• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • passionsblomman

    ÅÅÅÅÅ min sambo är en komplett nolla när det gäller arbetsordning och prioriteringar!!!
    Och han LYSSNAR inte när jag styr upp dagen så den ska ge bäst utdelning!

    Idag och imorgon är de ENDA två dagarna som han är ledig och jag hr ngn hjälp här med att få stället i skick för att ta bilder.

    När man ska t a bilder är det saker som SYNS på bilderna som är prio-ELLER HUR!!!
    Nä, då har jag skickat ner honom i källaren för att hämta en färgskrapa så han kan skrapa färgen runt fönster och på knutarna så vi får dem vita och fina imorgon då de ska målas.
    Vad GÖR han då i källaren flera timmar senare???
    Jo då har puckot börjat städa ur all gammal skit som ligger där "för härunder kommer ju de som ska titta på huset att krypa in och kolla"
    Jamen vad fan de kommer ju inte på TISDAG utan om två veckor! MÄKLAREN med den fina kemeran däremot, HON kommer på tisdag och då är det JÄVLIGT dumt om tomten är full av skit så man inte kan fota tometen och knutarn aiinte är målade.

    Jag SAAAAAA ju att han skulle hämta en skrapa och skrapa färg!

    (och innan dess hade jag hindrat honom fråm att dra igång motrorsåge och börja fälla träd...)

    *får härdsmälta*

    Taskig? Jag? Nä, faktiskt så är jag HELT sanningsenlig-planering är INTE en stark sida hos min sambo. Jag blir jävligt ensam i sådana här lägen, för att planen håller hänger på mig och så är det bara.

    Nu skrapar han fönsterfodren iallafall.

    Kan ju tillägga att han själv börjar skratta när han inser hur JÄVLA korkat han tänker och använder tiden!

    Klartvi ska röja under källaren, men det gör vi mellan fotning och visning naturligtvis!!!

  • Hvidbrud

    På tal om sladdar, så går minman också och gömmer dem... Men han tejpar fastr dem i skåpen och binder ihop dem till perfekt längd. Men det värsta- måste vara en dansk vana, är att han går och drar ut alla kontakter hela tiden. Jag blir vaaaansinnig! Särskilt när man satt sig skönt tillrätta med datorn i knäet, en god kopp kaffe och frukosten klar till att läsa alla era inlägg, så går det hjätte långsamt och efter en kvart släcks dataskiten, för att. Jo, för att modemet är utdraget så datorn har koplat upp sig på grannen och batteriet tar slut på datorn för sladden är utdragen. Nå, så flyttar man sig till tv, men den startar ju inte för där är ingen ström heller. Jag blir Gaaaalen!!! Men han känner sig säkrare om kontakten är ute. Han kan vakna mitt i natten för att han kommer på att sladden sitter i! I danmark har man liksom en, vad heter det, strömbrytare till alla kontakter, så det var lättare, dessutom sitter kontakterna ofta i midjehöjd, inte som här när man som höggravid ska krypa ner på golvet, hitta den rätta ledningen och med gnister och risk för stötar stoppa i den i kontakten hela tiden. Shiit, ungen kokmmer ju görqa som vi och krypa runt till kontakterna hela tiden. Nä, jag måste hitta en lösning!

  • Hvidbrud

    Åh, han är bra härlig han herr blommis! Sånt kunde jag också kunna göra. Och känna mig jätte duktig för att jag tog eget initsiativ till det. Men känt mig lagom fånig när jag insett att det kanske inte var läge just NU....

  • ingenjörsbruden

    Vinkar glatt till Hvidis!
    hahahaha förstår de avundsjuka blickarna du fick....är osså lite avis att ni har ett datum som är spikat...skulle jag osså vilja ha....dock utan kejsarsnittsdelen dock!

    Du verkar ha haft 2 supermysiga dagar!

    Sömnlager?! Ja det vore ngt! Jag är så glad att jag BARA vaknar en gång på natten o måste kissa.....

    *mumsar blåbär o jordgubbar...jumjum*

  • Hvidbrud

    En gång? Jag vaknar varje gång jag ska vända valen... Det krävs för mycket för att jag kan göra det i sömnen...

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-05 12:42:02 följande:
    ÅÅÅÅÅ min sambo är en komplett nolla när det gäller arbetsordning och prioriteringar!!!Och han LYSSNAR inte när jag styr upp dagen så den ska ge bäst utdelning!Idag och imorgon är de ENDA två dagarna som han är ledig och jag hr ngn hjälp här med att få stället i skick för att ta bilder.När man ska t a bilder är det saker som SYNS på bilderna som är prio-ELLER HUR!!!Nä, då har jag skickat ner honom i källaren för att hämta en färgskrapa så han kan skrapa färgen runt fönster och på knutarna så vi får dem vita och fina imorgon då de ska målas.Vad GÖR han då i källaren flera timmar senare???Jo då har puckot börjat städa ur all gammal skit som ligger där "för härunder kommer ju de som ska titta på huset att krypa in och kolla"Jamen vad fan de kommer ju inte på TISDAG utan om två veckor! MÄKLAREN med den fina kemeran däremot, HON kommer på tisdag och då är det JÄVLIGT dumt om tomten är full av skit så man inte kan fota tometen och knutarn aiinte är målade.Jag SAAAAAA ju att han skulle hämta en skrapa och skrapa färg!(och innan dess hade jag hindrat honom fråm att dra igång motrorsåge och börja fälla träd...)*får härdsmälta*Taskig? Jag? Nä, faktiskt så är jag HELT sanningsenlig-planering är INTE en stark sida hos min sambo. Jag blir jävligt ensam i sådana här lägen, för att planen håller hänger på mig och så är det bara.Nu skrapar han fönsterfodren iallafall.Kan ju tillägga att han själv börjar skratta när han inser hur JÄVLA korkat han tänker och använder tiden!Klartvi ska röja under källaren, men det gör vi mellan fotning och visning naturligtvis!!!
    HAHHAHAHAHAHAHA FAsen va jag kände igen min make i det där.....en gång så skulle vi ha gäster o ont om tid....DÅ BÖRJAR han röja i badrumsskåpet...för där var helt kaos o behövdes städas....HAHAHAHAHAHAHAHA....han insåg att DET var lite felprioriterat!

    Tur du håller ordning på herr Blommis prioritering!

    Hvidis: MÅSTE han dra ur sladdarna? Räcker det inte med en förgreningssladd med knapp som ni kan stänga av?
    Det är INTE bra att behöva krypa runder o rota med sladdarna så....o precis som du skriver....inget ni bör lära lillmuffin!
    Näää nu får Batman komma på en bättre lösning tycker jag!
  • ingenjörsbruden
    Hvidbrud skrev 2009-08-05 12:48:58 följande:
    En gång? Jag vaknar varje gång jag ska vända valen... Det krävs för mycket för att jag kan göra det i sömnen...
    Hihihi ja men jag vänder mig bara en gång....följdaktligen lite ont i ena höften på morgonen...men ja....det känns som mer sömn iallafall!
  • Hvidbrud

    Ja, aj för ömma höfter... gissa vem som längtar efter att få ligga på magen.... Me me me me me me!!!

    Nä, nu ska jag ner och tvätta bebilaka och täck och alla små fina rosa klänningar vi har fått!
    Och ner till brossans kontor och låna printern så jag kan hämta min blöjspan!

  • Hvidbrud

    Självklart är jag med på en trippelgnugg! - glömde svara! men då får det bli denna eller nästa vecka, för min del...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan