• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst
    MulleNuh skrev 2009-04-01 20:28:28 följande:
    Men alltså den där myten om att någon haft psalmer på sitt bröllop har ju smygit runt på nätet i åratal!!!
    De varnade oss för den myten när jag gick min prästutbildning.
  • passionsblomman

    Alltså, att någon än idag kan gå på myter sådär hursomhelst, upplever jag som skrämmande!

    När det är så SJÄLVKLART och uppenbart att det är Sonja Aldén som skrivit de Äkta bröllopssångerna.

  • LillaStjärna

    Ja och Christer Sjögren tänk bara Leende guldbruna ögon.

    Kan inte glömma det där med festen, tänk om tänk om tänk om ...man kanske.....näääää....men är det inte vår dag....???

  • Cesium
    passionsblomman skrev 2009-04-01 20:45:55 följande:
    Alltså, att någon än idag kan gå på myter sådär hursomhelst, upplever jag som skrämmande!När det är så SJÄLVKLART och uppenbart att det är Sonja Aldén som skrivit de Äkta bröllopssångerna.
    Jag trodde på den myten *rodnar*. Jag inser ju nu att det var helt befängt.

    Det får mig att tänka på det här med o.s.a. Jag tror att jag missuppfattat det med. Jag ringde nämligen till telefonnumret som stod på en inbjudan jag fick och sa att jag kunde komma *rodnar igen*. Var det rätt av mig att göra? Vad står egentligen o.s.a. för?
  • MulleNuh

    osten stinker as!!!

    Vad trodde du på riktigt?


    Cesium skrev 2009-04-01 21:09:21 följande:
    Jag trodde på den myten *rodnar*. Jag inser ju nu att det var helt befängt.Det får mig att tänka på det här med o.s.a. Jag tror att jag missuppfattat det med. Jag ringde nämligen till telefonnumret som stod på en inbjudan jag fick och sa att jag kunde komma *rodnar igen*. Var det rätt av mig att göra? Vad står egentligen o.s.a. för?
  • LillaStjärna

    osa: Orakel Ska Anmälas är vad jag har hört så det kanske blev rätt i alla fall!

  • Cesium
    MulleNuh skrev 2009-04-01 21:10:47 följande:
    osten stinker as!!!Vad trodde du på riktigt?
    Oj, vad fel det blev, undrar vad de tror om mig nu .

    Min pojkvän trodde det var ett gulligare sätt att säga att bröllopet är barnfritt: Omyndiga Sätts I Arrest.
  • En till präst

    Gapskrattar för mig själv i natten...

    Att lämna papegojan hemma när man gifter sig vore ju som att säga att den inte tillhör familjen, och det gör den ju. Papegojor är ju också människor. Precis som hundar, katter, spindlar... ja - alla djur faktiskt.

    Utom älgar. För de är präster.

Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?