• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Fenixx

åh vad roligt med bröllop att se fram emot maj2010.

ja dessa dilemman med släktingar och bjuda vs inte...inte lätt.

• MissMijah
    sarahkka76 skrev 2009-06-03 19:25:51 följande:
    Inte?! Nä, då är jag bra förvirrad då :-P Men pratar vi om i år? Tänkte på att det är 2010 tråden. Förvirrad...
    Hehe!

Ja alltså. du har ju rätt. vi bytte datum. vi hade yänkt gifta oss i maj 2010. men vi flyttade fram det till aug i år.

men det var ju i höstas vi bytte, så jag har ju i princip sedan jag gick med i denna tråden sagt aug 2009. jag ville ju så gärna vara kvar med er
  • Sundance

Nu har jag planerat hela året fram till dagen B

Jag köpte en kalender idag som sträcker sig fram till dagen efter vårt bröllop och eftersom jag är planeringsfreak så har jag haft jätteroligt med min kalender och BT's planeringsverktyg.

Hur vanligt är det egentligen med bröllopsförsäkring?

• yatzy86

Oh! Sånt gillar jag! Planering planering de är skönt för själen :D

Sundance skrev 2009-06-04 18:54:26 följande:
    Nu har jag planerat hela året fram till dagen B Jag köpte en kalender idag som sträcker sig fram till dagen efter vårt bröllop och eftersom jag är planeringsfreak så har jag haft jätteroligt med min kalender och BT's planeringsverktyg. Hur vanligt är det egentligen med bröllopsförsäkring?
  • Tokisen

Sundance:
    skönt att höra att det e fler som e planeringsgalna, får alltid höra hur planerad jag e, allt ska planeras långt i förväg.
    Kul ju.

• MV85

Har ringt min tänkta frisör idag o hört när jag skulle boka, så nu vet jag att i november - december först kan jag boka hår och smink... Skönt att ha koll på dock, även om det inte blev en ny bock på "att göra" listan.

• sarahkka76

MV85: för oss blir det att boka sånt samma år enligt frisören jag ev ska till. Man vill ändå ha det så nära som möjligt så att om man blir nöjd kan få samma person och inte ngn annan på själva dagen, eller om man blir missnöjd hinner byta till ngn annan.

• rosesarered

skrev ett långt inlägg och precis när jag postade så loggades jag ut från Bt. Vad irriterande att det ska vara problem med sajten helatiden *morr*

• rosesarered

Det jag skulle fråga var iallafall hur ni gör med ert färgtema? vi har tänkt oss färgerna ljusgrönt, rött och ljusrosa. Men hur vet man vad som ska vara vilken färg? i-landsproblem jag vet men är rädd för att det ska se plottrigt ut. 

Vi har tänkt oss att alla trycksaker går i vitt men resten då som tärnklänning,näbbar, dekorationer osv. 

Hur gör ni andra?

• yatzy86

Oj, så noga har inte vi tänkt. Inbjudningarna har både silver/grå och creme som vi har som färgtema. De kommer även fest och vigselprogrammen ha, M2B ska försöka få in creme eller silver i sin frockcoat. Annars vet jag inget alls. Konstigt att de kommer till massa hela tiden ;P

rosesarered skrev 2009-06-04 19:51:00 följande:
    Det jag skulle fråga var iallafall hur ni gör med ert färgtema? vi har tänkt oss färgerna ljusgrönt, rött och ljusrosa. Men hur vet man vad som ska vara vilken färg? i-landsproblem jag vet men är rädd för att det ska se plottrigt ut.  Vi har tänkt oss att alla trycksaker går i vitt men resten då som tärnklänning,näbbar, dekorationer osv.  Hur gör ni andra?
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6