• fröken sjunfors

    Maj 2009!

    Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

    1/5
    förstagångsbrud

    2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

    9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

    16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

    22/5
    LillEm

    23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

    30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

    23/5
    hemlig2009

    30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

    10/5
    igglypuff

    23/5
    Hemlig2009

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

  • Svar på tråden Maj 2009!
  • fröken sjunfors

    Vi åker på en Spa-tripp i två dagar (troligtvis) tisdagen efter bröllopet och så tar vi våran bröllopsresa i höst istället! Just nu går alla pengarna till huset och bröllopet så det finns inte direkt så mycket pengar att spara till resan.. Visst, vi önskar oss pengar ifall någon vill ge oss presenter, men man kan ju inte direkt räkna med att man får såpass mycket man kanske behöver

  • Nalle Puh 40

    Vi åker på onsagen efter till Turkiet, längtar så mycket...

  • förstagångsbrud

    Vi ska åka en tågresa till Italien, med vår son på nästan två år. Det ska bli spännande att de så mycket av Europa på vägen!

  • Arla79

    Jag mailade o frågade och min klänning har redan kommit men ärmarna var för små och de skulle komma i veckan. Mailade nyss o frågade om jag kan få en bild på den. Är så nyfiken...


    Tx2 skrev 2009-01-18 10:15:40 följande:
    Tror deras nyårsfirande drar igång idag och dem har stängt i två veckor. Sedan får dem nog jobba järnet för att komma ikapp.
  • emmlin

    nu har jag oxå äntligen kommit igång med bröllopsplanerna igen
    har haft en liten svacka då det varit mkt på jobbet och orken har inte riktigt funnits där.
    Men - igår hittade jag min klänning!!!
    Jag och syrran var på stan och hade vägarna förbi en bröllopsbutik så vi gick in för att kolla lite och 45 min senare hade jag köpt en klänning det känns superbra då expediterna sa att jag minsann var sent ute då det är ca 16 v leveranstid (jag gifter mig den 2 maj) så jag fick lite panik men det löste sig utan problem...
    Så himla glad att ha det fixat

    Annars har vi inte köpt så mycket, ska iväg och kolla ringar och kläder till mannen nästa vecka. Men det är väl det lättaste

    Vi kommer att åka på en resa själva veckan efter bröllpet, vi har två barn på 3 och 5 år som ska vara hos mormor, ska bli unerbart men samtidigt konstigt att åka utan barnen. Men välbehövligt

  • kärleken förde oss samman

    Vi vet inte alls var vi ska åka, bara att vi ska åka någon gång i början på juni.
    Vi har en son född dec-07 men han får bli kvar hemma.
    Vi hoppas på att bli gravida igen efter bröllopet så vi vill hinna åka innan det (jag vill njuta av mat och dryck)

    Ang klänning så har vi inte ens börjat sy upp den än, men det ska nog gå bra.
    Har inte bestämt mig ang ring/ringar heller och det börjar jag få panik över.
    Har tänkt om med bukett också, funderar på att göra den som en boll som man håller i handen och sen låta band av pärlor hänga ner. Vi får se.

    Idag har vi gjort en del, tittat på lokalen, skissat upp hur vi ska ställa borden, pratat med två av dem som ska sjunga/spela i kyrkan, börjat skissa på bordsplaceringen.

  • Snorkfröken75

    Ännu en majbrud här, 23:e närmare bestämt!
    Börjar bli stressad av att läsa hur långt alla kommit...Har lokal och klänning och ska fixa papper till inbjudningskorten den här veckan...men sen är det ju en himla massa annat kvar... Mest oroad över skor - vill ha några sköna som man kan dansa i hela dan och natten

  • Cecinil

    Och här var ytterligare en majdam! Vi gifter oss den 2 maj i Ekotemplet i Hagaparken i Stockholm. Hoppas inte någon annan har tänkt exakt samma sak samma dag! Är det någon som vet var jag kan gå ut med detta mer för att undvika onödiga krockar eftersom Ekotemplet inte går att boka officiellt? Tacksam för svar och även om någon har tänkt sig samma sak!

  • Nalle Puh 40

    Fått in de första anmälningarna till bröllopet och de fick inbjudningarna i fredags

Svar på tråden Maj 2009!