• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Blivande fru L

    Tinga - Jättesnygg kjol! Var kommer den ifrån? Jag tycker att det funkar med toppen på bilden och ljusa strumpbyxor, men det viktigaste (som någon annan också skrev) är ju att du själv känner dig nöjd.

  • Blivande fru L

    Hehe, först skriver jag ingenting alls på en månad och sedan kapar jag hela tråden med mina inlägg. Moahahahaa!

  • nennesjuttioåtta

    Härligt BlivfruL

    BS
    Hopas du får hjälp av läkaren!

    Min kropp intar försvarsposition så snart jag har en läkartid inbokad. Då går allt över, lagom till dagen efter jag har varit där. Så när man väl är på plats så vet man inte riktigt var, hur eller när det känns (eller vad det gör) och känner sig som en simulant.

    Mrs B
    Näjjeee, Halsfluss! GAAAH vad jag tycker synd om dig!

  • MSW

    Blivande: Japp, svalkar mig! Här står termometern på 23,9!
    haha, tänkte också på det, att nu lossnade inläggen ordentligt!
    Men stanna kvar för guds skull(eller för vems skull du vill)..

  • nennesjuttioåtta

    MSW
    va fan bor du vid medelhavet eller? HHär är det knappast över 10 grader... Men bättre väder väntas till helgen igen!

  • Blivande fru L

    MSW - Tack, det ska jag göra. Mest för min egen skull. Och er, förstås.

    Ååååh vad skönt det låter med över 20 grader! Det får vi nog vänta på tills slutet av maj, misstänker jag. Havet runt ön är ju så förbaskat kallt och gör att temperaturen håller sig kring max 10-15 grader än så länge. Trösten är att vi brukar ha varma, sköna höstkvällar här när vattnet väl har blivit varmt.

  • MSW

    Nepp, bara södra småland... Superskönt är det! Särskilt så här i början innan alla flugor och andra smådjur har vaknat helt och hållet.. Men kvällarna är kalla fortfarande (men något annat kan man juh inte förvänta sig, det är juh trots allt bara april!)

  • FruCicci

    MSW, så du bor i södra småland, då är det nära mina gamla hemtrakter.... hörde av mamma o pappa att det är sommar där nere idag!

    Nu har jag dealat med jobbet och jag är nöjd

    Vilka fina kläder ni länkar till
    Jag gillar Odd Molly jätte mycket. I PK huset i sthlm har de hela undervåning full med läckerheter

  • FruCicci

    hej BS

    Vad jobbigt att det gör mer ont nu! Attans med!
    Skönt att du ska till läkaren, du kan säker bolla lite där ag ryggen med!
    Hur mår Iris?

  • snaily

    Å vad jag hängt med dåligt idag, också! Skyller på att jag jobbat

    Telis, va kul med nya glasögon! Borde jag också skaffa, det var hundra år sen sist jag köpte nya (vet att jag är bäst på att överdriva ) Använder mina linser alldeles för mycket, typ jämt, men hade jag några roligare glasögon kanske jag skulle använda dem lite oftare.

    Liten, vad kul att operationen verkat gå bra. Det har du kanske redan berättat, men vilken metod var det och ungefär vad kan det kosta? Är också sugen.

    BS - kanske är det så att det måste bli lite ondare innan det börjar bli bättre? Långsökt men hoppas på det.

    MSW - grattis till värmen! Låter superhärligt! Här är det i och för sig inte så tokigt idag, 15 grader och strålande sol. Alldeles för fint för att vara inne.

    På tal om Odd molly-kläder så finns det faktiskt en massa såna i min närmaste (och typ enda) klädbutik. Varit lite för snål för att shoppa såna på senaste tiden men borde ta en titt på rean nu. Imorgon ska jag resa många mil för att shoppa loss på Lundhags rea som börjar imorgon, de har en jättestor outlet där man brukar kunna hitta en massa bra saker.

    Idag har jag varit på ett hembesök i ett hus som var såååå fint inrett, typ lantligt men modernt, svårbeskrivet. Vill ha!! (men är inte till salu tyvärr) Var dock inte läge att kolla runt alltför noga eftersom jag var där i tråkiga ärenden (som oftast vid hembesök).

    Dags att åka hem från jobbet nu!

Svar på tråden Livets stora och små frågor