerfritt....men överkonsumera INTE!!

    Fruuuuuukt är bra!

    Känner mig som en varg i fårakläder...jag....helnötsgalningen!
  • lanovia 08

    Nä det är inte alltid så lätt att få till det där med ledigheten. Vi får väl se hur vi lyckas. Förstår att du inte vill börja jobba i juni.

    Nej, va du tvungen att svara så?? Jag ville ju höra gå och köp lite godis då.
    Jag har både frukt och macka som ligger här och tittar på mig...
    Enligt min första (moraltant) BM så är ju inte frukt bra heller för det är socker i det med. NÅgon som jag dock har ignorerat.

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-11 13:17:14 följande:


    Nä det är inte alltid så lätt att få till det där med ledigheten. Vi får väl se hur vi lyckas. Förstår att du inte vill börja jobba i juni. Nej, va du tvungen att svara så?? Jag ville ju höra gå och köp lite godis då. Jag har både frukt och macka som ligger här och tittar på mig...Enligt min första (moraltant) BM så är ju inte frukt bra heller för det är socker i det med. NÅgon som jag dock har ignorerat.
    Hahahaha...ja din första BM verkar vara lite lätt rabiat!!!
    Frukt är bra...men man ska ju så klart inte överkonsumera det heller.....exotiska frukter ska man försöka att inte äta så mkt av.....det är ju mer fruktsocker i dem.

    Klart du ska gå o köpa lite godis!! Köp kolor...de varar så himla länge! Hihihihi
  • Villemoa

    Tack för alla grattis!

    Helt otroligt att det gick på första försöket den här gången också! Har mått småilla mest hela dan och hoppas att om jag nu kommer att må illa så kan det väl stanna vid det; småilla. Var otroligt trött imorse och slumrade på soffan medan Moa lekte snällt för sig själv Tror ni man har dåligt samvete över att ligga och lura när man har ett barn att se efter??

  • Ankan80

    Kan man vaccinera sig mot svininfluensan när man är gravid??
    När de nu framställt det....

    har fått erbjudande från jobbet...

  • Grå Katt

    Tittar in med en snabbfråga...kanske dumt, men...

    Är det OK att äta t.ex rödvinssås? Eller grytor med typ 1 dl vin i? Försvinner alkoholen vid upphettningen? Någon som vet?
    Har hastigt bestämt att gå på grekisk restaurang i kväll

  • Grå Katt

    Ankan: Har hört lite olika om det där. Det ska visst vara lite kvicksilver i vaccinet.

  • lanovia 08

    Ankan jag vet inte. Vet att de avråder en från att vaccinera sig mot TBE i alla fall om man inte är särskilt utsatt för fästingar, om det är till någon hjälp.
    Det enda är nog att ringa och prata med någon vaccinationsklinik och se vad de säger.
    De senaste jag läste var att de inte vet vare sig hur influensan eller vaccinet påverkar fostret. (men det var på FL så dags att ta det med en nypa salt)
    Vad jag förstått så är de restriktitiva till att vaccinera om de inte vet påverkan eller anser riskerna vara större om man bli smittad av aktuellt virus.
    Men som sagt ring och prata med någon. Meddela gärna vad de säger.

    Blev nästan inget godis här, var bara tvungen att köpa 2 hårda patroner för att minska värsta suget. SEdan har vi bestämt oss för att baka kladdkaka ikväll istället.
    Någon som sitter på ett superbra recept? (mitt är inte så lyckat)

  • lanovia 08

    Ja det är ok grå katt. Ialla fall gör jag det. Alkohol avdunstar vid upphettning.
    Ha så trevligt ikväll.

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan