• LyckligaSara

    Vårt bröllop i era händer (tv3)

    Någon som tänker se premiären ikväll?

    Min kompis gifter sig i samma program nästa vecka så vi här hemma kommer sitta bänkade framför tvn ikväll

  • Svar på tråden Vårt bröllop i era händer (tv3)
  • MammasGullungar

    Det var massor med löshår. 2 stora sånna där man knäpper i sitt egna hår. Riktigt bra var de och har haft användning av dem på fester efteråt. Men nu är jag lite ljusare så nu ligger de i en låda.. De kostade 1600:- för båda om jag inte minns fel, fick detta löshår som bröllopspresent av min syster!

  • Miss Moneypenny

    Det ser verkligen naturligt ut! Måste själv ha löshår eftersom mitt hår är så platt och jag vill ha volym och lockar.

    Hur bra höll lockarna hela dagen? Var det massor med spray och sånt?


    MammasGullungar skrev 2009-03-23 09:32:14 följande:
    Det var massor med löshår. 2 stora sånna där man knäpper i sitt egna hår. Riktigt bra var de och har haft användning av dem på fester efteråt. Men nu är jag lite ljusare så nu ligger de i en låda.. De kostade 1600:- för båda om jag inte minns fel, fick detta löshår som bröllopspresent av min syster!
  • Red Scarlet

    Instämmer med er andra, skojigt program men budgeten är ju helt åt skogen..

    Något jag reagerade på också är att de i båda programmen nu påpekat att "Ett standardbröllop i Sverige går på runt 130.000:-", men... av vad jag sett på bröllopstorget verkar ju de FLESTA ha en budget på runt 50-90 000:-, det är några få som har över. Förstår inte hur det 'medelmåttiga' snittet kan vara så fruktansvärt högt när jag knappt stött på någon som gift sig för mer. Men jag kanske inte umgås i sådana kretsar heller ;) Och de som har bra mycket högre budgetar kanske inte hänger på BT för att få spartips ;)

    Men tycker ändå att det är en lite konstig kommentar att fälla hela tiden, samtidigt som de får ett fantastiskt fint bröllop där inget är inräknat i budgeten.. de borde iaf berätta vad de fått sponsring med och vem som fixade hyrbil, brudgummens kläder osv. Det blir ju missvisande.

  • Blivande mrs walker

    Red Scarlet: Det kan hända att det är några få som har megadyra bröllop och drar upp snittet. Vore kanske rättvisare om de räknade ut vad ett medianbröllop kostar (alltså det som är i mitten om man "radar upp" alla bröllop efter pris). Jag tycker annars också att det låter jättekonstigt.

  • Red Scarlet

    Jag är dock väldigt glad att de berättade hur mycket det kan kosta med hyrning av en tom lokal, hyra stolar/bord, porslin, dukar, mat, dekorationer, DJ med ljudanläggning etc.. de var väl uppe i runt 60 000:- för allt och då slet brudparets släkt som sjutton för att hjälpa till.

    Klart man kan klara sig på bra mycket mindre summa för att hyra en lokal men jag har fått ganska många pikar för att vi valt att ha middag och fest på en restaurang ist. Vi blir runt 50gäster och trerätters med dricka, servering, fest, DJ och städning etc kommer att kosta runt 43k. Jag är klart nöjd med det ;)

  • Red Scarlet

    Blivande mrs walker skrev 2009-03-23 10:03:51 följande:


    Red Scarlet: Det kan hända att det är några få som har megadyra bröllop och drar upp snittet. Vore kanske rättvisare om de räknade ut vad ett medianbröllop kostar (alltså det som är i mitten om man "radar upp" alla bröllop efter pris). Jag tycker annars också att det låter jättekonstigt.
    Ja jag håller med, median borde bli mer rättvisande än ett procentuellt snitt. Bara Viccan och Danne lär ju dra upp snittet rejält hahah..
  • Blivande mrs walker

    Red Scarlet: Jo, men nog verkade lokalhyran också svindyr. Vi hyr lokal inkl allt för 5000 kr, och tycker att det är i dyraste laget. Fast det är nog trevligt att vara på restaurang också.

  • grolly30

    Är det någon som vet var det där lilla utomhuskapellet som vigseln i gårdagens program hölls? tyckte det var en underbar platas för en vigsel!

  • 28 Aug
    grolly30 skrev 2009-03-23 10:13:41 följande:
    Är det någon som vet var det där lilla utomhuskapellet som vigseln i gårdagens program hölls? tyckte det var en underbar platas för en vigsel!
    Ekotemplet i Hagaparken, Solna - Stockholm

    Vi viger oss där nästa år så jag vet !
Svar på tråden Vårt bröllop i era händer (tv3)