• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 2

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 2
  • Anja 19 juli 2008

    Ingenjörsbruden

    glömde ju säga det... underbara foton! Han är så himla duktig. Han är ju inte så dyr heller, även om det självklart svider i plånboken. Är så glad att vi hade fotograf. Var ju en sak som vi först tänkte välja bort men sedan ångrade vi oss. Det enda som stör mig är att vi glömde bort att ta såna där ringbilder. Sådana som både du och Embo har. Där man fotar händerna på buketten tex. Har inga foton på ringarna eller mina fina naglar. Bläää...

  • ingenjörsbruden

    Anja 19 juli 2008 skrev 2009-02-19 10:57:55 följande:


    Ingenjörsbrudenglömde ju säga det... underbara foton! Han är så himla duktig. Han är ju inte så dyr heller, även om det självklart svider i plånboken. Är så glad att vi hade fotograf. Var ju en sak som vi först tänkte välja bort men sedan ångrade vi oss. Det enda som stör mig är att vi glömde bort att ta såna där ringbilder. Sådana som både du och Embo har. Där man fotar händerna på buketten tex. Har inga foton på ringarna eller mina fina naglar. Bläää...
    sånt är surt.... trodde själv att vi glömt ta foton på min mamma o mig...men det hade vi tagit! Phu!
    Är lite fundersam till om vi skulle tagit ett foto på oss o mina båda föräldrar tillsammans osså...men de fotona som Micke tog får räcka länge!!
  • Fröken Planera

    Ingenjörsbruden, nej vi har inte alls diskuterat när smink-kursen ska vara. Men tror ni att destressed är bra, eller borde manb kanske ta MUS istället, vad tycker ni??? Det blir ju naturlgtvis ett helt annat pris, men man får ju smink för pengarna. Eller blir det för dyrt???

  • ingenjörsbruden

    Fröken Planera skrev 2009-02-19 16:34:23 följande:


    Ingenjörsbruden, nej vi har inte alls diskuterat när smink-kursen ska vara. Men tror ni att destressed är bra, eller borde manb kanske ta MUS istället, vad tycker ni??? Det blir ju naturlgtvis ett helt annat pris, men man får ju smink för pengarna. Eller blir det för dyrt???
    Ja det är lite svårt att jämföra rakt av....om man har en grupp så får man nog inte så ingående personliga tips kan jag tänka....o går man själv till MUS så får du själv all fokus o hjälp o kan ställa hur mkt frågor som helst samtidigt som det kostar mer men att man får plocka produkter för hela summan....

    Har du ngn hemsida till destressed? Skulle vara intressant att kika lite...
  • Anja 19 juli 2008

    Ingenjörsbruden

    vi tog inga såna foton. Är lite surt! Utanför kyrkan vid minglet hade jag noll fokus på sånt! Så de foton Micke har tagit på slumpvis utvalda människor är tyvärr inte alls på så många utav våra "närmsta" utan många typ mer avlägsna släktingar och såna vänner som inte står oss lika nära.

    Hade man haft lite mer "vett" (närvaro där i situationen) så kunde man ju gett honom lite mer direktiv på VEM man gärna ville ha med på foton och kanske t.om tagit lite foton tillsammans m familjen osv, men det tänkte jag inte på för en sekund, korkat nog!

    Han fick med barnen iallafall, haha. Det är det viktigaste!



    Jag vet inte om jag känner att jag har råd att ta en kurs på MUS just nu även om det är gött m produkter förstås och jag älskar deras produkter, men det är 500 spänn. Hmm, måste tänka över detta lite

    Bestäm ni så får jag se om jag hänger på. Var ligger destressed???

  • Fröken Planera

    Här hittade jag hemsidan, men där står inget om det erbjudandet som jag såg i Lokaltidningen. Jag får ringa dit och kolla.

    www.destress.nu/

  • AnneiLund

    Hej mina mumintroll

    Hoppas det är bra med alla.
    Jättefina bilder Ingenjörsbruden!!!

    Jag har fortfarande inte envänt mitt presentkort på MUS som jag fick av mina kompisar på 500 kr, så det får jag nog börja med.
    På mitt jobb är det arseltider, man vet inte riktigt om man får behålla jobbet eller ej, så just nu ligger jag sjukt lågt gällande inköp. Det lär både bli begagnad vagn och annat mög på Blocket
    Vi var ju sjukt inne på att köpa hus, men det har vi lagt på is ett tag...

    Nåja

    Hoppas ni mår bra

    Stora kramar

    PS: Tack för alla gulliga kommentarer om min pissfadäs!!

  • Flamora

    Jättefina bilder, Ingenjörsbruden!

    Idag har jag gjort ännu en sminkkurs på MUS och är lika nöjd idag. Men fy vad dyrt det är. Hon använde en jättebra pensel till foundation och jag tänkte direkt att "den ska jag ha". 285 spänn för en j-la pensel!! Så det blev pensel + 3 ögonskuggor och 675 kr fattigare...

    Tack för trevlig lunch Embo och Gabby (med y )!

  • AnneiLund

    EMBO!!!!
    Fin bild i Sydsvenskan idag!!! Hoppas att allt är bra annars!!

    Vad gör alla ni idag??
    Anders och barnen och våra vänner har åkt upp till Hestra/Isaberg och åker skidor en dag!!! Så jäkla fuskigt!! Jag vill ocksåååååå


    Flamora: Ja det är ju sjuuuukt dyrt på MUS och för en tjej som sminkar av sig med diskmedel så kan du säkert förstå att jag får hicka av att bara gå in där Men bra grejer är det!!!!
    Är det lång väntetid för deras sminkkurser??

    Anja:
    När flyttar ni??
    Och fortfarande inga bilder?
    Är det ett nytt ekller gammalt hus? Åhhh, jag är så avis!!!

    Fröken Planera:
    Jag har ett efterhängset ryggskott/foglossning och lite allt möjligt så jag kan inte vara ute och gå som tänkt...men en liten runda tar jag gärna i veckan. Men vet inte om du skulle få ngt ut av det...då jag går sjuuukt sakta (mkt saktare än Anja )

    Ingenjörsbruden:
    Så fina bilder.....Ja vi tog ju en kollega som ställde upp gratis, visst kan jag så här i efterhand tänka..faaaan, speciellt när jag såg dina bilder! De ska du vara glad för!! Visst blev våra fina, men inte alls så där profssiga som dina och Anjas.... Lätt att vara efterklok Så A Wife To Be, jag håller med dig.... Men just då var en besparing på 10.000 en hel förmögenhet!

    Annars hoppas jag att alla mår bra, med eller utan växande magar!!!

    Kraaam

Svar på tråden Fruar i Lund - del 2