• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Fru Nolsu

    Joho! Nu har jag fått upp farten - kör kombinerad kur och har varit mycket duktig med träningen! Precis hemkommen från en löp pass (veckans tredje!!)

    Hoppas det går bra för er andra med!

  • MilosMamma

    Hur går man ner med kombinerad?
    Jag är så duktig mål 1 och 2 och faller på kvällen nu när sambon är borta.
    Har 7 kilo kvar till 29 augusti, bah

  • Fru Nolsu

    Ja, man går ju inte ned lika fort som på ren kur, kommer nog köra en ren kur någon av de sista veckorna men jag lyckas krypa ner sakta men säkert med kombinerad.

    Jag försöker att äta GI inspirerat på luncherna och soppor frukost och middag, men jag unnar mig även lite vin och godis men på helgerna. För mig handlar det åxå om att ändra hela beteendet med mat för att inte hamna i samma sits igen. Och såklart att få rutin i träningen, har investerat i en personlig tränare som verkligen fått igång min motivation!
    Ett bra tips tycker jag!

    Kämpar åxå mot 29 aug!

  • duochjag09

    Hej hopp!
    Här är en till som kör ren kur. Men det är först nu efter 3-4 veckor som jag har lyckats att klara av att hålla ren kur. Tyckte det var svårt att hitta rätt balans innan. Men nu går det kanon Jag delar upp mina soppor så att jag äter oftare. Har än så långe gått ner 8 kilo (eller kanske mer om jag har tur, har inte vägt mig på några dagar).

    Mitt mål är nära milosmamma och fru nolsu...jag gifter mig den 28 augusti. Tills dess hoppas jag ha gått ner till 75 kilo. Väger nu ca 80 så 5 kilo till. Får väl se hur de går....Hoppas jag kan hålla ut och köra rent dessa 5 kilon. Sen tänkte jag köra kombinerat ett tag och se vad som händer.

  • duochjag09
    MilosMamma skrev 2009-07-23 17:17:13 följande:
    Hur går man ner med kombinerad?Jag är så duktig mål 1 och 2 och faller på kvällen nu när sambon är borta.Har 7 kilo kvar till 29 augusti, bah
    känner igen mig!! Precis så var jag oxå, kvällarna var värst då slank det ner allt möjligt Men efter att jag delar upp påsarna så har jag inte fuskat på kvällarna. Är en sådan skillnad tycker jag. har du provat att dela upp påsarna så att du äter fler gånger på dagen?
  • MilosMamma

    jo jag har provat att dela upp dom, men jag hinenr liksom inte med att få i mej alla då, då blir det typ 1,5 påse på kvällen och det blir för mycket så jag blir illamående ist.


    duochjag09 skrev 2009-07-23 20:23:06 följande:
    känner igen mig!! Precis så var jag oxå, kvällarna var värst då slank det ner allt möjligt Men efter att jag delar upp påsarna så har jag inte fuskat på kvällarna. Är en sådan skillnad tycker jag. har du provat att dela upp påsarna så att du äter fler gånger på dagen?
  • 090829

    Hejsan alla duktiga!
    Jag är riktigt imponerad av er alla som är såå duktiga! Ni ska ha en eloge (stavas det så?) av mig!

    Jag är helt ny i den här världen med soppor och allt vad det är och behhöver därför lite tips och råd av någon som har koll =)

    Jag ska gifta mig 29 augusti och vill gå ner några kilon som sitter kvar efter min senaste graviditet. Mitt mål är minst 4kg men gärna mer. Jag ligger ca 10kg + mot vad jag brukar väga. 10kg som jag inte lyckats gått ner. Jag har tidigare provat Allevo och jag tycker den smakar apa. Hur fungerar det med Cambridge? Tränar ni samtidigt? Är den godare än tex Allevo och Nutrilett?

    Ha en bra kväll =)

  • duochjag09
    090829 skrev 2009-07-23 20:44:31 följande:
    Hejsan alla duktiga! Jag är riktigt imponerad av er alla som är såå duktiga! Ni ska ha en eloge (stavas det så?) av mig!Jag är helt ny i den här världen med soppor och allt vad det är och behhöver därför lite tips och råd av någon som har koll =)Jag ska gifta mig 29 augusti och vill gå ner några kilon som sitter kvar efter min senaste graviditet. Mitt mål är minst 4kg men gärna mer. Jag ligger ca 10kg + mot vad jag brukar väga. 10kg som jag inte lyckats gått ner. Jag har tidigare provat Allevo och jag tycker den smakar apa. Hur fungerar det med Cambridge? Tränar ni samtidigt? Är den godare än tex Allevo och Nutrilett? Ha en bra kväll =)
    Går inte jämföra CK med allevo och nutrilett när det gäller smaken. CK är god, nutrilett smakar päck! CK smakar inte så mjöligt som det brukar göra med andra pulverdieter. Sen är det ju såklart en smaksak vilka smaker man föredrar bland ck olika soppor/shaker. Har du en konsulent nära dig? Då brukar man kunna lämna tillbaka och byta smak om det är en soppa/shake man inte tycker om. Det kan man inte göra med nutrilett....

    Jag tränar inte...men det gjorde jag inte så mycket innan heller....tar lite långpromenader ibland men det är allt just nu. Har 2 småbarn på 1 och 3.5 år samt en sambo som jobbar ojämna tider så jag har inte fått till det riktigt
  • duochjag09
    MilosMamma skrev 2009-07-23 20:26:38 följande:
    jo jag har provat att dela upp dom, men jag hinenr liksom inte med att få i mej alla då, då blir det typ 1,5 påse på kvällen och det blir för mycket så jag blir illamående ist.
    Du går ner i vikt men kanske inte lika mycket som när man går på ren kur. Sen säger de ju att om man inte har någon större övervikt utan bara några kilon som man vill bli av med så ska man hellre gå kombinerat än rent. Är det så att du kanske inte har så många kilon att gå ner? Vad är det du går bet på? Är du hungrig eller bara sugen?
  • 090829
    duochjag09 skrev 2009-07-23 21:04:11 följande:
    Går inte jämföra CK med allevo och nutrilett när det gäller smaken. CK är god, nutrilett smakar päck! CK smakar inte så mjöligt som det brukar göra med andra pulverdieter. Sen är det ju såklart en smaksak vilka smaker man föredrar bland ck olika soppor/shaker. Har du en konsulent nära dig? Då brukar man kunna lämna tillbaka och byta smak om det är en soppa/shake man inte tycker om. Det kan man inte göra med nutrilett....Jag tränar inte...men det gjorde jag inte så mycket innan heller....tar lite långpromenader ibland men det är allt just nu. Har 2 småbarn på 1 och 3.5 år samt en sambo som jobbar ojämna tider så jag har inte fått till det riktigt
    Hejsan och tack för svaret :)
    Då är jag med. Ska kolla upp om jag har någon konsulent i närheten. Jag vill komma iväg och träna men har precis samma "problem" som du. Jag har 2 småbarn på 1 och 3,5år och sambon jobbar väldigt olkika och det blir mest sena kvällar så efter barnen lagt sig så kan jag gå ut och gå när han kommit hem och då har gymmet stängt. Sommartider har dom nu..

    Bör jag köra på ren kur eller kombinerad ? Kan jag äta ett mål mat tex med familjen ?
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!