• Fenixx

    JULI - 2010

    Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!

  • Svar på tråden JULI - 2010
  • Everton

    Har lagt upp en bild i mitt galleri, det är på ett ungefär som den kommer se ut. Det känns fortfarande sååå bra!
    Jaa det vart lite smålustigt...lite obekväm situation...men som sagt det är skönt att få prata om allt med någon! :o)

  • sarahkka76

    Nyen80: välkommen hit och grattis till det kommande bröllopet. Ja, man vill spricka när man inte har berättat om sina planer
    Låter som att ni kommer att få det jätte mysigt.

    jossposs1: vad spännande att hämta ringarna! Hur ser de ut?

    everton: grattis till bokningen av ringarna! Det momentet längtar jag till. Synd att ni blev påkomna, men vad gör man? Ska kika på ringen i dit galleri

  • sarahkka76

    everton: nu blev jag förstås nyfiken eftersom det är ung en sådan ring jag också ska ha. Hur många carat är den på och hur mycket ska du ge för den?
    Jag var hos en guldsmed som ville ta 10.000kr för en 0,15c.

  • Nyen80

    Hej allihopa! Hur går era planer?
    I går diskuterade vi bröllopskläderna, m2b vill gärna ha frockcoat alt kostym med väst under. Jag funderar på en väldigt enkel klänning utan släp i blankt siden. Eftersom jag varit gift en gång tidigare och hade en riktigt maffig klänning med släp vill jag hålla det väldigt enkelt. Har en kanon-butik bara ca 1 mil bort med massor med klänningar, är sugen redan nu på att åka o prova. Men eftersom jag gärna vill ha smakråd MÅSTE jag ju berätta för någon som kan följa med mig =S
    Hur skulle ni göra?
    Vad långt har ni kommit i valet av klänning?
    ska jag avvakta lite till?

  • Everton

    Ringen är på 0,5 carat, sen blir det en safir inuti ringen. Det kommer vara en safir i hans ring oxå så vi hör ihop!

    Nyen80: Jag har funderat på den situationen oxå gällande val av klänning. Givetvis vill man ha någon med sig för smakråd.
    Även om jag definitivt vill prova klänning NU...så kommer jag vänta kanske till efter sommaren på att göra det eftersom det kommer in nya modeller som kanske känns lite mer rätt & dessutom så försöker man få till figuren lite oxå...hehehehhe

    Men när jag bestämt mig för att prova så kommer tärnorna vara med & ev. mamma (hon vill så gärna)

  • josspossgirl1

    everton. Härligt att du beställt ring, visst känns det bra?! min m2b var och hämtade ringarna i går, de var fantastiska och har provat dem två gånger redan.. hi hi. Det är en schalins Nimbus, helt perfekt. Den är verkligen huuuur vacker som helst.

    Här är min vigselring som ligger hemma i sin fina ask

    www.nordstansguld.se/product_details.asp&cat2=53&id=592&sida=Schalins%20Norrsken%20|%20Nimbus%200,28%20ct

    Hoppas länken fungerar!

  • Nyen80

    Hej allihopa!

    Snacka om att man kände av bröllopsstämmning i går. Först var det vigseln på Grey´s, sen "The wedding planner" på trean och mitt i alltihop höll jag på med blomblad i sugarpaste som ska vara till en bröllopstårta i helgen. En bekant ska gifta sig och har anlitat mig att göra tårtan. Nu håller jag på att göra mousserna till tårtan för fullt så det gör ju att man längtar bara ännu mer juu =)

    Tittade lite på klänningar i går på nätet och hittade 2 st som jag bara totalt förälskade mig i.
    Det är 2 st maggie Sottero klänningar som är helt fantastiska så jag hoppas det kanske finns att hyra eller om det blir att jag får köpa klänningen.
    Ska faktiskt be min m2b om smakråd när han kommer hem i kväll sen får han så klart vänta till slutresultatet =)
    josspossgirl 1: Jag skulle dö av längtan om ringen låg i lådan redan nu, haha men jag skulle inte ha någonting emot att ha en vigsel ring redan nu. Har inte en börjat titta på en ring än men antar att det snart börjar bli dags ;)

  • Fenixx

    Nyen80>> ja man tycker det dyker upp om bröllop överallt nu på tv och tidningar när man kollar runt. är väl lite skadad.

    skoj du hittat klänningar du gillar.

    josspossgirl>> ja den ringen är fin. ska själv höra mig för framöver mer att göra en egen ring.

  • josspossgirl1

    nyen80. Kul att du hittat två underbara klänningar du vill ha.. det är ju såå kul att titta på klänningar. Och det är som du säger, känns som det är bröllop överallt nu bara för att man själv skall gifta sig... åååh, längtar såå mycket till ett år framåt, känns som en evighet kvar, vilket iofs är rätt bra oxå så man hinner spara lite mer pengar och fixa allt
    Tro mig, jag känner mig oxå nästan "Knäppt lycklig" över att ringen ligger i den fina blåa sammetsasken och bara väntar på att användas

Svar på tråden JULI - 2010