• sarahkka76

    Bröllop 2010 nr 6

    Äntligen är vi inne på 2009 och vår sista år som ogifta är kommen Snart är det vår tur!

    Så nu ska vi fylla på tråden med en hel del diskussioner kring våra bröllop och en massa tips

    Bridezillas, here we go!

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6
  • FruHögstadius

    MissMijah- jättevacker klänning , du kommer bli superfin i den..

    Skrev nyss klart tenata, hoppas verkligen att mina sidor räcker, känns som jag har tömt mitt huvud på information.

    Väntar med spänning på mina tärnklänningar som skulle lev. runt den 10 april, annars har det inte hänt mycket, väntar fortfarande på svar från flera olika lev. inom olika kategorier till bröllopet. Annars funderar jag snart på att köpa in papper till korten, men jag är rädd att de ska tappa färg, vanliga skrivarpapper blir ju ganska fula efter ett tag och jag är rädd att om jag köper vackra papper nu så kanske de tappar lyster fram till bröllopet, vad tror ni ?

  • MV85

    FruHögstadius: Beror nog på hur du förvarar dem... Jag har redan köpt det vita till våra inbjudningskort o de ska inte skickas förrän januari nästa år... Men förvarar man dem bara mörkt och täckt så inte damm och ljus kommer åt dem håller de sig fina.

  • workoutgirl
    MissMijah skrev 2009-03-29 10:54:20 följande:
    Hej på er!Här har det varit fullt ös med bröllopsplanering och sjukdom.Bytt toastmaster till en toastmadame, för det funkade inte med den gamla, men nu är vi back on track och vår toastmadame är helt underbar. Och igår köpte jag en helt underbar klänning: www.brudofest.se/viewimage.aspxFast axelbanden är borttagbara så dem ska jag vara utan. Men gud vad bra den satt på klänningen! Jag blev helt kär!Det är ju inte så jättelång tid kvar för oss. april maj juni juli. sen är det dags. men nu ligegr vi bra med.igår var vi även och provade vigselringar. vår toastmdame jobbar i en smyckesbutk nämligen, så får ju utomordentlig service Hur går det för er?
    Åh vad fin den är! Nu vill jag också prova brudklänningar
  • molnis

    Hej på er!
    Har haft fullt upp med annat de senaste men nu ska vi försöka få planerat lite igen=) Får försöka läsa ikapp lite vad ni pratat om. Fick en chock när vi fick offert av en fotograf vi känner lite (Min m2b har jobbat lite med henne innan). Hon har nyligen börjat fota bröllop och bla sett hennes namn i någon bröllopstidning å så. 36 000 för 6 timmars fotografering och alla foton är bearbetade och man får dem digitalt. liiite mer än vad vi tänkt...

    Men idag blev jag glad för hade sett några perfekta lyktor på hemtex för några v sedan men tänkte att jag väntar lite för hade så mycket annat än bröllop i huvudet. Sedan var de självklart slut! Då kände jag att även om det är ett helt år kvar ska man inte vänta om man ser något som känns perfekt... Men fick veta att de fanns i en butik utanför stan, så idag åkte vi dit å köpte 4 st. Gick med i deras club så fick 40% så betalade ca 500 kr totalt så var ju kanon! (La upp en bild i mitt galleri)

    Hoppas på lite mer inspiration i dagens avsnitt av Vårt bröllop i era händer .

  • Bettertogether
    molnis skrev 2009-03-29 18:53:30 följande:
    Hej på er! Har haft fullt upp med annat de senaste men nu ska vi försöka få planerat lite igen=) Får försöka läsa ikapp lite vad ni pratat om. Fick en chock när vi fick offert av en fotograf vi känner lite (Min m2b har jobbat lite med henne innan). Hon har nyligen börjat fota bröllop och bla sett hennes namn i någon bröllopstidning å så. 36 000 för 6 timmars fotografering och alla foton är bearbetade och man får dem digitalt. liiite mer än vad vi tänkt...Men idag blev jag glad för hade sett några perfekta lyktor på hemtex för några v sedan men tänkte att jag väntar lite för hade så mycket annat än bröllop i huvudet. Sedan var de självklart slut! Då kände jag att även om det är ett helt år kvar ska man inte vänta om man ser något som känns perfekt... Men fick veta att de fanns i en butik utanför stan, så idag åkte vi dit å köpte 4 st. Gick med i deras club så fick 40% så betalade ca 500 kr totalt så var ju kanon! (La upp en bild i mitt galleri)Hoppas på lite mer inspiration i dagens avsnitt av Vårt bröllop i era händer .
    Åååh vilka fina lyktor!! :D Mycket ljus och lyktor är nog en bra detalj!

    Själv kom jag på en briljant idé till dekorationerna idag. Eftersom vi har gult och orange som tema blir ju indiankrasse perfekt att ha tillsammans med solrosor och lite vide som stöttepelare!! :D
  • Fenixx

    MissM>> jättefin klänning!

    molnis>> åh vad roligt att få köpt till så bra pris med, kommer ju bli jättefint som dekoration.

  • Sussii

    HAllå PÅ ER ALLA!
    Hoppas ni mår bra!
    Hur går allt i era planeringar? verkar gå bra. här är det lite stop på det mesta men man tänker mycket på planeringen ändå hur saker ska vara osv.

    MEN jag behöver lite råd tips från er nu!!

    Frågorna:
    1- kan man ha lite hjärtballonger och vanliga "ägg"ballonger i helium "stående" med en tyngd på golvet och snöre så ballongen blir en bit upp! Något man kan ha och kan tänkas bli fint i lokal?? (Ballonger i temans färger) sen självklart massa blommor.
    2- Kan man åka och testa brudklänningar utan att behöva köpa den. Jag vill testa en liknande min jag har hittat på internet och vill göra mig säker på att den passar (modellen)

    Kram på er

  • MV85

    Sussii: Jag tror att det går i perioder för alla, särskilt som vi här inne har en bra stund kvar innan det är vår tur

    För att svara på dina frågor!
    1. Ja det tycker jag verkligen man kan! Det kan bli kanonsnyggt, bara tänk på att inte ha för mycket så det slår över o blir smaklöst
    2. Man kan prova massor i en butik och sedan inte handla! Jag har själv varit och provat i ett flertal butiker, men har inga planer på att handla där utan tänker även beställa min online

  • Sussii

    Tack för dina svar :D det hjälpte mig verkligen på traven. ang ballongerna tänkte jag mer kanske dom i olika höjder och typ inte för mycket men i grupper på olika platser i lokalen tex ett fyrkantigt rum så i varje hörn :)

    och ang klänning TACK då kan jag själv göra de tmed. Det ända jag känenr kan bli jobbigt är at tjag ser så ung ut inte ens 18 verkar jag se ut att vara så känns som butiks personal skulle tro at tman bara gör det för skojs skull. men ska ta modet att göra det själv iaf. blir mer som en räkerhet att göra det än att beställa och det itne blir bra :(


    MV85 skrev 2009-03-29 23:54:58 följande:
    Sussii: Jag tror att det går i perioder för alla, särskilt som vi här inne har en bra stund kvar innan det är vår tur För att svara på dina frågor!1. Ja det tycker jag verkligen man kan! Det kan bli kanonsnyggt, bara tänk på att inte ha för mycket så det slår över o blir smaklöst 2. Man kan prova massor i en butik och sedan inte handla! Jag har själv varit och provat i ett flertal butiker, men har inga planer på att handla där utan tänker även beställa min online
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 6