• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • Nicossambo

    Nu när man har berättat för familjen så börjar allas åsikter komma fram vad dem tycker man ska ha det. Berättade för min mamma att jag ska ha två tärnor min bästa kompis och min syster hennes kommentar var; Ska du har tärnor jaha brukar man inte bara ha en tärna i så fall. Min sambo backade upp mig och sa det är vårt bröllop och när nicossambo (jag) har bestämt sig hur det ska vara så är det inte lönt att prata om något annat.
    Nu gäller det att vara bestämd, jag tar gärna mot tips och åsikter men det kändes lite negativt fast hon kanske inte menade det. Ja det blev lite längre inlägg än vad jag trott behövde skriva av mig.

  • giz83

    jag tror inte att din mamma menade att låta negativ, det var kanske bara att hon vart förvånad över att du skulle ha två, för vad jag vet så är väl inte två en "tradition" i svergie?
    så det var nog därför hon reagerade, men iaf...jag förstår hur du känner.
    min mamma kom med en kommentar att ta det lugnt med planeringen, det är ju inte förrän om 1 ½ år ni ska gifta er! du kanske tröttnar på allt planerande och lessnar och ställer in allt istället!
    varför skulle jag tröttna????
    det här är ju hur kul som helst!
    men lessen blev jag. och dessutom så har jag inte inhandlat så mycket saker iaf...det är bara lite små dekorationer (rosenblad, dekorationsdiamanter, organza påsar, o lite ris för att testa i påsarna)

    men sen är det inte så mycket annat som har hänt.
    och det försökte jag förklara för mamma, men hon vart ändå orolig att jag skulle tröttna. och så sa hon: " men du har jo pratat med moster o morbror och mig om en massa saker. ja men det är för att de kommer att vara med och hjälpa till med lite olika saker.

    ibland kan mammor vara så korkade och inte tänka ordentligt...grrr
    men hon vill ju bara väl iof.

  • Fenixx

    nä synd när dem reagerar på det sättet, dem borde ju tänka efter att det sårar lite. men jag tror ens anhöriga kommer igång mer ju mer det närmar sig sen.

  • giz83

    jo men det tror jag me...=) och det är bara att de inte tänker sig för när de öppnar munnen. det är nog bara det.

    men det är så synd att de inte tänker på det....för det gör faktiskt ont att höra.

  • Fenixx

    ja därför vi inte har berättat ännu, ville ha klart det mesta i huvudet och bokat ställen osv.

    men så som släktingar ibland pratar eller man läst andra berättat så låter det nästan som dem inte tror det ska bli av... känns ju positivt.

  • giz83

    nej jag förstår vad du menar.
    vi har inte heller gått ut fullt med att vi ska gifta oss. för jag har pratat så mycket om att vi ska gifta oss och planeringen osv. så folk kanske inte tror att det verkligen ska bli av...=(

    men vi har sagt till de som kommer att vara inblandade, så min pappa o hans föräldrar vet inget. och inte heller min mormor och hans morbror m familj.

    men jag kan knappt hålla mig längre...hihi...
    m2b tycker att vi ska vänta så länge som möjligt tills vi kan skicka ut inbjudningarna o så.

    jag vill ju bara skrika ut till världen att det äntligen ska ske!!!!
    vill att alla ska veta!!! så de kan se hur lycklig jag är över att det verkligen blir av. för jag har som sagt hållt på med att "planera" inför den STORA planeringen i 4 år snart....hihi

  • Fenixx
    eller hur! vi kommer inte våga berätta för våra anhöriga hur tidigt vi bestämde oss haha.
  • giz83

    våra anhöriga har liksom blivit så vana att jag "planerar" vårt bröllop och försöker komma ner i pris hela tiden...=) så för dem känns det nog skönt att det är över snart...hehehe
    nej men de kommer att vara jätteglada för vår skull sen när de väl får reda på när var o hur.

  • Sussii

    När vi berätta så vart alla rynkiga över våran långa planering och dem flästa kommentera det och sa ta det lungt, och man har fått försvara sig lite ang det med att visa en del saker att det kan vara bra att börja i god tid innan och inte stressa 2 månader innan. sen är det andra små saker som har sagts.
    man tappar suget lite när det kan bytas samtalsämne oxå.

    är dom lika glada som en själv?!

    hoppas ni får en bra dag

  • giz83

    de är säkert jätte glada allihopa, men det kan ju vara att de inte är lika exalterade som ni är eftersom de inte själva ska gå igenom det, eller inte förstår att det krävs mycket planering.

    men det är ju du som ska ha skoj när du planerar, inte de andra...=)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6