• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

ja man längtar verkligen nu...

men på mitt jobb så har det såklart blivit att dem måste jämna ut med ordinare personal på semesterperioderna nästa år...så en från mitt lag måste gå över och ha tidig semester nästa år. och vi ska ju på våran bröllopsresa v.32!! och den går inte att flytta på då vi ska på medeltidsveckan och den är ju alltid samma vecka.

dem ska lotta vem som måste gå över, så håll tummarna att det inte blir jag!! i värsta fall får jag berätta och förklara för dem och hoppas dem har förståelse.

när jag beklagade mig lite för en nära jobbkamrat att den resan hade specialla ändamål så sa hon "ska ni gifta er?" så då fick jag ju säga hur det var. men hon gratulerade och lovade att hålla tyst. har ju inte tänkt att släppa bomben förrän nästa år på jobbet. får väl se hur det går nu haha.

• Sundance

Usch, det är aldrig kul när det hänger på en lottdragning . Jag ska hålla alla tummar jag har.

Vi ska till Stockholm en sväng på semestern i år och jag är så sugen på att gå in och kika på lite bröllopsklänningar när vi ändå är där men jag tror inte att jag vågar fråga min M2B. Är fortfarande lite rädd att han ska bli skraj över hela situationen (fånigt, jag vet). Sen vill jag ju iofs inte att han ska se den innan men det hade varit lite kul att få veta vad för klänningar han gillar.

har ni några förslag på vem som kan/ska hålla ett lite "varmare" tal vid en borgerlig vigsel. Vi vill ju inte bara ha det där korta som vigselförrättaren säger utan jag tänkte låta min mor skriva ett tal om kärlek och äktenskap, men vem ska hålla det? Brukar vigselförrättaren kunna göra det, även om han inte skrivit det själv?

• MissMijah

Jag längtar också! Men jag är så pirrig!

Ska beställa alla blommor nu i dagarna och beställa kostymer till barnen OCH hitta funktionella underkäder som gör underverk för min mammamage under klänningen

Tårtan är precis beställd, stolsöverdrag bokade etc etc.

den 29e juni ska vi träffa de på festlokalen och gå igenom meny osv. och 2 juli möte emd prästen.sen är det INTE långt kvar

• Fenixx

sundance>> tack!!

ja när du ändå är i stockholm borde du ju passa på och prova lite klänningar.

MissM>> ja det närmar sig för er. skoj att läsa om allt du/ni fixar med. vad blev det för smak i tårtan?

• MissMijah

jenny: choklad! alltså, kan inte förklara hur god den är! vi tvekade inte en sekund

• mysifer

hej tjejer!

kul att det händer saker för alla

vattenfast mascara måste jag också ha, kommer gråta ikapp med en viss Fenixx annars den 18 juli..fast det lär nog bli så oavsett åtminstone från min sida. har jättelätt för att bli känslosam så det gäller att satsa på bra smink..

fick hem dekorbandet till min klänning nu i veckan och det är så fint! ska ta mått till sömmerskan och skicka dem med bandet till henne så att hon kan börja sy min klänning. sambons kläder är på väg med posten, kontaktinfo till vår vigselförättare kommer med posten nästa vecka och det pågår livliga diskussioner kring tårta/cupcakes mellan oss och våra mammor.

• Fenixx
    MissMijah skrev 2009-06-03 10:31:56 följande:
    jenny: choklad! alltså, kan inte förklara hur god den är! vi tvekade inte en sekund
    mmmm we love choklad!!
  • Humlan66
    MissMijah skrev 2009-06-03 10:09:05 följande:
    Jag längtar också! Men jag är så pirrig!Ska beställa alla blommor nu i dagarna och beställa kostymer till barnen OCH hitta funktionella underkäder som gör underverk för min mammamage under klänningen Tårtan är precis beställd, stolsöverdrag bokade etc etc.den 29e juni ska vi träffa de på festlokalen och gå igenom meny osv. och 2 juli möte emd prästen.sen är det INTE långt kvar
    Nää du har ju inte långt kvar . Är jag nere i gbg då ska jag åka förbi och smyyga på dig ;) hihi
    Vet ju precis vart du ska vara då vi va och tittade på samma lokal- den är ju så fin
  • MissMijah

jenny: indeed we do det är browniebotten som bara smääälter i munnen. Mmmm!

Humlan: hehe nej varför smyga, får banne mig komma in och ta dig ett glas!

• Humlan66
    Fenixx skrev 2009-06-03 11:22:26 följande:
    mmmm we love choklad!!
    MEEE TOOO.. mums mums
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6