• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • FruCicci

    Piggis:
    RUL = Rutin Ultra Ljud!
    helt rätt telis med andra ord

  • FruCicci

    Shit vad jag håller på att jobba idag!
    Skickar kokböcker till kunder och sommarhälsningar.... så mycket kort skrivande och adress skrivande... inte så jobbigt men ändå....

    hej Mugglan!
    Just det BIM Facklan..... jag har inte koll, men vill ha lite spänning i tråden jag med

    Al 8 månader redan, ja, tiden går sannerligen fort...
    Jag är i vecka 35 nu!

  • _koko_

    muggles - Jag förstår PRECIS din frustration!! Vad otroligt pinsamt för den här snubben, sådär gör man bara inte!! Förutom att det är SÅ respektlöst mot den som håller i kursen är det ju precis som du säger knappast så att det blir någon vettig kod av det när man försöker lyssna på någon annan samtidigt.
    BLÄ!

    Cicci - Förhoppningsvis blir du bara trött i handen, och inte stressad i kroppen, av det jobbet. Hahaha, du KAN verkligen inte varva ner...

  • Ore

    Ja, BIM-lista vore skoj!!!

    muggles: Totalt respektlöst att gå på kurs och inte ta till sig av det som lärs ut. Visst kan man ha mycket på gång, men då hade det ju varit bättre att skippa kursen helt.

    Cicci: Halvera tempot, omedelbart Du ska ju ta det lugnt ju!!!!

  • BrudSommar2006

    Halloj, vilken bra trådstart! Stora kramar till Telis!

    Grattis, grattis AM, hoppas att vi får höra mer snart.

    När jag gick kurs förra veckan så var det en dam som satt och stickade hela dagen och dessutom hade sin dator bredvid. Undrar varför man gör sig besväret att ta sig in till stan och dessutom betala tusenlappar för att gå kurs då.

  • muggles

    BS: ja det kan man undra. Men att sticka tror jag att man kan göra på ren rutin utan att tänka (vet många som stickar samtidigt med att titta på tv). Men när man kodar måste man tänka...

    Undrar om det blev en Hector el ngt annat namn?

    Idag ska vi på visningen av lgh - fast jag har redan bestämt mig för att jag inte vill flytta Jag tycker inte att uteplatsen är värd att betala så mkt för. Men ska bli intressant att se den iaf.

    Sedan har vi även ett intressant årsmöte i föreningen ikväll som maken ska gå på. Verkar vara en stor spricka i styrelsen. Det går rykten att ordf använt föreningens pengar till att köpa saker till sin altan. Jag tycker det låter otroligt - så dum kan man väl inte vara?! Sånt går ju inte att dölja. Men det har kommit lite lappar fr före detta styrelsemedlemmar som antyder att allt inte står rätt till. Så det kan nog hetta till ikväll

  • FruCicci

    Undrar också om han får heta Hector nu, men det tror jag nog... de var ju ganska säkra på det namnet.

    lappis, jag jobbar ett tag till, får se nästa vecka hur det känns och om jag har fått in det jag vill få in i affärer. Det är inte så jobbigt att sitta på en stol på jobbet... betydligt lugnare än att städa källaren eller putsa fönster iaf.

    Har just ätit lång-lunch med en kompis, som fick en dotter för 5 veckor sedan. Hon var redan 57 cm o vägde 4,8 kg, och jag tyckte hon var såååååå liten. Victor vägde endast 3,8 vid 5 veckor och jag kommer ihåg hur jag tyckte att han var så tung då mot när han föddes
    Nåväl, skit gullig var hon och det var lite märkligt att hålla henne...

  • Telis

    muggles, jag har bott i en förening där ordföranden byggde en hel altan för föreningens pengar. Han var den enda i hela föreningen som inte hade en balkong eller uteplats så han bestämde att föreningen behövde en gemensam altan, precis utanför hans lägenhet faktiskt. Och ingen vågade säga ifrån så det blev en "gemensam" altan där han och hans fru sen satt och rökte hela sommaren.

  • MSW
    muggles skrev 2009-04-28 11:02:47 följande:
    MSW: är A redan 8 mån???!!!
    Japp!(igår) Tiden går fort! Och idag har jag upptäckt att första tanden har kommit igenom!

    Intressant med mötet förövrigt.. Alltid lite kul att se andra diskutera om man inte är inblandad själv..

    Och verkligen idiotiskt att ta med datorn!

    Telis: människor är intressanta ibland..
Svar på tråden Livets stora och små frågor