• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Tx2

Vad kul Nalle Puh. Hälften har av våra gäster har svarat under en veckas tid.

Arla79: Hoppas att dem svarar. Segt att vänta.

• Hemlig2009

Här går det också framåt. Ska sätta mig och skriva ut inlagorna nu så de får torka ordentligt. Bläcket blir så blött på ett glansigt papper... Har skrivit ut infobladen idag och skurit till dem i rätt storlek. Väntar på kuverten som är restnoterade, men de ska komma denna vecka. Hoppas få ut inbjudningskorten nästa vecka! Vi bjuder nu 47 st istället för 30...

Dock ska vi göra om våra ringar. Jag är inte nöjd och har då blivit oense med guldsmeden, de tycker inte de har gjort något fel trots att jag hade bild med mig och allt. Så istället för att de hjälper mig göra om dem så får vi lämna tillbaka dem. Har redan pratat med en annan guldsmed och de har en skena som är exakt den jag vill ha. Så nu blir det lättare att förklara vad vi vill ha. Känns ändå bra nu när vi kommit så här långt. Har varit lite jobbigt, har känts så himla trist.

Min klänning är beställd och skorna har kommit. Sambons kostym och skor är inhandlade. Ska träffa restaurangen någon gång i februari och gå igenom menyn och upplägget lite närmare. Har pratat med min kompis som ska sminka mig och vi ska göra provsminkning också någon gång snart.

Det rullar på med andra ord!

• Arla79

YES!! Nu är alla inbjudningskorten klara, 56 st blev det. Bara att vänta på någon bra dag att posta dem på

• Pingst09

Här rullar också anmälningarna in. Vet att ungefär hälften kommer nu i alla fall och de fick inbjudningarna i torsdags och fredags. Tom min barndomskompis från Stockholm kommer (till Jämtland)och det är jag jätteglad för!

Har fixat barnvakt till vår handikappade dotter också. Det känns skönt för de som kan/vill ha henne växer ju inte på träd direkt. Och alla nära och kära ska ju vara med på festen.

Var till frissan och bokade en vanlig klipptid till nu i februari också och hon ville då att vi ska börja kika på löshåret och färger och så....

Känns som det är på gång på riktigt nu. Omjag bara kunde få svar från cateringfirman också!

• Nalle Puh 40

Måste ta tag i frisör nu i veckan, suck...

• Pingst09

Tur man bor på ett litet ställe där det inte finns så många frisöer att välja på Sedan att man typ är kompis med dom är ju inte sämre det heller!!
    F.ö är det hon som ska vara barnvakt också!

• Nalle Puh 40

Har en ny kompsi som är frisör men vet inte om jag vill fråga henne men det vore billigt

• Pingst09

Fråga kan du väl, hon förstår säkert varför du frågar... Alla vill ju komma så billigt undan som möjligt. Men gör klart för henne att hon FÅR säga nej!!

• Lilla Fröken Fräken

Hej
    Nu är jag tillbaks här efter intensiv period på jobbet och en massa jul o nyårshelger... ni vet...
    Bröllopsplanerna har oxå legat på is, men i lördags köpte vi ring och till helgen skall vi skriva ut det sista på inbjudningarna och sedan skicka dem!

Vi har gjort ett första utkast till schema för dagen D också. Dock så är det svårt att bestämma hur mkt man ska/vill göra "själv" så att säga. Det mest praktiska för oss är ex.vis att min m2b hämtar mig hos frissan och kör oss i vår egen bil till fotograferingen. (Har min yngre syster som tärna och hon har inte körkort ...)

Det känns som att "bara för att man ska gifta sig" så ska man bli runtskjutsad, upppassad och man ska inte behöva säga ett knyst... Någon annan skall hälsa välkomna, skåla etc. Känns ju lite konstigt för det är ändå jag och min m2b som arrangerar och bekostar hela kalaset, det är ju vi som är värdar.

Vet inte om ni förstod min frågeställning, men men...

• Lilla Fröken Fräken

Åh, glömde berätta om bröllopsresan. Vi ska nog göra bokningen i kväll, det blir 6 nätter till Lissabon (Portugal) måndagen efter bröllopet.

Lissabon kändes som en skön mix av stad och sol/bad. Tror vi båda skulle bli tok-rastlösa av att bara vara en hel vecka på en badstrand...

Svar på tråden Maj 2009!