• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • anja1661

kvar att göra:

barnens kläder (har fracken till sonen)
    boka naglar i april
    köpa underkläder
    köpa marshett knappar till bestman
    fixa en korg till rispåsarna
    köpa lite mer dekorationer
    göra vigsel o festhäften
    bestämma in och utgångs musik och psalmer (träffa prästen)
    fixa placeringskorten
    beställa en omgång alkohol till (jan)
    köpa läsk+juice april/maj
    köpa snacks april/maj
    köpa engångsglas (att ha som extra)
    gå ner i vikt!!! 5kg kvar...(totalt 10)
    beställa hindersprövning och namnbyte

• anja1661

när bör man träffa prästen? tar de kontakt med mig eller ska jag ringa de o boka in någon dag?
    vad pratar man om då?

• anja1661

just det! har min konsultation med make up och hår tjejen oxå kvar...måste boka in en dag nu snart tror jag!

• Nalle Puh 40

Prästen ringde oss idag så vi ska titta på en dag då vi kan träffas, inte helt lätt när man jobbar oregelbundet.

• Pingst09

Anja1661: Beställa en omgång alkohol till? Kan man beställa nånstans och få det hemlevererat? Jag vet inte alls hur något sådant där fungerar...

• Nalle Puh 40

Naglar måste jag oxå fixa, har aldrig gjort det innan så det ska bli spännande Hur långt innan måste man boka sådant? vad kostar det på ett ungefär?

• Maliinka

Hej, jag är tyvärr inte med i ert glada gäng längre, jag och sambon har beslutat att skjuta upp bröllopet till 2010. Lycka till med allt!

• fröken sjunfors

Åh! Idag åkte jag och min pyssel-syrra iväg och köpte alla grejer till inbjudningskorten!! Å vi gjorde i princip klart dom! Jag behöver bara kolla upp några adresser så är det klart

Vi skickar nog ut dom på måndag och har OSA 31/3. Känns lagom (kommer strax bilder på inbjudningskorten också!)

• Tindragull

Var inne i en bröllopsbutik här i staden för att se om man kanske kunde få prova nån modell av klänning, men fy för den lede säger jag! Personen vi pratade med tjatade hål i öronen på oss att man ska inte kika runt på nätet för mycket blablabla.
    3 månader skulle det ta från beställning till man fick sin klänning och då kunde man inte beställa efter sina mått utan fick följa storlekar... Så inte nog med att man ska betala dyrt för en klänning, sen måste man få den insydd/uppsydd/fixad... Utbudet på klänningar var rent löjligt, så jag tappade helt lusten att prova nåt... Kläder till karln min fanns det knappt nåt heller. Eller jo om jag ville ha vitt eller silver, nåt annat hade de ju fasen inte.
    Fy, f*n vad dåligt säger jag! Vilken tur att jag bestämt mig för att beställa från kina... Där får jag en klänning för mycket mindre pengar, precis efter mina mått och på ungefär en månad.
    Kläder till karln min får jag nog leta efter på nätet eller nåt.

• anja1661
    Pingst09 skrev 2009-01-16 21:04:24 följande:
    Anja1661: Beställa en omgång alkohol till? Kan man beställa nånstans och få det hemlevererat? Jag vet inte alls hur något sådant där fungerar...
    japp! vi beställer från vinsajten.com och man kan visst få det hemkört men vi hämtar det på ett utlämningsställe i närheten av där vi bor! de har ungefär halva priset mot systemets!! kanonbra!! vi har beställt en omgång för 4200kr och nu ska vi beställa för 6600kr!! det blir SKITMYCKET alkohol men hellre för mycket än för lite!!

om man passar på nu så har de erbjudanden som e bra! en platta öl för under 90kr och whiskey för 149 och så....superbra!!
Svar på tråden Maj 2009!