• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Leilani
    rosesarered skrev 2009-02-09 12:15:32 följande:
    Leilani,ha båda två? jag skulle nog tycka att det är helt okej med manlig tärna, varför inte?
    Antagligen blir det bägge två. Väntar bara på att kunna stämma träff med min lilla syster så jag kan fråga henne öga mot öga typ :P Jag vet att folk kommer tycka det är konstigt med en manlig tärna men det är vår dag och det är meningen man ska fira det precis som man vill eller hur? :)
  • sarahkka76

    Oj vad ni skriver! Idag fick jag en preliminär offert och just nu ligger den på 28000 för 50 personer utan personal och städning. Så det kommer jag att få svar på snart. Känns rätt saftigt med tanke på att jag studerar och inte kan spara mkt själv. Men idag fick jag reda på att min mamma ska hjälpa till med en slant och det är såå välkommet! Vår budget ligger nu på 40000 och jag räknar bort hjälpen vi ska få från våra föräldrar, så det är lite att spara. Puh!

  • EllaBellaG

    I går rensade vi ut massa gamla grejer på vinden som vi ska sälja- Överskottet hamnar i bröllopskassan

    Inte helt enkelt att skiljas från saker, är ju en riktig ekorre! Men jag får ju tänka på att det går till en god sak. Visualiserade hur ett par gamla högtalare förvandlades till en hög med inbjudningskort...hihi

    Leilani: Tycker det är helt OK med manlig tärna! Du behöver ju inte fråga om lov när det gäller ditt bröllop, förutom din blivande då förståss

    Nu måste jag klaga lite! Vet sedan länge platsen som vi vill ha festen på, och funderar även på om vi kan arrangera så vi kan ha ceremonin där (borgligt). MEN, de har den minst informativa hemsidan som finns, inga priser, bara en enda bild, och ingen hänvisning till mailadress! Trist eftersom jag inte bor i närheten av platsen och inte kan ta mig dit och titta hur som helst, och så tycker jag det är jobbigt att ringa, för då är det så himla lätt att glömma saker man vill ta upp
    Jisses, om man äger ett företag borde man väll engagera sig lite i tillgänglighet för sina kunder?...Grrr!

  • Augusti2010
    EllaBellaG skrev 2009-02-09 20:48:06 följande:
    Nu måste jag klaga lite! Vet sedan länge platsen som vi vill ha festen på, och funderar även på om vi kan arrangera så vi kan ha ceremonin där (borgligt). MEN, de har den minst informativa hemsidan som finns, inga priser, bara en enda bild, och ingen hänvisning till mailadress! Trist eftersom jag inte bor i närheten av platsen och inte kan ta mig dit och titta hur som helst, och så tycker jag det är jobbigt att ringa, för då är det så himla lätt att glömma saker man vill ta uppJisses, om man äger ett företag borde man väll engagera sig lite i tillgänglighet för sina kunder?...Grrr!
    Priser brukar sällan stå angivna redan på hemsidan. Och jag tycker personligen det är mycket bättre att ringa och prata med folk istället för att hålla på och maila. Anledningen till att de inte lämnar ut mailadress är kanske för att de inte vill bli överösta med mail från oseriösa spekulanter. Men det där är så olika, vissa föredrar telefon, andra mail. Mitt förslag är att du gör en lista på allt du undrar över. Om du råkar glömma något är det inte hela världen, är de lite serviceminded har de full förståelse för att du kommer att ha 1000 frågor under hela förberedelsen inför denna viktiga dag. Och fråga efter skriftlig information per post. Stället vi hyr hade också ganska knapphändig info på hemsidan, men direkt efter första kontakten skickade de en bunt med papper per post, där en massa matnyttig information och dessutom kontraktet med villkoren för uthyrning fanns med.
  • EllaBellaG

    Mmm,det där med priser är förståeligt förstås. Det är ett ganska litet ställe som ligger i en liten stad. Några större fester brukar inte förekomma där så ofta så jag misstänker att hemsidan beror på att det inte har behövts, snarare än att de ska bli överösta med mail, men jag förstår din tanke.

    Hur som helst så ska jag nog ringa dem nån dag för att kolla läget.

    Själv föredrar jag att maila, mest eftersom det är så många som ska ringas hit och dit annars med lokaler, klänningar, priser för hyra av finbil, fotgraf mm, men det är ju olika

  • Fenixx

    haennish>> vi hade också tänkt hålla hemligt tills inbjudan, men tror det kommer bli svåårt.
    vi kanske berättar för våran närmsta familj iallafall, och då blir det till sommaren när alla samlas.

