JULI - 2010
Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!
Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!
Vi har kommit ganska långt i planeringen...
kyrka bokad
lokal bokad
mat
dryck
tärnor
bestman
näbbar
värdpar
alla trycksaker
kopierar från min sida, slipper man skriva nytt varje gång.
FIXAT HITTILS
*datum bestämt
*Vigselplats bestämt
*Riddarsällskap vid vigseln
* solist klar
* restaurang/festlokal bokad
* mina skor köpta
*Fotograf bokad
*sömmerska kontaktad
*mina smycken köpta
*Tärna och bestman tackat ja
*Toastmadame tackat ja (återstår att fråga tänkt toastmaster)
*bröllopshemsida gjord(men inte helt klar)
*Idé och material till trycksakerna och kuvert köpta
*Preliminärlista för gäster klar
*Bröllopssvit reserverad på Grand Hotel
Här är en till som ska gifta sig i Juli 2010..idag blev festlokalen och vigseln bokad=)nu e det massor med planering framöver.
välkommen tesand.
Så här långt har vi kommit:
Klart:
Datum
Lokal
Antalet gäster
Tärna, vi ska inte ha bestman
Brudskål-Buffe
Fotograf (en vän och en kusin)
Material till inbjudningskorten
Skor, väska och andra accesoarer
Tygservetter
Dukning med placering och dekorationer
Svarta dukar som ska vara som bas
Korg och Bröllopsbubblor
Inte klart:
Klänning (vald men ska beställas)
Brudgummens kläder (vi vet vad vi är ute efter)
Gästbok (vald, ska dekoreras)
Pappersservetter
VF samt ceremonin
Tårta
Ringar
Frisör och smink
Blommor
Festprogram
Purpur dukar (valda men ska köpas)
Ni som kommit så pass långt, vad tror ni är viktigast att börja med? Vi har bokat kyrka och är nästan klara med lokal, vi börjar få en uppfattning om hur mycket allt får kosta och därmed också antalet gäster... I vilken ordning är smartast att göra resten så man inte står där sen och tänker "varför gjorde vi inte det här tidigare?" ? Alla tips mottages tacksamt :)
Det bästa är att göra upp listor... skriv upp allt som ni kan göra redan nu och gör det så ni har det gjort.
På så sätt är ni inte ute i sista minuten =)
Jaa då har ni kommit lite längre än vad vi har gjort. Vi håller det lite hemligt än så länge, även om min m2b har nästan försagt sig ex antal ggr. Det är svårt att hålla det hemligt...man är så glad så man vill berätta det för alla!!
ja, jag tycker oxå det är jtätesvårt att hålla bröllopsplaneringen hemlig. Min mamma har vetat om allt sedan i December när vi bestämde oss.. och sambons föräldrar fick reda på det för några veckor sedan. Men sen har vi inte sagt det till någon annan, och skall inte göra det heller förrän bröllopsinbjudan går i väg i februari... kommer bli jäääääääkligt tufft att inte få säga nåt, men destor roligare när inbjudan går ut.
Vi har som många andra här fixat massor., det bästa tycker jag oxå är att göra listor som föregående skrev, dåvet man vad man skall göra, inhandla, kan uppskattar kostnader och så.
SOm sagt, innan tänkte jag att det nog inte skulle kosta så mycket med bordsdekoration... hm... bara ljusen, ljusfaten och stenar på har kostat oss 800 kr, så det drar iväg.. därför bra som sagt att skriva upp allt. Vi har gjor massa nu innan och kommer göra lite varje månad för det är så bra att dela upp kostnaderna, då känns det som bröllopet inte blir så dyrt trots allt .
Åh, är sååå lycklig över att vi skall gifta oss nästa sommar, det bara pirrar i kroppen när jag tänker på det *fniss*
Jaa jag tycker också att allt drar iväg kostnadsmässigt...har hittat "min" ring...men den ligger ca 15000 kr MER än vad jag tänkt att den max får kosta...jag vet INTE hur jag ska lösa detta...vill ha den men det känns att det är för mycket pengar...jag blir tokig!!!! :o/
Det pirrar i kroppen på mig oxå när jag tänker att jag ska gifta mig nästa sommar... :oD