• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    Oh vad mysigt!
    Snack aoch äta lite gott...DET ska jag ägna mig åt allt vad jag kan sedan, när jag flyttat till mitt huuuus!

    Imorgon åker vi ner och besiktigar det. Hade varit skönt omm halsontet släppt då.

  • Jenny står brud 090801

    Ja vad du jobbar på blommis, även fast du är sjuk. Kul med besiktning imorgon, vi får hoppas att du känner dig bättre då.

    Låter som du skall ha en mysig dag Ankan. Vi har också haft det mysigt. Först varit ute och gått en runda och så har grannarna varit här inne och fikat på nygjord äppelpaj (bakad i bakugn). Vi satt ute i vår berså, så mysigt! Blev lite paj över så jag bjuder laget runt

    Nu skall jag också städa, inte riktigt lika mysigt...

  • Grå Katt

    Ankan: Jag har börjat ta in det hela, men är fortfarande lugn och fin Jag känner av molvärk och så är jag jättevarm. Blir en del bad och kalla duschar! Enligt min egen beräkning är jag i v4+5. Får se om BM håller med om detta.

    I vilken vecka gick ni på inskrivningssamtal?

  • Villemoa

    Så du jobbar och står i Blommis, häll i en skvätt whiskey i teet så kanske det lindrar

    Vet inte om det betyder nåt men jag har haft molvärk sen ÄL och de sista två dagarna har jag varit tröttare än vanligt. Naturligtvis hoppas jag ju att det gror nåt i magen men BIM är på torsdag och imorgon ska jag köpa grav.test! Får se om jag kan hålla mig tills på torsdag med att testa

  • lanovia 08

    Spännande Villemoa!

    Jenny, vad är det för hund ni har?

    Grå katt vi var på vårat inskrivningssamtal i v6 vill jag minnas. Tidigt var det ialla fall har hört många som får gå senare. Men här ville de hinna prata med dig om matvanor och sådant innan du hann stoppa i dig fel saker.

    *slickar mig runt munnen* äpplepaj mums vad gott. Hade våra äpplen varit mogna ännu hade jag sprungit ut och plockat för att göra en egen.

  • lanovia 08

    Sitter här helt slut nu. Skulle egentligen varit med på veckohandel men mannen verkade tycka att jag behövde vila och han hade nog rätt.
    Men nu har vi så gott som klara med stenen i rabatten, är inte lite jord vi burit undan. Man blir nästan rädd när man ser jordhögen. Någon som behöver???

    Var som sagt barnvakter igår. Vilket var trevligt. Eller ja kan ju fråga vad mannen tyckte När barnen väl var nattade så somnade jag med. SEdan vaknade jag bara när lillan ramlade i golvet och började gråta, gick upp och lugnade henne, gick ner o la mig och somnade.

    Vi fick även deras gamla barnvagn. Är kanon, visst denär välanvänd och lite skiten, men det är inget som vi anser vara värre än att går och tvätta. Sedan var det punka men det lagar vi nog lätt. Så nu slipper vi lägga pengar på en vagn, de ville inte ha ett öre, tyckte att de skulle ändå köra den till tippen. jaha jaja tack. Sedan slipper vi all fundering över vad för vagn vi vill ha. Den här är som den är, har den dugt åt dem borde vårat barn klara av att ligga i den.
    Får väl bjuda dem på en rejäl middag någon gång, för vi vet redan nu att vi har mer saker att få av dem, de har tydligen fyllt en hel låda med kläder och grejer.

  • Jenny står brud 090801

    Lanovia: Vad bra att ni fick en barnvagn, och alldeles gratis. Ibland har man tur.
    Vi har en svart liten cockerspanieltik, världens bästa lilla vovve. Men börjar oroa mig nu för att hon skall vara hemma själv när vi börjar jobba. Hon har hundgård och kan vara inne om det behövs, men hon gillar ju inte att vara ensam. Men vi får testa, annars får det bli hunddagis igen.
    Har ni haft er på hunddagis hela tiden?

    Villemoa: Åhh vad spännande. Väntar med spänning på uppföljningen

    Sanning är att jag också känner likadant. Men jag hade äl för en knapp vecka sen... så det är väl för tidigt för mig att känna något redan? Säkert kroppen som splar mig ett spratt? Men har också molvärk, är trött, blir mätt av absolut ingenting (kan inte äta hälften av det jag kunnat innan och har blivit alldeles finnig...???

  • Jenny står brud 090801

    Och så har jag tappat mitt godissug, jag som alltid vara värsta godisgrisen

  • lanovia 08

    Oh cockerspanieltik, en sådan hade vi när jag bodde hemma från det att jag var 6år till 16-17 nånting. Världens snällste underbara hund var det. Oh vad jag grät när vi avlivade henne.

    Hur gammal är eran? Har ni tränat henne något alls på att vara själv?
    Vi hade vår hemma tills hon var runt 5-6 mån. Då hade vi henne 3 dar i veckan hos dagmatte och 2 dar fick vi åka hem till henne. Sedan började dagmatten jobba på dagis så då flyttade vi efter med samma tidsschema. nu har vi bytt till ett dagis närmare där hon också är halvtid, fast alla eftermiddgar.3 förmiddagar är hon med husse på jobbet och 2 luncher cyklar vi hem o hämtar henne. Funkar när vi jobbar nära hemmet och har dagiset precis vid våra jobb.
    Dagis är kanon men vi vill inte lämna bort henne heltid, då skulle vi inte ha någon hund kvar själva känns det som.
    Och i januari blir det ingen dagis alls längre för då får hon vara hemma med mig o bebis och sedan maken o bebis.

  • lanovia 08

    JO det är det jag också tycker.
    Jag tycker som sagt egentligen om dem och jag har inga problem med att träffa dem ofta om det så skulle bli, spontant. Problemet är när det blir till ett krav. Då vänder jag tyvärr taggarna utåt och blir bara avig.


    passionsblomman skrev 2009-08-08 16:47:42 följande:
    Ojsan lanovia, det var täta önskemål om umgänge!Våra nära och kära är verkligen inte bortskämda med att ses ofta. Förresten så finns det ingen jag träffar ofta när jag tänker efter. Vänner och släkt och bekantta, det är då och då som det blir av. Inte ringer och mailar jag vidare ofta till kompisarna heller. Inte de heller för övrigt.
    Men det är ju inte det vänskapen sitter i.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan