• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Vännerfan

    Babysitter är VERKLIGEN kanon! Jag minns att vi frågade varje gång vi var på bvc i början om NÄR vi kunde sätta ner honom i den. När, när, när? Vilken lättnad när han var 3 veckor och vi fick börja! Hade någonstans att göra av honom där han inte blev ledsen! Men om vi får en till ska vi köpa en ny (lånade den förra), en Babybjörn som man kan ha redan från dag 1 (tror jag).

  • fru AM
    FruCicci skrev 2009-05-18 10:35:08 följande:
    Vad bra att snittet ser fint ut AM, grattis till det.Hoppas Lappis har det fortsatt bra i Annecy, jag älskar den lilla byn, så vacker!NENNE, lycka till i dag med alla äggblåsor!!!!!!!!!!!!!!Nu måste jag nog måla/olja trädgårsmöbler innan regnet kommer!
    Tack, Cicci! Om ni har tur (eller otur) så hamnar ett foto på det i galleriet så småningom

    Säg till om du vill bli sysselsatt med tungt kroppsarbete för att få förlossningen att starta ...
  • MSW

    Är förresten bara lite lagom avundsjuk på gbg-träffarna!! Låter som ni hade riktigt trevligt!

    Fick förresten ett kusinbarn i fredagsnatt! En liten flicka!

  • Vännerfan

    AM.

    Blir det med eller utan tokbuske då??
    (Jag gissar utan.)

  • MSW

    Vilken tid var det nenne skulle plocka ut äggen? Så man vet när man ska hålla tummarna lite extra..?

  • Piggelin1

    MSW, det var väl nu på fm tror jag - Nenne pratade om att hon skulle smyga runt i Falun & hoppas att hoin inte stötte ihop med ngn bekant som undrade vad hon gör där...

  • fru AM
    Vännerfan skrev 2009-05-18 10:43:58 följande:
    AM.Blir det med eller utan tokbuske då?? (Jag gissar utan.)
    Ingen tokbuske här!
  • MSW

    Vi har förresten (nog) bestämt oss för att strunta i 30 årsfesten på Cinderella som vi var bjudna till! Av flera anledningar (dock inte pga av A, även om jag tycker att det ska bli skönt att inte behöva vara ifrån honom..)

  • MSW
    Piggelin1 skrev 2009-05-18 10:46:17 följande:
    MSW, det var väl nu på fm tror jag - Nenne pratade om att hon skulle smyga runt i Falun & hoppas att hoin inte stötte ihop med ngn bekant som undrade vad hon gör där...
    Haha, ja det vore juh ganska typiskt att stöta på en massa folk man känner, när man inte är så sugen på att förklara sitt ärende..
Svar på tråden Livets stora och små frågor