• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • haennish

    själv ligger man parkerad i soffan med bröllopstidningar och datorn efter en lång festhelg...
    Dreglar över ett par skor som är med i nya Amelia brud&bröllop, på framsidan och sen två ggr i tidningen. Jag är kär! Men dom va inte helt billiga, så ska räkna lite på om jag kan köpa dom utan att spräcka budgeten...

  • Bettertogether

    Funderingar hittills:

    *vi har många kockar i bekantskapskretsen, så där kunde vi samla ihop ett bra kockteam på cirka 4 utbildade kockar! rökt lax + hasselbakspotatis, låter inte det som något att bjuda bröllopsgäster på?! ;)

    *Solist i kyrkan kommer att vara en person som betytt mycket för mej de senaste åren.. även m2b är bekant med henne.

    *fotografer har jag många förslag på. Speciellt en som jag ska kontakta när det närmar sig. Eftersom jag själv fotograferar mycket och är grundare till en fotoklubb är jag kräsen när det gäller denna sak. :)

    *Honeymoon kommer vi nog tillbringa uppe i lappland där m2b's företag har en stuga. Mysigt värre med slalomsemester som honeymoon?! :D Och inte dyrt alls!

    *bukettalternativ samlas hela tiden i mitt huvud eftersom jag är inom branchen... och beslutsångest är ett säkert kort i mitt fall :P

    *Jag som inte alls gillar bling-bling har ÄNTLIGEN hittat en ring som passar mej! :D Tyvärr väldigt dyr, men man kunde kanske hitta ett alternativ.

    *Vilken kyrka vi ska gifta oss i är ingen frågan om heller. m2b vill gifta sig i kyrkan på min hemort och så även jag.

    *Vår församling har två präster, och eftersom jag är församlingsaktiv och har varit på flera skriftskoleläger med dem båda blir det ett svårt val.

    *Festlokal däremot... Sådana har vi inte många av utan där är det nästan att välja den där det ryms antalet gäster. Ungefär 2 alternativ har vi :P

    *Vår mest långväga gäst kommer från Australien och är en brevvän till mej. Hon är den enda som vet om våra spekulationer eftersom det krävs lite mer för att hon ska kunna delta. :) Det roliga är väl att vi aldrig träffats, men haft flitig kontakt i fleeera år!

    Det är bra att få sätta sina idéer till skrift för att få ordning på dem :)

  • pandis81

    Hej tjejer.

    Ja då var man tillbaka efter en helg i Linköping med familjen. Det har varit väldigt skönt.
    Har försökt läsa ikapp er lite men är det något stort jag har missat så får ni gärna dra det igen.
    Såg att det var lite disskution om blommor.

    Ja har väl en liten syn om det, men jag är inte helt säker. Får se lite vad det finns för blommor när det närmar sig. Men den kommer inte vara speciellt maffig eller så. Det kommer att vara enkelt.

    Välkommen alla nya också. Det är kul när vår tråd växer så pass mycket.
    Såg att det var något som skulle gifta sig 10 juli. Det är ett bra datum då fyller min dotter år. Och hennes två födelsedagar som vi har haft har varit strålande solsken. Så det kommer bli en bra dag.

    Kram på er så länge tjejer.

  • Bettertogether
    pandis81 skrev 2009-02-09 12:51:50 följande:
    Hej tjejer.Ja då var man tillbaka efter en helg i Linköping med familjen. Det har varit väldigt skönt. Har försökt läsa ikapp er lite men är det något stort jag har missat så får ni gärna dra det igen. Såg att det var lite disskution om blommor. Ja har väl en liten syn om det, men jag är inte helt säker. Får se lite vad det finns för blommor när det närmar sig. Men den kommer inte vara speciellt maffig eller så. Det kommer att vara enkelt. Välkommen alla nya också. Det är kul när vår tråd växer så pass mycket. Såg att det var något som skulle gifta sig 10 juli. Det är ett bra datum då fyller min dotter år. Och hennes två födelsedagar som vi har haft har varit strålande solsken. Så det kommer bli en bra dag. Kram på er så länge tjejer.
    17 juli är också en ganska regnfri dag... Fråga mej som firat min födelsedag då i snart 22 år och det är kanske 2 gånger det har regnat ;)
  • rosesarered

    Jo det är klart. Det är ju helt beroende på vilken livssituation man har. Vi är än så länge bara vi två, inga barn och bor i en trång etta och har relativt låga boendekostnader. Sen lever vi som det är rätt "billigt". Så om vi levde på samma sätt som nu men hade en till lön så kunde man spara mycket om man behöll samma levnadsstandard som nu. Men det brukar nog bli så att utgifterna växer i takt med inkomsterna..


    Fenixx skrev 2009-02-09 12:35:15 följande:
    tja vi bägge jobbar här hemma, men då vi har husbygge samtidigt så behövs det pengar dit med. Fast enligt mina beräkningar ska vi få ihop budgeten om allt fortlöper bra nu.
    välkommen bettertogether. Känner igen ditt nick, har du inte varit med i tråden förut?
  • Bettertogether
    rosesarered skrev 2009-02-09 13:08:46 följande:
    välkommen bettertogether. Känner igen ditt nick, har du inte varit med i tråden förut?
    Tack ska du ha! Jo, jag var med för kanske ett år sedan när vi planerade förlovning.. Men nu är vi förlovade sedan maj'08, så nu är det nästa "steg" som gäller :)
  • Krystal

    Tur att det ändå är ett tag kvar till sommaren 2010... för här så står det lite still i planeringen. Tyvärr några steg bakåt då det har strulat till sig lite med kyrka och prästen... men men...vi ska väl kunna få ording på det...på något sätt

  • maj2010
    rosesarered skrev 2009-02-09 12:15:32 följande:
    jag har precis lämnat in min b-uppsats sköön känsla..
    Åh, jag vet precis hur skönt det känns! Vad är det du pluggar?
  • Fenixx

    ja det är skönt man har lite tid på sig att backa lite och se över planeringen och allt man vill ha.

  • haennish

    Vi har ju planerat att hålla det hemligt tills gästerna får inbjudan, men det har varit svårt och nu vet ett par av mina kompisar och ett par av hans kompisar. Våra föräldrar kommer få veta det ganska sent, mest för att vi vill att de ska känna sig som gäster och inte behöva ta massa ansvar för saker. Så vi har diskuterat fram och tillbaka hur vi ska berätta det för dom. Pratat om en middag eller fest eller så, kanske på min födelsedag i augusti. Men hur ska vi kunna hålla oss så länge?? Jag får bita mig i tungan nästan hela tiden ju! :P
    Hur berättade ni för era familjer och har ni nåt förslag på hur vi kan berätta på ett roligt sätt? :)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5