• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Duchess

    Det är bara att hoppa upp i sadeln igen

    Ett tips till nästa gång: om du bara äter tacofärsen, sås, sallad och gurka (ev lite tomat) så försvinner inte ketosen. Den stora "syndaren" i tacomåltiden är brödet.

    December 2009 skrev 2009-05-28 17:47:41 följande:


    En dag klarade jag.. familjen åt tacos.. så hela igår och två påsar idag.. nu frossade jag tacos *suck* bara börja om!
  • Nyen80

    Hej! I dag har det också gått bra. Var dock i väg på ett möte så det blev lunch ute men då tog jag en ceasar-sallad med endast en halv kycklingfilé och endast grönsaker. Ingen dressing o inga krutonger. Det blev en liten tallrik men det räckte superbra. Min fråga är nu: Ska jag äta mina 3 påsar som vanligt eller? Det blir ju ändå inte ett ordentligt mål eftersom det var max 100 gram protein och lite sallad med tomat o gurka som konsulenten ok:ade.

  • SIAX

    Jag pratade med konsulenten igår om vad man gör om man tar sig något att äta. Jag frågade om jag skulle hoppa över en påse om jag åt protein och lite sallad. Hon tyckte inte det eftersom det är viktigt att man får i sig alla näringsämnen. Jag hade nog tagit tre påsar. Jag kommer att äta kött och sallad imorgon och kommer att ta tre påsar.

  • Nyen80

    Kanon! Jag kommer att göra samma sak i morgon, alltså äta protein o lite sallad. Kommer att ha fullt upp i morgon med att tillaga all mat till bekants bröllop och då kommer vi inte att vara hemma så jag kan mixa ordentligt. Så påse på morgonen, sen sallad + kött till lunch, sedan påse när jag kommer hem o en på kvällen =)

  • Sommar 2010

    Jag försökte med ren kur, men insåg under dag två att hjärnan inte hängde med på jobbet och för att klara mig in i ketosen hade jag fått sjukskriva mig och bara vara hemma ett par dagar och det kunde jag inte göra. Alltså fick det bli kombinerad kur.

    På jobbet har jag inte tillgång till mixer så jag får röra ut soppan. Plåga! Hemma när jag kan mixa soppan (grönsaks eller kyckling) tycker jag att den är god, men på jobbet är den hemsk. Chokladen som frukost eller mellis (halv påse) fungerar utmärkt.

    Har ni haft problem med "hjärnan" de första dagarna på ren kur? Alltså att man är trött och mister koncentrationsförmågan?

    Jag vill dessutom kunna träna och då fungerar nog kombi bättre. Men jag märker inte så mycket på vågen. HJÄLP!

    "Misslyckat fetto"

  • Hannaz

    Sommar 2010. Jag har kört lite cambrige och deras påser är absolut godare än ex nutrilettes. Har inte provat naturdiet men hört att deras pulver inte är så goda och var därför lite skeptisk när jag testade deras färdigblandade variant men blev glatt överraskad! Den är helt slät i konsistensen och ex chokladsmaken är absolut godare än cambriges pulver, dessutom 5-6 kr billigare.

    Så ska jag gå på "kur" igen så blir det absolut inte cambidge pga deras omotiverat höga pris.

  • SIAX

    Jag har också smakat på naturdiets färdigblandade, och jag tycker även att jordgubben är jättegod.

    En av anledningarna till att jag kör Cambridge och inget annat är för att jag behöver ha en "viktpolis" som jag går till regelbundet för att väga mig och prata om allt som kan poppa upp när man går på en sådan här kur. Idag har jag haft gäster på lunch, och har då bjudit på kött i olika varianter. Då har ju jag kunnat delta i lunchen genom att äta lite kyckling, rostbiff och räckor, men skippat tillbehören. Det var svårt att låta bli men det gick *klappar mig själv på huvudet* =)

  • Peppy

    Hej alla glada! Jag har inte förstått det där med ketosstickorna. Varför måste ni testa er på stickor? Är det bara för de som har följt ren ck eller för de som kör kombi? För om man kör ren behöver man väl inte ha stickor? Man äter ju ändå inget annat och bör väl vara i ketos? ^^

    Nå, jag har själv hållit på i ca fem dagar och jag är väääldigt seg i huvudet, men jag dricker bra så.. Har gått ner 3 kilo, vatten? men det märks på byxorna! Skönt.

    Ha en underbar dag! Det ska jag ha iaf :)

  • Duchess

    Ketosstickorna är naturligtvis bra om man kör ren kur, men i mitt tycke intressantare om man kör kombinerad kur. Jag kombinerar ibland Cambridge med GI, vilket innebär att jag behåller ketosen även när jag äter mat. Äter man Cambridge i kombination med kolhydratrik kost blir ju ketosstickorna ointressanta.


    Peppy skrev 2009-05-29 16:30:02 följande:
    Hej alla glada! Jag har inte förstått det där med ketosstickorna. Varför måste ni testa er på stickor? Är det bara för de som har följt ren ck eller för de som kör kombi? För om man kör ren behöver man väl inte ha stickor? Man äter ju ändå inget annat och bör väl vara i ketos? ^^Nå, jag har själv hållit på i ca fem dagar och jag är väääldigt seg i huvudet, men jag dricker bra så.. Har gått ner 3 kilo, vatten? men det märks på byxorna! Skönt.Ha en underbar dag! Det ska jag ha iaf :)
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!