• viktualia

    Barnkarusellen snurrar vidare

    " Det är inte själva stödet från våra vänner som hjälper oss mest,
    utan den säkra övertygelsen om att de vill hjälpa! "

    Glädje, inredningsfrågor, sorg, bilval, trötthet, barnmatsrecept, oro, vintips, lättnad, resplaner, förtvivlan, amning, befrielse, dagisstart,lycka fertilitetstricks - är alla delar av pratet under åkturerna!

    Följ på ytterligare en åktur med vår mysiga barnkarusell!

    Tack för att ni finns!

  • Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare
  • muggles

    Tack Izzie - jag har tänkt mkt på dina råd. Tex att kräva ngt specifikt så nu ska jag kräva en ny front. Det är ett enkelt sätt för dem att ersätta oss. Surt bara att vi inte ringde E-lux fr början så hade vi sluppit hela skiten, han hade ju fixat detta med en gång utan buckla. Nu har vi haft en klåpargubbe springandes 3 ggr helt i onödan. Jaja, det finns ju helt klart värre problem så jag ska släppa detta nu. Men det är grymt att veta från en expert hur man ska bete sig i sådana här ärenden!!!!

  • Lapinette

    mugglan - normalt säger man att mensens första dag är när mensen på riktigt drar igång. Min läkare frågar åtminstone alltid om det bara är dropp-dropp eller riktig mens när jag ringer för att påbörja en behandling eller tala om att det gick åt h-vete.

  • Mrs  B

    Hade tänkt ge Malte ris och kassler till middag idag.

    Ska handla ikväll och kolla om jag kan köpa lite produkter till honom.

  • muggles

    Lappis: HAHA! Näe inga stinkande bomber, det kändes mer som att ngt blött kom i byxan. Var tvungen att kolla men då var det som sagt aladåb. Kan har varit träningsstringen som skavde på det mörka hålet så att det kändes som att det kom saker, annars borde man ju kunna skilja på vilket hål det kommer ifrån haha. Men detta var dessutom gympa och inte spinning så vi sprang runt en del. Jag har varit med om att det luktat fis men på ett gympapass är det ju bara att flytta på sig (det har inte varit jag som fisit då ).

  • muggles

    Lappis: jaha, då blir det svårare. Denna gången hade jag drippelidropp i ca 4 dagar och mens kanske 2 dgr. Så väldigt kort om man bara räknar syndafloden. Och drippelidroppet kom några dagar för tidigt så det skulle kunna stämma iaf då. Komplicerat det här...

  • Mrs  B

    Testade GI men min mage fick spel av alla grönsaker, funkade inte alls.

    Nu är jag ännu en gång inne på Viktkoll....

  • Lapinette

    mugglan - ja, då blir det förstås svårt att räkna ut startdag.

  • muggles

    MrsB: men man kan väl köra GI-light om man vill, dvs byta ut vit pasta/bröd mot fullkorn osv? Fast jag tror inte det ger så mkt rent viktmässigt, mer att man kanske itne blir så sötsugen pga att man får jämnare blodsocker.

    Izzie: hur går det med Xtravaganza (el hur det nu stavas)? Hur var det nu, ville du gå ner mer än de 15 kg du lyckats med? Det är väl annars bra gjort att lyckas hålla den vikten fast då återgår till riktig mat?

  • muggles

    Haha, märks det att jag försöker koncentrera mig på att läsa in seminarie-slides? Har svårt att fokusera på det, det är lite tungt material att ta in...

  • Mrs  B

    Muggles
    Min mamma körde GI ordentligt i 1 år och tappade jättemycket i vikt, sen har det blivit GI light och hon går fortfarande ner...
    Tror hon har tappat 20 kg snart.

    Jag äter redan mycket fullkornsprodukter eftersom min mage kräver det, men har ändå sötsug...
    Vill gärna komma igång med träningen igen men som sagt tiden finns inte just nu tyvärr.

    Har precis haft en diskussion med maken angående motion, egentid och att han inte är hemma så mycket. Men han ser inte det på samma vis som jag och då krockar vi. Han menar på att alla makar är borta mer eller mindre och att många jobbar kvällar och helger.
    Nu tjurar jag här uppe och han nere på kontoret.

    Vi har alltid denna diskussion vid denna tidpunkt på året då det bara är några veckor kvar på säsongen och jag är helt slutkörd......

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare