• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sundance

Jättefina skor, tycker jag! Och jag tycker absolut man kan ha andra färger än vita skor. Haha, klart jag tycker, jag ska ha röda

Bluebride: Kul att du varit i Vimmerby. Där är jag född och uppvuxen . Visst är det mysigt där?! Och vad kul att du bokat kyrkan. Men varför vill du inte säga något till din sambo?

Vi var på bröllop igår. Mitt första bröllop. Faktiskt. Jag är väldigt känslig så fort det är musik inblandat. Själva vigselakten i sig och dikter och så får mig sällan att gråta men så fort de spelade musik eller solisten sjöng så grät jag. Var så otroligt härligt att titta på brudgummen. Har aldrig sett en man med ett så stort leende och som utstrålade sån stolthet. Var mycket härligare att titta på honom än på bruden när hon kom in.

• MV85
    Sundance skrev 2009-05-31 16:07:45 följande:
    Kul att du varit i Vimmerby. Där är jag född och uppvuxen . Visst är det mysigt där?!
    Hmmm vi är inte många år från varandra, o är oxå uppvuxen där.. Eller ja, utanför men gick ju högstadiet i "stan"... Vilken skola gick du på? hmmm Känns som vi borde veta vem den andre är, nått o nått i alla fall..
  • Fenixx

sundance>> mysigt med bröllop. det är verkligen känslosamt och så härligt att se dem lyckliga tu. solosångerna gör mycket tycker jag.

du sa precis som hon i 27 dresses...bättre att se på brudgummen och hans lycka när han ser sin brud.

• nu gifter vi oss

Idag var jag på vintagemässan här i Stockholm och provade fantastiska skor från Jigwalk. Jösses så sköna och snygga de var! Långt över min budget (1500 men då blir det å andra sidan skor som håller länge, är gjorda för att gå i, och som jag kommer använda igen.

Jag köper skor med klack då och då, men använder dem bara ett par gånger. Sen känns det bara besvärligt att inte gå i mina sköna gympadojer eller converse, och när man då har kjol på sig blir det besvärligt igen. De här var superbra och stadiga att gå i.

Alternativ 1 heter Charlotte och är helt i ivory, läder och kraftig spets. Mycket snyggare på, skon känns otroligt lätt eftersom en stor del av den bara är tyg. Lätt som en sandal = ännu enklare att gå i! Enda nackdelen är att jag förmodligen inte skulle ha dessa till vardags efteråt. Är typ rocktjej och klär mig mest i mörka färger nämligen.
    BILD: www.jigwalk.com/images/charlotte_front.jpg

Alternativ 2 heter Deco och är helt i läder och kan beställas i ivory och spänne i mörk mörk brun. Det här är fantastiskt snygga skor och man ser och känner sig så "classy" i dom! Kanske lite enklare att använda till vardags sen? Tänk er alltså att det ljusbruna lädret blir ivory/gräddvitt som Charlotte.
    BILD: www.jigwalk.com/images/deco_front.jpg

Vad tycker ni?????

• Fenixx

workoutgirl>> är ju redan en del som köpt sina klänningar fast det är långt kvar. du får gå på din magkänsla.
    i värsta fall om du skulle ångra dig så får du sälja den och köpa en annan, för tid finns ju till det.
    för du kommer kanske ångra dig mer om du lät denna klänning försvinna som du fastnade så för. såg ju ut att sitta fint på dig med ju.

• MissMijah

god morgon tjejer! hoppas att ni får en fin dag i solen!

• nu gifter vi oss

Idag blir det picnic i parken med ett gäng mammor och våra bebisar.

• Humlan66

Jösses va fint väder vi har
    Jag va till kyrkogården igår med blommor och firade min mamma. tyvärr finns hon inte med mig längre

Fler här som mist sina mammor ? Visst är det tråkigt

• Sundance

MV85: Jag gick grundskolan på Astrid Lindgrens Skola och gymnasiet på Stångådalen. Nu blir jag jättenyfiken. Jag är ju född 83, när var det du var född? 85?

Nu gifter vi oss: Satsa på alt. 1 tycker jag. De känns lite festligare.

Workoutgirl: Om du fastnat för den klänningen tycker jag du ska köpa den. Är säker på att det löser sig om du skulle springa på någon annan innan det är dax. Jag längtar efter att få köpa min men vågar liksom inte åka och prova ännu. Har ingen bra förklaring till varför .

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6