• fröken sjunfors

Maj 2009!

Här fortsätter tråd nummer 3 för oss som gifter oss i maj 2009!

1/5
    förstagångsbrud

2/5
    Tx2
    emmlin
    Nasoleh

9/5
    anja1661
    ElinPierre
    montpellier
    soon and very soon
    Tindragull

16/5
    artist
    Kärleken förde oss samman
    Havsro
    Magglo
    Skåne09
    sweetsun
    Tjolinti

22/5
    LillEm

23/5
    Arla79
    Bröllop år 2010
    csn83
    Daniels B2B
    fröken sjunfors
    helle78
    Jojjo82
    Leeeloo
    missbilly
    Skille
    skruttgumma
    Maliinka
    Guntan

30/5
    blivande fru westman
    efternamnsbyte
    Kärlekensskull
    karni5
    lilla fröken fräken
    malsan
    mammahjärtat
    Nalle Puh 40
    vilja76
    AnnaoKalle AKF

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-03 11:06
    kan inte ändra det som redan står, men lägga till iallafall

23/5
    hemlig2009

30/5
    connys hjärta
    efternamnsbyte = pingst09

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-02 19:07
    9/5
    Elsi

10/5
    igglypuff

23/5
    Hemlig2009

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-28 13:20
    23/5
    Lumo

• Svar på tråden Maj 2009!
  • Tindragull

Vet du hur man gör om man ska byta till ett nyskapat efternamn? Som jag fattat det så kostar det att byta och vi tänkte minska kostnaden med att sambon först byter till det nya namnet(1500 kr) och sen tar jag hans namn vid vigseln (gratis) Ska man söka hindersprövningen i våra nuvarande namn då eller ska vi vänta till vi vet hur det blir med namnet och söka hindersprövningen när han har bytt??

EmMa09 skrev 2009-01-13 21:30:54 följande:
    hej, gifter mig den 16 maj, och ska skicka iväg inbjudningarna imorgon. Har OSA den 16 mars, vill ha god tid innnan att pyssla med festhäften, placeringskort m.m.Min ring är beställd, gjorde det i helgen! Ett tips ang. hindersprövningen och efternamnsbytet är att göra det så snart som möjligt (inom 4 månadersregeln)...har hört att det kan ta ganska lång tid att få tillbaka den godkänd, när det gäller en populär bröllopsmånad som maj! Själva så skickar vi in den på fredag!
  • Trulsa79

Tusan också, jag har växt ur vigselringen!
    Dags för viktminskning här också. Tindragull, hur gör du?

• Tindragull

Jag kör med GI.
    Rivstartar nu, så jag äter inga kolhydrater, men mycket proteiner och en del fett. Funkar bra för mig.
    Min förlovningsring sitter stenhårt och om jag inte går ner en hel del i vikt så får jag göra den större...

Trulsa79 skrev 2009-01-13 23:00:11 följande:
    Tusan också, jag har växt ur vigselringen! Dags för viktminskning här också. Tindragull, hur gör du?
  • Trulsa79
    Tindragull skrev 2009-01-13 23:06:42 följande:
    Jag kör med GI.Rivstartar nu, så jag äter inga kolhydrater, men mycket proteiner och en del fett. Funkar bra för mig. Min förlovningsring sitter stenhårt och om jag inte går ner en hel del i vikt så får jag göra den större...
    Japp, förlovningsringen är också trång. Vilket gör att jag sällan har på mig den här hemma. Dax att börja med Gi.
  • Tindragull

Hihi... Vi får försöka peppa varandra att tappa lite i vikt.

Trulsa79 skrev 2009-01-13 23:16:12 följande:
    Japp, förlovningsringen är också trång. Vilket gör att jag sällan har på mig den här hemma. Dax att börja med Gi.
  • Trulsa79
    Tindragull skrev 2009-01-13 23:59:02 följande:
    Hihi... Vi får försöka peppa varandra att tappa lite i vikt.
    Ja, det behövs nog. Har du många kilo kvar?
  • Tindragull

Kan man nog säga...
    Precis börjat och ska ner 20 kg.
    Men så mycket hinner jag inte till maj, så jag kämpar på och hoppas på det bästa!
    Hur mycket ska/vill du gå ner?

Trulsa79 skrev 2009-01-14 00:10:05 följande:
    Ja, det behövs nog. Har du många kilo kvar?
  • Tindragull

Alltså...jag blir så less på min svärmor ibland...
    Hon missar inte en chans att komma med små kommentarer.
    Både jag och sambon vill slippa förnedringshippa/sexa. "men se deeet bestämmer ju inte ni" kommer det genast då.
    Vill helst slippa att få ris kastat på mig, vill hellre ha bubblor och tänker själv köpa det så att alla får vid kyrkan. "men deeeet bestämmer ju inte du, vill nån kasta ris så gör de ju det"
    Jag vill helst inte ha presenter i bröllopsgåva utan hellre ett bidrag till en bröllopsresa "men så kan du väl inte bestämma? Folk ger väl vad de vill?"

Blir så jäkla trött. Tydligen är det så att på VÅR dag bestämmer vi ingenting, vi bara betalar kalaset...

• fröken sjunfors

Tindragull: så tråkigt =( när det gäller ris och bröllopspresent, så tror jag de flesta respekterar brudparet om man går ut med att det är såhär man vill ha det. strunta i svärmor, hon kan väl stå i ett hörne med ris då, gäller bara att nån står framför henne o viftar lite så att det inte träffar er

• Tindragull

fröken sjunfors: Hahaha!!! Vet precis vem som ska få blocka henne!
    Tror också att de flesta respekterar hur brudparet vill ha det, men jag blir så irriterad när hon får det att låta som om vi inte bestämmer nånting den dagen...

Svar på tråden Maj 2009!