• Fenixx

    JULI - 2010

    Ja då är det väl även dags för oss Juli-brudar 2010 att få en egen tråd där vi kan samlas och dela med oss av tips för nästa sommars stundande bröllop!!

  • Svar på tråden JULI - 2010
  • suzem

    Vi har kommit ganska långt i planeringen...
    kyrka bokad
    lokal bokad
    mat
    dryck
    tärnor
    bestman
    näbbar
    värdpar
    alla trycksaker


    Everton skrev 2009-05-17 12:55:30 följande:
    det blir i domyrkan, kan dock inte boka den än får vänta tills i höst.Hur långt har ni kommit i planeringen?
  • Fenixx

    kopierar från min sida, slipper man skriva nytt varje gång.

    FIXAT HITTILS
    *datum bestämt
    *Vigselplats bestämt
    *Riddarsällskap vid vigseln
    * solist klar
    * restaurang/festlokal bokad
    * mina skor köpta
    *Fotograf bokad
    *sömmerska kontaktad
    *mina smycken köpta
    *Tärna och bestman tackat ja
    *Toastmadame tackat ja (återstår att fråga tänkt toastmaster)
    *bröllopshemsida gjord(men inte helt klar)
    *Idé och material till trycksakerna och kuvert köpta
    *Preliminärlista för gäster klar
    *Bröllopssvit reserverad på Grand Hotel

  • tesand

    Här är en till som ska gifta sig i Juli 2010..idag blev festlokalen och vigseln bokad=)nu e det massor med planering framöver.

  • sarahkka76

    Så här långt har vi kommit:

    Klart:

    Datum
    Lokal
    Antalet gäster
    Tärna, vi ska inte ha bestman
    Brudskål-Buffe
    Fotograf (en vän och en kusin)
    Material till inbjudningskorten
    Skor, väska och andra accesoarer
    Tygservetter
    Dukning med placering och dekorationer
    Svarta dukar som ska vara som bas
    Korg och Bröllopsbubblor

    Inte klart:

    Klänning (vald men ska beställas)
    Brudgummens kläder (vi vet vad vi är ute efter)
    Gästbok (vald, ska dekoreras)
    Pappersservetter
    VF samt ceremonin
    Tårta
    Ringar
    Frisör och smink
    Blommor
    Festprogram
    Purpur dukar (valda men ska köpas)

  • Emmis28

    Ni som kommit så pass långt, vad tror ni är viktigast att börja med? Vi har bokat kyrka och är nästan klara med lokal, vi börjar få en uppfattning om hur mycket allt får kosta och därmed också antalet gäster... I vilken ordning är smartast att göra resten så man inte står där sen och tänker "varför gjorde vi inte det här tidigare?" ? Alla tips mottages tacksamt :)

  • suzem

    Det bästa är att göra upp listor... skriv upp allt som ni kan göra redan nu och gör det så ni har det gjort.
    På så sätt är ni inte ute i sista minuten =)


    Emmis28 skrev 2009-05-18 19:33:21 följande:
    Ni som kommit så pass långt, vad tror ni är viktigast att börja med? Vi har bokat kyrka och är nästan klara med lokal, vi börjar få en uppfattning om hur mycket allt får kosta och därmed också antalet gäster... I vilken ordning är smartast att göra resten så man inte står där sen och tänker "varför gjorde vi inte det här tidigare?" ? Alla tips mottages tacksamt :)
  • Everton

    Jaa då har ni kommit lite längre än vad vi har gjort. Vi håller det lite hemligt än så länge, även om min m2b har nästan försagt sig ex antal ggr. Det är svårt att hålla det hemligt...man är så glad så man vill berätta det för alla!!


    suzem skrev 2009-05-17 20:54:07 följande:
    Vi har kommit ganska långt i planeringen... kyrka bokadlokal bokadmat drycktärnorbestmannäbbarvärdparalla trycksaker
  • josspossgirl1

    ja, jag tycker oxå det är jtätesvårt att hålla bröllopsplaneringen hemlig. Min mamma har vetat om allt sedan i December när vi bestämde oss.. och sambons föräldrar fick reda på det för några veckor sedan. Men sen har vi inte sagt det till någon annan, och skall inte göra det heller förrän bröllopsinbjudan går i väg i februari... kommer bli jäääääääkligt tufft att inte få säga nåt, men destor roligare när inbjudan går ut.

    Vi har som många andra här fixat massor., det bästa tycker jag oxå är att göra listor som föregående skrev, dåvet man vad man skall göra, inhandla, kan uppskattar kostnader och så.
    SOm sagt, innan tänkte jag att det nog inte skulle kosta så mycket med bordsdekoration... hm... bara ljusen, ljusfaten och stenar på har kostat oss 800 kr, så det drar iväg.. därför bra som sagt att skriva upp allt. Vi har gjor massa nu innan och kommer göra lite varje månad för det är så bra att dela upp kostnaderna, då känns det som bröllopet inte blir så dyrt trots allt .

    Åh, är sååå lycklig över att vi skall gifta oss nästa sommar, det bara pirrar i kroppen när jag tänker på det *fniss*

  • Everton

    Jaa jag tycker också att allt drar iväg kostnadsmässigt...har hittat "min" ring...men den ligger ca 15000 kr MER än vad jag tänkt att den max får kosta...jag vet INTE hur jag ska lösa detta...vill ha den men det känns att det är för mycket pengar...jag blir tokig!!!! :o/

    Det pirrar i kroppen på mig oxå när jag tänker att jag ska gifta mig nästa sommar... :oD

Svar på tråden JULI - 2010