  • molnis

    Här skrivs det på, var på panduro med en kupong från en bröllopstidning (minns ej vilken det var nu) och fick en gratis bok om dukning. Var trevligt att bläddra i=) Köpte lite smått för att testa lite idér vi har ang inbjudningar osv. Tror det kan funka, ska göra det lite mer ordentligt nån dag här.

    Vi har ju berättat för rätt många, å ej på nåt spec sätt. De flesta av mina närmsta tjejkompisar e väldigt engagerade så e kul eftersom jag brukar vara likadan åt andra hållet. Min m2bs mamma verkar med tycka det är kul, å jag har delat med mig lite av våra planer. Eftersom min mamma ej lever så känns det lite kul att engagera henne istället. Vi bestämmer hur vi vill ha det men man märker att det dyker upp en hel del bra kontakter genom att folk vet som vi ej fått tag på annars.

    vi sparar 6000 i mån till bröllopet från å med nu så ska gå...jag försöker hålla hårt i mina pengar så det kanske blir ännu mer över i mån.

    Kom på igår att man kan ta semesterersättningen efter sommaren och lägga på en resa till solen i nov som vi vill komma iväg på å få lite färg till brölloppet (bör ju sitta lite kvar)

    oj va långt

    Bettertogether: Har du någon bild på ringen? Tänkte om man kanske stött på något liknande när man själv kollat runt och kan ge tips på ev bättre pris=)

  • tallolin

    Hej hej!!

    Vi har också börjat berätta för folk när ämnet har dykt upp. Vi har alltid sagt att när vi förlovar oss så ska vi gifta oss inom ett år så när vi förlovade oss i augusti så trodde ju alla att det skulle bli bröllop 2009 och så var ju tanken men vi fick inte ihop det. Så då ville vi i alla fall ha ett datum bestämt och då blev det 19 juni 2010. (sen har ju jag velat lite med datum men det är en annan historia)

    Vad duktiga ni alla är på att spara...vi har sparat 10 000:- och så har vi sparat 10:or i en flaska. Var tvungen att räkna häromdagen och det blev faktiskt nästan 7000:-
    Sen vet vi att vi får 10 000:- av svärfar för det har han sagt och har gett det till två andra barn. Tror kanske att mina föräldrar också hjälper till lite, de antyder det men säger inget rätt ut så det är inget man räknar med...svårt sånt är...hm...
    Men 27 000:- kommer ju tyvärr inte räcka. Vi har en budget på 60 000:- så det är lite kvar.
    Just nu sparar vi till en utlandsresa till sommaren som just nu inte känns så välplanerad..hm..men när vi väl åker kommer det nog inte kännas så...

    Den kupongen om en gratis bok och ett häfte från Panduro finns i den senaste Amelia om det är någon som vill veta. Alltid kul att hämta och titta i.

    Kram kram...

  • rosesarered

    Angående att berätta för nära och kära så hade vi också planer på att hitta på något roligt och välja ett bra tillfälle. Julen hade ju varit ett härligt tillfälle att berätta, då hade man kunnat ge en julklapp med anknytning till bröllopet. En rispåse men en lapp: detta datum smäller det! eller liknande.

    Blev inget sånt för oss i och med att vi vann på bröllopsmässan. Jag ringde till min mamma och berättade om vinsten på en gång Sambon tyckte att det var rättvist att hans föräldrar också skulle få veta så vi åkte och hälsade på dem en kväll. Lagom till när vi satt och åt på våra semlor sa han bara att vi planerar att gifta oss sommaren 2010.
    Samma sak när jag berättade för min pappa då han ringde upp mig så sa jag helt enkelt att vi vunnit en vigsel och att vi planerar att förbruka den sommaren 2010.
    Gladast blev min pappa (konstigt nog) alla andras reaktioner kändes lite ljumma.
    Men det är ju så långt kvar och sen är det en viktig händelse för oss men kanske inte lika viktig för dem. Det var lite si och så, min mamma påminde mig om att skiva äktenskapsförord och pappa nämnde visst något om att jag är rätt ung. (Kan säga att dom genomgick en bitter och lång skilsmässa när jag var i tonåren)

  • Fenixx

    suck...har fått en motgång här hemma med bröllopsplaneringen.

    Hade ju hittat en toppentjej som gör såå läckra tematårtor, otroligt duktig. men nu fick jag mail att hon tyvärr måste avböja av flera anledningar. så nu står vi på ruta 1 igen med tårta.
    och jag som letat så länge efter en bra cake-topper och när vi ingen hittade så blev jag så glad av henne som då kunde göra hela tårtan i temat istället.

    men men...ut i tårtjakten igen då.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5