• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Humlan66
    MissMijah skrev 2009-06-03 11:31:00 följande:
    jenny: indeed we do det är browniebotten som bara smääälter i munnen. Mmmm!Humlan: hehe nej varför smyga, får banne mig komma in och ta dig ett glas!
    Åhh SKÅL- då gör jag det ( ville ju så klart inte störa dig )
  • mysifer

    browniebotten och choklad! mmmmm

    ska också ha cupcakes eller tårta med choklad, men har inte helt bestämt hur vi ska göra. min mamma ska testbaka leilas cupcakes iaf så får vi se hur det blir. och min mormor har fått för sig att hon ska köpa spettkaka och ta med sig. får väl hylla sitt skånska arv eller nåt men jag tycker inte det är särskilt gott..


    MissMijah skrev 2009-06-03 11:31:00 följande:
    jenny: indeed we do det är browniebotten som bara smääälter i munnen. Mmmm!Humlan: hehe nej varför smyga, får banne mig komma in och ta dig ett glas!
  • MV85

    Ååååå så sugen jag blir på tårta nu..! Längtar tills vi får hugga in i vår bröllopstårta.. Massa choklad o så lite hallon... mmmmmm

  • Humlan66

    Jag tycker personligen att Tårta är både godare och festligare än cupcakes, för det är ju egentligen jättemuffins som är finare dekorerad och det blir så torrt då.Tårtan är ju saftigare

  • MissMijah

    Humlan: Ja fast kyrkan är ju öppen för alla

    jag tycker också att tårta passar mig bättre än cupcakes. men det finns verkligen fina sådana med.

    My: Nej du är snart fru ju!

    MV85: Jag vill med ha tårta NU!

  • mysifer

    jaa det är väääldigt snart nu. tror drömmarna lär komma mer och mer nu ju närmre det blir. hade nån konstig i morse.

    cupcakes behöver inte bli torra, beror ju på vad man har i dem är ju som en bakelse. blir nån brownie/kladdkaksvariant med choklad och hallonmousse tror jag. och så lock med fin dekoration.

    tårta är lite osmidigt för oss eftersom vi ska ha picknick och i så fall ska släpa med tallrikar och tårtspade och sånt. ska ju in direkt på medeltidsdagarna så då orkar jag inte gå runt med en massa extra saker.

  • nu gifter vi oss

    MissMijah: vad är det för chokladtårta ni ska ha mer exakt? Jag är galen i mörka kraftiga kladdiga chokladgrejer, så vad skulle egntligen passa bättre på mitt eget bröllop. Och m2b gillar inte grädde/mousse så mkt så det skulle nog passa oss både.

    M2b:s moster har en tårtställning och är ganska duktig på att baka, hon har gjort våningstårtor förut vet jag. Hon är inget dekorationsproffs som använder sugarpaste eller så, men en god tårta kan hon nog slänga ihop. Sen kan man ju trolla till den enklaste tårta att bli vacker med sidenband och blommor t.ex.! Vi kör budgetbröllop så vi har inte råd att köpa tårtan.

    Jag blir tokstressad när jag läser här ibland, men ser ju nu att flera av er gifter er redan i sommar så det är ju inte så konstigt att ni kommit så långt. Blev lite förvirrad när jag läste om att ni inte har så långt kvar osv, tänkte att nä nu är de nog lite väääl tidigt ute.

  • Fenixx

    ja snart är det dagis mysifer!

    och klart smidigare med cupcakes på en picknick så det är snabbt och lätt utdelat till alla och man slipper skära osv.

  • sarahkka76

    fenixx: då håller jag tummarna för att du får rätt ledighet, annars får du helt enkelt berätta så kanske de har överseende.

    MissMijah: när var det ni skulle gifta er? det låter som att det är när som helst
    Åh jag längtar tills jag får komma på tårtprovning

    mysifer: vad avis jag blir som ska gifta dig snart

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6