• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • workoutgirl

    Sommar 2010 skrev 2009-04-11 13:54:57 följande:


    Hej!Jag är ny här men har läst bl.a. denna tråd i ett par dagar. Min sambo friade för en månad sedan och nu har jag vant mig vid att ha ring på fingret hela tiden. Bröllopet ska stå nästa sommar men vi har inte bestämt datum än. Då min sambo är utomlands fram till juni har vi sagt att vi inte börjar planeringen förrän då, men det är så tråååkigt att behöva vänta!! Det som fascinerar mig mest här är att ni alla har kommit så långt i planeringen. Det stressar mig lite. Och så att många hittar klänningar till så bra priser. Jag är som rookie lite skeptisk mot att köpa via nätet, men det har med min figur att göra också, olika storlekar på olika kroppsdelar typ..Kommer förhoppningsvis att hänga här en del och ser fram emot en massa diskussioner, tips och inspiration!
    Hej och välkommen i tråden! Jag tror att vi alla har kommit olika långt i planeringen. Jag själv har bara en enda sak fixat och det är ett par örhängen ha ha
    Vi gifter oss i augusti/september nästa år (datum är inte satt än) så det blir nog mer planering ju längre tiden går.

    Vad gör din blivande man som är utomlands? *nyfiken*
  • giz83

    Sundance--> jag håller faktiskt med Felixx.
    ta det rådet, och försök att få honom att inse att det krävs mycket för att planera ett så stort bröllop som han faktiskt själv har valt att ha.
    och pengar växer tyvärr inte på träd.

    men försök att inte bli för upphetsad när du pratar med honom, utan kör lite av varje, lite omvänt psykologi, lite lugn, och MYCKET allvar.
    få honom att själv förstå vad det krävs för att få allt att fungera.
    det som är positivt i att han vill ha en stoor fest, är att då kan ni satsa på en lokal som fixar maten serverar och dekorationer. så slipper ni själva fixa allt det. då har du lite mindre att ordna med själv...=)

  • FruHögstadius

    vi har superfint väder idag också, hela helgen har varit superfin! på torsdag ska jag iväg till fjällen för att åka skidor, hoppas på bra väder där också, dock fick jag en tenta som ligger den härhelgen så jag kan bara vara ledig och åka en dag

    i mitten av maj planerar jag att vi ska åka och titta på fest lokalen, de har renoverat och målat om så jag hoppas att det är fint,. nytt kök har de också fixat till.

  • Ellabay

    Jag hoppar in här.
    jag och min fästman ska gifta oss på midsommarafton 2010. Vi har än inte bokat kyrka men det gör vi förhoppningsvis nästa vecka :) Så nu börjar planeringen. :)

  • Nicossambo

    Nu har vi berättat för vår familj att vi ska gifta oss april 2010. Vi kommer offeciellt förlova oss nästa helg men igår var hela familjen samlad så då var det ett bra tillfälle att berätta. Alla blev hur glada som helst och nästa söndag ska dem ordna förlovningsmiddag. Man blir bara så glad.

  • Fenixx

    åh vad roligt nicossambo!

    välkommen ellabay!
    om du nu inte har bekanta som hjälper dig så se till att kolla upp tidigt om florist och frisör har öppet på midsommar då många inte har det.

    ikväll ska det grillas igen, mums!

  • rosesarered

    Sommar 2010,


    alla i tråden har kommit olika långt. Vi har till exempel än så länge inget datum bestämt och inget bokat men många funderingar kring hur vi vill ha det.


    Ett år innan borde räcka gott och väl gällande kyrka och lokal.


     


    Sundance, 


    vad tråkigt med din sambo  


     Försök få igång en diskussion kring budgeten och lite upplägg och så, det är ju viktigast känner jag iallafall. Jag är lite si och så gällande detta med planering. Har känt att jag inte vill bli för hysterisk gällande bröllop för att det är ju trots allt bara EN dag.. så jag har förståelse för att männen inte orkar diskutera färgtema och dylikt i timmar. Inte för att jag påstår att du har gjort det men jag tror att många kvinnor är benägna att bli liite väl hypade runt dethär.


    Därför har jag själv försökt lugna mig själv litegrann för jag vill inte bli värsta bridezillan..


    och istället börjat tänka mera kring själva äktenskapet och våra liv tillsammans.


    Alltså för att jag vet att jag själv har en bridezilla benägenhet inom mig själv.


     


    men det är klart man måste ju kunna prata tillsammans om bröllopet, han kan ju inte tvärvägra-säg att det är NI som ska gifta er inte DU.


     

  • Sommar 2010

    Jag är inte så stressad över planeringen egentligen, och vi har en idé om lokal och nog om kyrka också. Vi har pratat lite om hur vi vill ha vårt bröllop, men det var långt innan förlovningen, men de idéerna håller nog än.

    Sundance: Hoppas att din sambo tar sig i kragen. Jag är lite rädd för att jag också går in så mycket för det här och att sambon inte ska vara riktigt lika exalterad som jag. Det känns skönt att ha hittat BT där man kan få utlopp för sin bridezillaism.

    Workoutgirl: M2b jobbar för FN i Afrika och har varit borta sedan juni, ett år alltså. Vi har bara setts 3 gånger sedan han åkte vilket är jobbigt, men då kändes det extra bra att han friade när jag var i Afrika och träffade honom.

    Vilket fantastiskt år vi har framför oss!

  • sarahkka76

    Jisses vad ni skriver!!

    Välkomna alla nya

    har precis suttit och räknat dekorationskristallerna vi har till dukningen. De är allt från 4-10mm och räknade till 1950st!! Puh! Måste nästan göra en provdukning för att se hur många till vi behöver. Om vi behöver fler så att säga.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6