• manice

    Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!

    Ja som rubriken lyder.

    Själv ska jag stå brud den 5/9 och det ska bli underbart! Ja om jag slipper se ut som en större skidbacke i min vita klänning förstås :S 6-7 kg ska nu försvinna från mig och jag undrar om det är någon mer som vill följas åt på minus-stigen?

    Mer träning, mindre mängd mat och färre kalorier är det som gäller för mig!

  • Svar på tråden Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!
  • september2009bröllop

    Hej hej allihopa 5 september står jag brud och hittills har jag gått ner 5 kg.. 5 kg kvar.. Från början åt jag enligt LCHF men tröttnade ganska fort.. De senaste 4 veckorna har jag istället börjat promenera mycket.. Har ställt bilen och gått de nästan 3 km som är till jobbet fram och tillbaka och sen har jag gått en promenad på kvällen.. Mitt mäl är att varje dag gå ca 10 000 steg..

  • kroppcaka

    Hejsan alla!
    Ja även jag står brud den 5/9 och skulle naturligtvis behöva tappa några kilon tills dess.
    Idag har jag tagit tag i det igen på allvar.
    Tänkte köra en variant av Cambridgekuren ett tag framöver. Renkur Mån-Tor sen CB morgon och lunch på fredagar och sedan "normal" kost lör-sön. + En himla massa motion, mest promenader då det är enklast att utföra samt faktiskt det som funkar bäst för just mig.
    Idag hann jag med 30 min promenad på lunchen. Sen så blir det en längre sväng efter jobbet.

    Lycka till nu alla!!

  • konstigabaralillajag

    Har lyckat få ryggskott så här blir det inga långpromenader alls. Är glad om jag tar mig till toaletten själv just nu... Bläää... *ville bara gnälla lite*

  • brud080808

    Hej! Får man sällskapa här? Jag har just gett mig på en pulverdiet, två dagar nu. planerar hålla så länge jag orkar känner mig mkt motiverad! Hoppas på att kunna ta mig ner 15kg till ett septemberbröllop med hjälp av inledningsvis pulver, sen massor av motion!

  • manice

    Välkommen brud 080808

    Ahh helgen har gått i raketfart och dessvärre blev det inte mycket mer motion än en lång promenad i lördags. Idag var det dax för gymmet igen :) 3 km på bandet och så lite vanliga övningar på det. Jag känner mig nöjd. Tycker dessutom att jag har bra koll på mitt matintag, skönt atha kommit igång!! Imorgon ska jag prova ut och beställa min brudklänning :) :) :)

    kroppcaka: den varianten av cambridge skulle jag kunan tänka mig att köra!

    tar emot ditt gnäll konstigabaralillajag. Ryggskott, usch och tvi!!

  • brud080808
    manice skrev 2009-05-11 21:57:28 följande:
    Välkommen brud 080808Ahh helgen har gått i raketfart och dessvärre blev det inte mycket mer motion än en lång promenad i lördags. Idag var det dax för gymmet igen :) 3 km på bandet och så lite vanliga övningar på det. Jag känner mig nöjd. Tycker dessutom att jag har bra koll på mitt matintag, skönt atha kommit igång!! Imorgon ska jag prova ut och beställa min brudklänning :) :) :)kroppcaka: den varianten av cambridge skulle jag kunan tänka mig att köra! tar emot ditt gnäll konstigabaralillajag. Ryggskott, usch och tvi!!
    Tack Vad duktig du är, kör på!
  • roodeberg

    För allas information; idag ska jag gymma. Ja, jag vet, intresseklubben noterar. Men på något oförklarligt sätt så blir det mer verkligt när jag sagt det till någon och då är det svårare att "backa ur" och bli lat och avstå gympapasset. Så därför.

    Ni är fantastiska, alla som vill försöka! Det är klart att vi fixar detta. Det fina är att vi förhoppningsvis gör det för oss själva i första hand och för varje delmål vi klarar desto närmare är vi vårt faktiskta mål.

    Jag kan inte räkna i kilon, då rubbas sinnesfriden, men jag räknar i kläder och så. Hur sitter favoritjeansen nu? Hur sitter den där tröjan som jag inte kunnat ha på två år men inte haft hjärta att slänga? Då skulle man kunna slänga fram en klänning eller så som man provar en gång i månaden och se ett påtagligt resultat. Är det någon annan som gör på detta sättet?

  • annak82

    Jag är ocksp med!!
    Skall gifta mig 15/8 och vill tappa ca 4-5 kg. Från 60 till 55-56. Jag har börjat med metoden "ät det du vill så får du inte cravings och ät tills du känner mättnad INTE mer" och så joggar jag. Igår blev det 6 km. Har stegräknare på mig också och det slutade igår på 22 300 steg och då var joggingturen inräknad där.
    Har turen att ha ett jobb där jag rör mig mkt så det blir en del steg på jobbet. Nu blir det morgonpromenad.

    /A

  • annak82

    Rodebjer, jag väger mig KKt sällan, men har ändå satt upp viktmål. Men jag gör som du, provar kläder typ varje vecka. Det är faktiskt roligare än att väga sig!

  • roodeberg

    Ja, visst är det roligt, då ser man ju bara det positiva resultatet (förutsatt att du motionerar samt åtminstone tänker på vad man äter,då bör du gå ner) även om det kan variera i väldigt lite resultat eller jättemycket. Det är ju så himla olika, alla kilon som vågen reflekterar över behöver ju inte sitta på "fel" ställe. Man kan ju tappa fel kilon också, typ bysten...

Svar på tråden Någon mer höstbrud som ska ner i vikt?!