• sarahkka76

Bröllop 2010 nr 6

Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

Bridezillas, here we go!

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Sundance

Jag både längtar till och fasar för den dag jag ska prova klänning. Naturligtvis ska det bli jättekul men jag vet att jag kommer fastna för klänningar som jag i bakhuvudet vet inte är den stilen som min M2B gillar. Jag gillar många av Maggie's klänningar med lite spets eller brodyr och mycket tyg i kjolen medans min sambo vill ha den så enkel det går. Axelbandslös, rak A-linje, vit utan brodyrer eller nåt. Och på ett sätt så känns det tryggare att köpa den i butik för då har man ju provat den och vet att den sitter som den ska men samtidigt känns det ju fånigt att betala det dubbla mot vad en Kina-klänning kostar men hur ska man veta att Kina-klänningen sitter lika bra?

• FruHögstadius

hej tjejer, nu har jag skrivit klart mina skoluppgifter och har nu sommarlov.
    sitter just nu och ska spärra mina kort hos polisen, tappar bort min plånbok

jag älskar också maggies klänningar, helt underbar, men min gubbe har ganska lika smak, så det kommer nog bli bra
    veckan efter midsommar ska vi åka och testa klänningar, det ska bli superkul.

jag kommer att ta min gubbes efternamn , som mitt nick. antyder hihi. det är lite mer speciellt än mitt eget, även om jag trivs med det också.

• mysifer

om knappa 6 veckor tar jag med glädje sambons efternamn. det är väl inget större fel på mitt men jag får alltid bokstavera och det tror jag att jag slipper efter bröllopet. gillar dessutom hans namn och hans familj så det känns helt rätt att byta.

• Fenixx

vi bägge har korta och ovanliga efternamn. men jag kommer välja hans.

FruH>> skoj att snart åka och prova klänningar.

• Bettertogether

mysifer>> det blir snarare tvärtom för mej som byter till Neuman (uttalas "nåjman"). :P

• mysifer

Bettertogether: ah ja det kanske du kommer få bokstavera en eller två gånger jag byter till tellander.

• Bettertogether

mysifer>> som tur är finns det någon kändis (vet inte vem) som hette Neuman i efternamn och som stavade precis likadant (det går att stava med -nn också), så det brukar funka att säga att det stavas likadant :)

• mysifer

ja det finns väl nån musiker som heter det? fast han kanske stavar med -nn..känner igen namnet iaf

• maj2010

Jag har ända fram tills nyss varit bombsäker på att jag vill ta sambons efternamn, men nu har jag plötsligt börjat tveka. Jag vill att vi ska heta samma och jag är förbaskat trött på att bokstavera mitt finska efternamn, men ändå...

Bergström är så... svenskt och vanligt. Det finns ca 28000 andra som heter så, varav 60 med samma förnamn som jag, bara i Sverige. Behålla mitt namn vill jag inte heller, så mycket gillar jag det inte. Och dubbelnamn är uteslutet, det skulle bli lååångt

Sambon blir lite ledsen när jag pratar om mina namnfunderingar, men det är ju lätt för honom som absolut inte kan tänka sig att byta...

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6