• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • maj2010

    Appropå skatteåterbäringen får jag tillbaks 260 kronor, tjohoo! Det blir några öl på krogen tror jag
    Sambon däremot får tillbaka 3500, men dem vill han inte lägga i bröllopskassan, utan hellre unna oss en lyxig middag eller liknande. Inte mig emot. Budgeten lär vi få ihop ändå, så länge vi båda sitter tryggt på våra jobb och jag inte får för mig att jag ska ha en klänning för typ 15000

  • MV85

    Väntar fortfarande på mitt skattebesked... Var inte nöjd med det jag såg på skatteverkets hemsida så måste dubbelkolla att de fått med mina avdrag för pensionssparkontot i år... Det ska nämligen dras av!
    Annars får jag tillbaka lite drygt 2300... borde få tillbaka det dubbla när pensionen är med, så får kolla lite extra noga på det hela.

  • Ananias

    hej! ni som bokat kyrka osv, vilken tid ska ni gifta er ? Vi valde mellan 14 och 15.30 men tog det senare till slut. 15.30. för så tänkte jag att den kanske blit middag runt 18 tiden. Vad tror ni, är man fotad o gift på 2 1/2 timme ?? så man kan äta runt 18 ?

  • cire

    Ananias ska ni fotas efter vigseln? Isåfall tror jag inte ni äter vid 18. Jag har vart på ett flertal bröllop kl 15,30 och då har de fotats innan och vi har inte suttit vid bordet för att äta vid 18. Men det beror ju med på hur längt det är från kyrka till lokal och fotograf givetvis...

  • Fenixx

    jag hade vald den senare tiden för vigseln. vi hade tänkt oss 16 från början, men nu när det blev ihopsatt med annat där vid vigseln så kommer det bli vid 14:00 och då ska vi fotograferas innan vigseln, så blir tidig morgon för mig hos frisören.

  • Fenixx

    Jo idag ringde dem från våran pysselaffär i stan att min stämpel som jag beställt har kommit, får man hem och öva stämpeltekniken med den lite före.

  • sarahkka76

    Vi ska gifta oss kl. 1500 om vi får välja, och fotograferas i 1h efter. Under tiden ska gästerna ha en tipsrunda och kl.1800 blir det middag.

  • chenda86

    Jag missade det också :( Var tvungen att åka till jobbet, men man brukar ju kunna se det på tv4.se ska kolla där ikväll :)


    MV85 skrev 2009-03-31 10:59:03 följande:
    *gråter en tår* Då kan jag ju inte titta! hmpf.. O inte har jag inspelningsbar dvd eller digitalbox... får se om jag kan rota fram något gammalt videokassettband o spela in så jag får titta när jag kommer hem igen
  • MV85
    chenda86 skrev 2009-04-01 09:05:33 följande:
    Jag missade det också :( Var tvungen att åka till jobbet, men man brukar ju kunna se det på tv4.se ska kolla där ikväll :)
    Aaaah det hade jag inte ens tänkt på att man kunde göra! Det ska jag kolla sen! TACK!

    Igår köpte jag det sista till våra inbjudningskort o började limma dem... Gjorde 25 igår, o ska skära dem o stämpla idag... Sen blir det att göra fler när jag vet exakt hur många som ska bjudas... Men nu har jag i alla fall till "min" lista.. nästan..
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6