• pandis81

    Bröllop 2010 nr 5

    Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

    Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

    Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

    Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

    Kram kram

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Fenixx

    så nu har jag lagt in bild från tidningen i galleriet. så ligger 3 buketter i mitt galleri längst upp.

    och sen annars så är mina funderingar på ormbunke som jag fastnat för med.

    så hjälp nu till och säg vad ni tror blir bäst.

  • haennish

    vi har också en liten sparburk där alla småmynt hamnar. Nu försöker vi lägga undan 5000 varje månad. Rätt svårt när jag pluggar just nu, men samtidigt bor vi nästan gratis, så det kommer nog gå ihop i slutändan.

    Igår hade jag tjejmiddag hemma hos mig och släppte bröllops-bomben. Vi har ju egentligen bestämt att hålla det hemligt tills folk får inbjudan, men jag kunde inte hålla mig längre... Och dom blev så glada! :D

  • sarahkka76

    Zavannah, välkommen!

    fenixx: du kan alltid ge de fria händer att skapa ngt likanade för en billigare penning. Ja, det är svårt faktiskt. Kanske bra att ha ett möte hos floristen så de kan göra det bästa utifrån budget och vad man är ute efter.

    haennish: nice att kunna spara så mkt!! Haha ja, det är svårt att hålla sig. Vad roligt att de blev så glada

  • lillamaa

    idag fick vi några extra hundralappar att slänga ner i bröllopskassan. alltid lika kul.

    vi kan inte heller spara så mkt i månaden. själv är jag mammaledig/pluggar halvtid och snart kommer ju krabaten så då är man mammaledig på heltid igen.
    goben är arbetslös men förhoppningsvis får han jobb snart igen. hoppas, hoppas.

  • Leilani

    Oj vad många nya som har dykt upp här. Välkomna. Själv har jag tagit en liten break från bröllopsplanerandet sen bröllopsmässan då jag kände att jag behövde fokusera på annat samt att det stod lite still tills vi beställt lokalen så nu till helgen och nästa ska vi ut och äta på de två lokalerna som är aktuella och eventuellt ha champagne provning så vi kan begära att det stället vi bestämmer oss för beställer in det till oss. Efter detta kommer jag nog hänga mera här igen för då kan jag mera bestämma små grejer. Håller fortfarande på och velar mycket inför om jag ska ha tärna eller inte, ena skulle nog vara min lilla syster men jag vill nog ha en av mina killkompisar som tärna med då jag känt honom länge och älskar honom som en bror. Vad tycker ni om en manlig tärna?

  • MissMijah

    hej alla glada brides to be

    Här har ni en trött mijah efter en helg med världens fest och besök osv. haft hur kul som helst.

    nu börjar en ny arbetsvecka. så det är bara att bita i det sura äpplet och ta sig i kragen

    har iaf ordnat med make up till bröllopet. en tjejkompis är utbildad make up artist och vi pratade om det i helgen. så nu är det bestämt att hon ska sminka mig.

  • rosesarered

    Leilani,
    ha båda två? jag skulle nog tycka att det är helt okej med manlig tärna, varför inte?

    angående budget så har vi ett gemensamt sparkonto och planen är att överföra 2000-4000 kronor i månaden till sparandet. Hoppas att det kommer att fungera med det upplägget. jag är också student så det kan bli lite knapert. Om båda hade jobbat så hade man kunnat spara en ganska stor summa i månaden men men..

    jag har precis lämnat in min b-uppsats sköön känsla..

  • Fenixx

    tja vi bägge jobbar här hemma, men då vi har husbygge samtidigt så behövs det pengar dit med. Fast enligt mina beräkningar ska vi få ihop budgeten om allt fortlöper bra nu.

  • Bettertogether

    Åh så skönt att hitta er igen!! :P

    För kanske ett år sedan var jag aktiv EVENTUELL 2010-brud (då vi inte ens var förlovade)... Men nu har m2b också gett sitt medhåll om 2010. :) Så relativt säkert är det väl nu ^^

    Planerna är i full gång i mitt huvud trots att m2b inte vill delta än... Det är trots allt jag som fungerar som idékläckare här i hemmet. :P Så planer ska man väl inte påstå att det är, snarare förslag som m2b ska godkänna eller förkasta ;)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5