• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    Snaily: gött med haricot förresten! Jag har antagligen ÄL om en vecka så i helgen ska det pippas i Örebro län!!!
    Jag skriver upp mig själv överst på pöklistan haha...

  • Ore

    EA: Ömma bröst kan ibland ju vara något annat också Men du känner din kropp bäst... Och minus är ju inte roliga.

    AM: Intressant läsning. Jag är i vecka 16 nu, början på fjärde månaden... Lyckades inte själv googla fram någon information om vad som kan göra ont, så jag vet inte riktigt. Makens uppmaning var att sluta inbilla mig saker men ta det lugnt. Lät som en bra plan i mina öron

  • muggles

    Snaily: varför misstänker du PCO? Är det pga lång cykel? Du måste kräva att få en riktig undersökning (och Pergo)!

    Nenne förresten: nej jag hade kopparspiral så den konstiga mensen beror antingen på att det tar några mån innan mensen återgår till vanlig, eller på att den har ändrat sig för alltid. Jag tror eg inte att det ska ta ngn tid innan allt återgår till det vanliga efter kopparspiral men man vet ju aldrig... Särskilt inte med en sån här gammal gumma!

  • muggles

    Ore: hur känns det då? Som en skarp huggande smärta el mer molande?

  • Fru E

    Muggles, Snaily-cyklar på dag 34 idag.......jag har alltid fått riktigt tant de andra månaderna även om cykeln varit seg så vi får se.....tänkte om tanten är förvirrad pga alla spottings som jag hade hela månaden. Hur jag än gör så kan jag ju inte påverka något så orkar inte riktigt bry mig känner jag......

  • Fru E

    Ore-hehe visst vet jag det men har även haft så här innan tant så.....men har inte ont i hela brösten utan bara i bröstvårtorna skumt nog

  • muggles

    En av mina FB-vänner (en uppväxtkompis) har döpt sin nyfödde son till Ragnar - ett av mina absoluta no-no-namn! *ryser*

  • muggles

    EA: det där med brösten är så lurigt för själv fick jag ont i brösten först efter ett antal veckor, så det var inget som märktes i början. Inget solklart symptom alltså.

    Spinning - here I come!

  • kängu

    Muggles, Ragnar var ju inte sådär superfint...

    Ego- här har illamåendet tagit fart igen *suck*. Och magen spänner och drar som tusan, känns som den väger hundra kilo. Får ringa BM imorgon bitti och konsultera henne tror jag.

    EA- Kan förstå att du inte vill testa, det visar sig ju tids nog ändå.

Svar på tråden Livets stora och små frågor