• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • MV85
    Sussii skrev 2009-03-29 23:58:46 följande:
    Tack för dina svar :D det hjälpte mig verkligen på traven. ang ballongerna tänkte jag mer kanske dom i olika höjder och typ inte för mycket men i grupper på olika platser i lokalen tex ett fyrkantigt rum så i varje hörn :)och ang klänning TACK då kan jag själv göra de tmed. Det ända jag känenr kan bli jobbigt är at tjag ser så ung ut inte ens 18 verkar jag se ut att vara så känns som butiks personal skulle tro at tman bara gör det för skojs skull. men ska ta modet att göra det själv iaf. blir mer som en räkerhet att göra det än att beställa och det itne blir bra :(
    Ja, det var nått sånt jag tänkte med ballongerna oxå.. Nån liten grupp i varje hörn blir kalasbra, men om mna börjar ha längs hela väggarna blir det lite mycket "amerikansk highschool proom" om du förstår vad jag menar med det

    När man ser ung ut tar folk en sällan på allvar har jag märkt, rent allmänt - om det är guldsmeden man försöker få vettiga svar av eller bröllopsklänningsaffärer... Bra med en förlovningsring och en tärna som sällskap för att bättra på modet innan man kliver in
  • Sussii

    Förstår helt vad du menar :D hehehe

    Okej ja mina tärnor är tänka att förlja med men dock min förlovningsring borta sen igår. Men förhoppningsvis finner jag den snart så den kan förlja me dpå äventyr hahaha


    MV85 skrev 2009-03-30 00:02:58 följande:
    Ja, det var nått sånt jag tänkte med ballongerna oxå.. Nån liten grupp i varje hörn blir kalasbra, men om mna börjar ha längs hela väggarna blir det lite mycket "amerikansk highschool proom" om du förstår vad jag menar med det När man ser ung ut tar folk en sällan på allvar har jag märkt, rent allmänt - om det är guldsmeden man försöker få vettiga svar av eller bröllopsklänningsaffärer... Bra med en förlovningsring och en tärna som sällskap för att bättra på modet innan man kliver in
  • MV85
    Sussii skrev 2009-03-30 00:30:02 följande:
    Förstår helt vad du menar :D heheheOkej ja mina tärnor är tänka att förlja med men dock min förlovningsring borta sen igår. Men förhoppningsvis finner jag den snart så den kan förlja me dpå äventyr hahaha
    Aaaaaaaaaaaaaaah! Hur lyckades du slarva bort förlovningsringen? Själv tar jag aldrig av min... någonsin... Jag hade haft total panik om jag inte kunde hitta min...
  • chenda86

    Måste bara hänga på er där med att inte bli tagen på allvar för att man är ung/ser ung ut! Klev in i en bröllopsbutik häromdagen för att kolla lite på olika tiaror.. när jag kom in så tittade expediten på mig och när jag ställde mig och kollade på tiarorna frågade hon mig: "Behöver du hjälp att hitta något till din bal lilla vän?" fan jag hade lust att kasta tiaran jag tittade på i huvudet på kärringen... Jag svarade lugnt och sansat "Nej, jag kollar lite idéer till mitt bröllop"

    "Åh herregud! GIfta sig så ung!! Hur gammal kan du vara, 19?"

    Det är väldigt trevligt att få den reaktionen alltså! Varför ska folk alltid lägga sig i, kan dom inte bara vara serviceminded och släppa sånna grejer och bara hjälpa en?

    Jag fick till det väldigt fint och sa innan jag gick: "Den där tiaran finns på nätet, 150:- billigare."

    Jag kunde inte låta bli!

  • MV85

    Chenda86: Visst är det väll underbart med sådana människor... inte..!
    Jag brukar ha samma problem vad det än gäller för att jag inte har den "ödmjuka" inställningen att "oj här är jag kan inte du hjälpa mig lite" oavsett om det gäller att köpa finporslin eller brudklänning... Lika störande varje gång, men har jag bar m2b med mig tar de mig på allvar på 2 sekunder... Mannen utstrålar pondus! Synd att man själv inte gör det på samma sätt utan måste ha honom med mig för att bli tagen på allvar!
    Mer än en gång vi gått nånstans där jag fått dålig service innan bara för att jävlas med personalen för de inte tagit mig på allvar...!

  • Fenixx

    sussii>> hoppas du hittar din förlovningsring! jag har inte alltid min på mig då vi inte får ha smycken på jobbet.

    själv har man inga "ser för ung ut" problem men däremot en del som småskratta åt en när man var tidigt ute och kikade runt. men vi har stått på oss och visat att det varit seriöst och nu däremot är man ju ute i bra tid.

    jag menar det planerade kungabröllopet bokar ju redan upp massa saker, då kan väl vi? hahaha

  • sarahkka76

    Hahaha det är rätt fenixx Och som vi alla vet så tar det tid att bestämma sig gällande vissa saker och att hitta det man vill ha utan att ruinera sig.

    Är det ngn som såg bröllopsprogrammet igår? Vad bannad jag blir att de inte redovisar för allt! Musiken var det viktigaste för dem men de redovisade aldrig för vad de betalade för det. Likaså med festens dekorationer. Fusk fusk fusk!

    Känns lite stilla i planeringen nu. Vi har inte så mkt mer att planera förrän till hösten. Det enda jag kan göra nu är att köpa bröllopsbubblor, servetter och dukarna i svart.
    Tills hösten blir det lite mera roligt:
    boka frisör, smink, fotograf, blommor, klänning, välja sambos kläder, börja titta hos guldsmeden och säkert ngt mer.

    Hur har ni uppstakat era planer?

  • Fenixx

    ja dem kunde skippa detta med budgeten eller vara ärliga med vad dem lagt och vad programmet sponsrat med. känns som dem försöker påpeka att det inte går att göra ett fint budget-bröllop, men som det faktiskt går ju..suck!

    ja för en gångs skull vill man att tiden ska gå fort nu så vi kommer närmare våra mål.

  • FruHögstadius

    jag tycker också att det är dåligt att de inte tar med allt, mannes kläder har aldrig varit inräknade, tältet igår var inte heller inräknat tror jag.. kul att det var från uppsala igen (för mig) , men det känns så konstigt för på de ställerna som de var på har högre priser när jag kollar än vad programmet redovisar.

    var nyss ut på cateringfirman som de anlitat båda gångerna och ser att de har ändrat mycket i menyn iallafall, men inte mycket billigare än vad det var förr.

  • sarahkka76

    Ja, det är kul för dig som där kan få lite tips och verkligen kolla hur det egentligen ligger till med priserna.
    Ja, det är tråkigt faktiskt att de inte tar med allt, för det blir verkligen missvisande.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6